Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moghú heren,

Gisteren een pracht vaar/vistocht gemaakt van zo'n 70 Km. , over het vissen ben ik snel klaar....we hebben betere dagen gehad , het varen was weer aangenaam en het weer heeft flink meegewerkt, veel zon en een lichtje briesje waardoor het niet te warm werd in de boot.
Opvallend weinig recreatie op het water, het was erg rustig op het water, zal te maken hebben met enkele festivals in de buurt en mogelijk de Sneekweek die gestart is, geen idee.
Op het laatste moment hebben we toch besloten niet te traileren en de dag te besteden op het thuiswater, daardoor waren we vroeg op het water en zagen de natuur ontwaken, om 15:00 weer thuiswaarts en ruim op tijd voor de tribune.
Onderweg een klein incident gehad, de boot is varende met enige snelheid op "iets" onderwater gevaren, motor kwam iets omhoog en we schrokken behoorlijk. De motor gelift en geinspecteerd, geen schade kunnen ontdekken, vermoedellijk hebben we even de grond geraakt, we konden de reis vervolgen en hebben geen verdere gevolgen ondervonden.

Op de foto de rust op het Amselmeer.

SAM_0306.jpg

En nu weer een bakkie maken.

Hier alles lekker licht en open bij 24.3°C en ZO 1.

Als het vanavond te warm is in huis, mag de airco aan het werk.

Ondertussen het groen tussen de voegen van de oprit aan het verwijderen met een voegmes. Niet te doen!!! Daar moet ik wat anders op verzinnen.

Goedemorgen.

Alweer een aantal kilometers in de benen met mijn geliefde... Zijn vanmorgen vroeg opgestaan en hebben heerlijk gewandeld in de bossen in de omgeving. Nu aan de 2e bak koffie met koek.
Hond is enigszins uitgeteld na een stoeipartijtje met een andere hond in het bos...

Op m'n werk al genoeg gif om me heen, Manus! Ik wou het hier maar gifvrij houden.

Ga het is proberen met de hobbybrander. :p
Bij de Action hebben ze die lange branders met zo'n los flesje er aan voor een Euro of 10,00
dan hoef je niet te bukken Arie !

Nog maar een GZK :morning:

Goedemorgen.

Alweer een aantal kilometers in de benen met mijn geliefde... Zijn vanmorgen vroeg opgestaan en hebben heerlijk gewandeld in de bossen in de omgeving. Nu aan de 2e bak koffie met koek.
Hond is enigszins uitgeteld na een stoeipartijtje met een andere hond in het bos...

En wat zei je vrouw toen je bezweet weer thuis kwam? :mrgreen:

(geintje)

Tot nu toe weinig wind hier, zal vandaag wel warmer worden dan gisteren, vrees ik...

Heren kenners,
De Rheinpfeil?!? Zeker weten?
En de molentjes achterop en het stuurhuis voorop dan?

In zw. bewolking zichtbaar.
Gaaf weer, busje gesopt.
Groetjes,

De Rheinpfeil?!? Zeker weten?

Aan de foto van Harm te zien niet.
Ze heeft wel wat van die Russische die Theo ook noemde. Ik heb nog even gekeken, maar ik heb geen goede foto's, alleen aan de kade waar je een paar raampjes ziet. In die tijd (1990) was je nog zuinig op je foto's.......

EDIT
Is geen foto uit Nederland zo te zien, waar dan wel?

Raadseltje:
Wie kent dit schip?

full

Krl0039.jpg

10404460-st-petersburg-rusland--17-juli-draagvleugelboot-boot-in-het-water-van-de-neva-rivier-passagiersschip.jpg

image.php

Die lijken wel erg op elkaar.

ein-tragfluegelboot-auf-wolga-bei-17909.jpg

Ein Tragflügelboot auf der Wolga bei Jaroslawl Russland rauscht wie ein Blitz an uns vorbei. Schnell fotografiert am 14.09.2010

2075-2905.jpg

Bouwjaar 1988
Lengte over alles (LOA), m 34.6
Breedm 9.5
diep (?), m 2.35

Rusland-1985-322.jpg

uit KIEV: ( 2 en 3 augustus 1985)
Een draagvleugelboot in Kiev. Later zijn ze door Nederland gekocht voor vervoer over water o.a. tussen Dordrecht en Rotterdam.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tel de ruitjes eens Manus !

Dat is dan toch een heel ander schip?
Nog afgezien van de plaats van het stuurhuis.

Tja, heel goed mogelijk maar er werd gevraagd naar de Rheinpfeil toch ?. schijnt sinds 2008 Raketa te heten.
Gebouwd voor ruim 1 mln, 1010 Pk aandrijving en diepgang 1.8 meter. Voor 64 passagiers.
Weet het verder ook niet en tellen lukt nog aardig Harm .... :p.\
Het schip heeft Russische roots en heeft meerdere eigenaren gehad, ook de nodige verbouwingen las ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back