Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hopeloos Piet.
9 juli was de laatste volkomen wolkloze zon-dag
30 september was een bijna dag.
Ik zit pas op 45% van wat er mogelijk is in november.
@Harm !!!
![]()
Dat schiet niet echt op dan !Hopeloos Piet.
9 juli was de laatste volkomen wolkloze zon-dag
30 september was een bijna dag.
Ik zit pas op 45% van wat er mogelijk is in november.
Niet dat ik de details precies begrijp, Joop. Maar het is een modulerende pomp, en dan ligt het wat gecompliceerder. Die kan het wel doen maar niet krachtig genoeg. Monteur heeft nog gebeld met de leverancier, en die kwamen ook gelijk met dezelfde diagnose: nieuwe pop.
Ad, is er een misverstand? Ik ken wel modulerende branders van een cv, maar heb nog nooit van een modulerende pomp gehoord. (maar ik ben dan ook niet meer de jongste) De meeste pompen hebben wel een instelbaar toerental dwz : laag;middel; hoog.
Het toerental wat je kiest hangt af van de opvoerhoogte. M.a.w. heb je een huis met meer verdiepingen dan kies je voor middel of hoog en in een apt. zal de stand laag voldoende zijn. De pomp dient alleen voor de circulatie van het water. Een modulerende brander daarentegen meet de temp van vertrek en retour om daarmee zijn vermogen te regelen, als de retourtemp te laag is (= veel warmte afgifte in kamers) gaat hij gewoon harder stoken.
Wellicht is de storing daar te zoeken.
Ad, is er een misverstand? Ik ken wel modulerende branders van een cv, maar heb nog nooit van een modulerende pomp gehoord.
Heb je er al is over nagedacht om een wind generator in je tuin te plaatsen ?
Animals - Hit the road Jack
Die antiwindmolenlobby..., is dat hetzelfde slag mensen die denken dat je met een wichelroede olie, water, geld, goud, platina, yin en yang in de bodem kan vinden?