Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopeloos Piet.
9 juli was de laatste volkomen wolkloze zon-dag
30 september was een bijna dag.
Ik zit pas op 45% van wat er mogelijk is in november.

Hopeloos Piet.
9 juli was de laatste volkomen wolkloze zon-dag
30 september was een bijna dag.
Ik zit pas op 45% van wat er mogelijk is in november.

Harm, klaag nou niet , bekijk het over een heel jaar, als we topweken hebben in de zomer dan compenseert dat de mindere november maand toch ?

@Harm !!!

994979_544694385624449_1007740484_n.jpg

Oei, dit moet ik niet aan mijn dochters laten zien, dan moeten die panelen gelijk weer van het dak af...
Hoewel, aan de achterzijde van het huis ligt niets, die ouwe loopt maar over die kant met zijn peerd :p

Overigens is onze opbrengst momenteel ook "Kwalitatief Uitermate Teleurstellend"..., met afgelopen zaterdag de beste dag van November, met 3,6KWh... Vol verwachting klopt ons hart, tot de dagen weer langer en zonniger worden :P

Als gevolg van een hartstilstand ondergaat een man een open hartoperatie.

Na de ingreep ontwaakt de man uit zijn verdoving en ziet zich verzorgd door nonnetjes in een katholiek hospitaal.

Terug bij zijn zinnen vraagt een verpleegster non hoe hij zijn rekening gaat betalen.

Ze vraagt hem of hij een ziekteverzekering heeft.

Hij antwoordt met nog kleine zwakke stem : "geen ziekteverzekering".

"Hebt gij geld op de bank" ?

Hij antwoordt : "Geen geld op de bank".

Zij vervolgt: "Hebt ge familie die je kan helpen"?

Hij: "ik heb maar één zus, oude jonge dochter, non in een klooster".

De zuster wordt kwaad en zegt: "Nonnen zijn geen oude jonge dochters en zijn gehuwd met God"!!

En de man antwoordt: "Stuur de rekening dan naar mijn schoonbroer ! "

Hallo,
Bad aan het vullen, zometeen de riviera even te water laten en kijken hoe krimpkouskoppeling werkt. Uiteraard komt er een filmpje. Zonder roer want ik moet voor de roerservo nog een verlengkabeltje maken.

Niet dat ik de details precies begrijp, Joop. Maar het is een modulerende pomp, en dan ligt het wat gecompliceerder. Die kan het wel doen maar niet krachtig genoeg. Monteur heeft nog gebeld met de leverancier, en die kwamen ook gelijk met dezelfde diagnose: nieuwe pop.

Ad, is er een misverstand? Ik ken wel modulerende branders van een cv, maar heb nog nooit van een modulerende pomp gehoord. (maar ik ben dan ook niet meer de jongste:rolleyes: ) De meeste pompen hebben wel een instelbaar toerental dwz : laag;middel; hoog.
Het toerental wat je kiest hangt af van de opvoerhoogte. M.a.w. heb je een huis met meer verdiepingen dan kies je voor middel of hoog en in een apt. zal de stand laag voldoende zijn. De pomp dient alleen voor de circulatie van het water. Een modulerende brander daarentegen meet de temp van vertrek en retour om daarmee zijn vermogen te regelen, als de retourtemp te laag is (= veel warmte afgifte in kamers) gaat hij gewoon harder stoken.
Wellicht is de storing daar te zoeken.

Ad, is er een misverstand? Ik ken wel modulerende branders van een cv, maar heb nog nooit van een modulerende pomp gehoord. (maar ik ben dan ook niet meer de jongste:rolleyes: ) De meeste pompen hebben wel een instelbaar toerental dwz : laag;middel; hoog.
Het toerental wat je kiest hangt af van de opvoerhoogte. M.a.w. heb je een huis met meer verdiepingen dan kies je voor middel of hoog en in een apt. zal de stand laag voldoende zijn. De pomp dient alleen voor de circulatie van het water. Een modulerende brander daarentegen meet de temp van vertrek en retour om daarmee zijn vermogen te regelen, als de retourtemp te laag is (= veel warmte afgifte in kamers) gaat hij gewoon harder stoken.
Wellicht is de storing daar te zoeken.

Hoi Joop,

Er bestaan wel degelijk modulerende pompen in CV ketels, er zijn zelfs heel "slimme" regelingen bedacht. Om te voorkomen dat pompen vast gaan zitten gedurende zomermaanden pompen ze volgens vaste cyclus het water rond. Ook zijn er regelingen die retourwater temp verrekenen met gas-aan en pompdraaien. Erg luxe regelingen houden zelfs rekening met de buiten temp. als een buiten sensor wordt toegepast, de meetgegevens worden in een rekenmodel gestopt die vervolgens gas-watertemp. en pompsturing regelen.

Ad, is er een misverstand? Ik ken wel modulerende branders van een cv, maar heb nog nooit van een modulerende pomp gehoord.

Toch wordt het zo genoemd Joop. Lees maar onderaan deze pagina. Deze ketel heeft een traploos regelbare pomp, vandaar denk ik de niet onaanzienlijke prijs van 250 tot 300 € (was nog niet bekend). Maar ik ga er nu vanuit dat ik er een compleet nieuwe ketel omheen krijg.:D Tenminste, niet krijgen maar tegen een sterk gereduceerde prijs.

Uit de losse pols schreef ik een paar dagen geleden dat deze 12 jaar oud is, maar hij blijkt van maart 2003, dus ruim 10,5 jaar oud.

Heb je er al is over nagedacht om een wind generator in je tuin te plaatsen ?

Zou ik niet doen. Volgens de plaatselijke anti windmolenlobby krijg je zelfs op 1,5 km afstand van een windmolen nog migraine door het laagfrequente geluid dat zich ook via de bodem voortplant:confused:.
Ze noemen daarbij ook nog een "wetenschappelijk" artikel waarin dat aangetoond wordt. Dat soort beweringen brengt wetenschappers in diskrediet, ik ga denk ik onderduiken:(.

Die antiwindmolenlobby..., is dat hetzelfde slag mensen die denken dat je met een wichelroede olie, water, geld, goud, platina, yin en yang in de bodem kan vinden?

Het is dat ik in een woonwijk woon, past zeg maar niet echt in de achtertuin zonder de schommel van de kinders te moeten opofferen, maar als het een boerderij was geweest... Kommaaropmetdiewindmolen.

Trouwens..., de gemiddelde windmolen vind ik nog altijd een stuk fraaier om naar te kijken dan de masten van de 380KV leiding die ze nu tussen Delft en Z'meer hebben lopen. Wat een lelijke palen zijn dat, zeg.

Die antiwindmolenlobby..., is dat hetzelfde slag mensen die denken dat je met een wichelroede olie, water, geld, goud, platina, yin en yang in de bodem kan vinden?

Meer het slag van "niet in mijn achtertuin".

Ik weet niet of die zelfde mensen wel eens hun oren open hebben. Maar wij zitten hier ten zuid-oosten van het Vaanplein, dus met de A15 en A29 in de buurt en dan ook nog de Betuwe lijn (met de gedeeltelijke overkapping is het geluid van de noord-zuid treinverbinding incl. HSL relatief gering). Je kan het hier echt geen stiltegebied noemen, ik hoor het verkeer en de treinen de hele dag door, nu hoor ik weer een trein voorbij daveren die iets boven het verkeersgeluid uitkomt.

Vroege Vogels

Vanavond om 19:25 uur zal bij het programma Vroege Vogels van de VARA het containerschip van Model Boten Vereniging Hoogvliet een grote rol spelen. De opname is afgelopen week gemaakt op de Oosterschelde. Ik heb zelf nog niet het einde gezien, maar hoop dat het leuk is geworden. Het was in ieder geval een koude dag...

Kijkt dus allen!!
Groeten, Ron

Wat ben ik dan een gelukkig mens, ik woon midden in het centrum van Vlaardingen
en het enigste wat ik hoor is blazende boten in de haven en op de waterweg en af en toe een overkomend vliegtuig voor of van 16hoven :D

Biertijd hier RVM MB :proost: Proost

De hel zal wel weer losbarsten, vooral in de transportsector. In Duitsland willen ze tol voor de Autobahn invoeren voor buitenlanders. Was een eis van de Beierse CSU in de coalitie besprekingen, en lijkt het te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back