Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
anti windmolenlobby

Het klootjes volk is niet ontvankelijk voor berekeningen die aantonen dat windmolens NIET de oplossing zijn.

Ze kosten een vermogen aan materiaal en energie om ze te maken, het kost een vermogen om ze te plaatsen en elk jaar weer een scheepslading vol geld voor onderhoud.
Zonder subsidie zijn ze echt niet in staat om zelfs maar de onkosten te dekken laat staan nog extra energie te leveren voor rustige dagen.

Bovendien. . . . . wat als het niet waait?
Zonnepanelen hoor ik jullie meteen denken.
Ja hoor en wat dan als het ook nog bewolkt is en iedereen toch zijn wasmachine of vaatwasser wil laten draaien?
Moeten die, omdat ze een slimme meter hebben, maar wachten totdat de energieleverancier zegt dat ze mogen wassen?

Kolencentrales mogen niet van greenpeace.

(stilletjes dan toch maar die goedkope stroom uit Frankrijk importeren? Die kernenergie?)

Daarom gaan ze nu maar op "het gevoel", "de gezondheid" inspelen.
Misschien dat ze dan mensen meekrijgen om tegen windenergie te zijn.

Ik stem voor! (tegen dan) :D

In Duitsland hebben ze zelfs al dagen dat ze hun energie niet kwijt kunnen.
Waarom dan hier op elke hoek van een wijk ook zo'n rampding neerzetten?
Of op zee? Als je ooit op de Oostzee hebt gevaren weet je dat het vreselijk is om links en rechts alleen maar molens te zien.

De grap met "natuur"energie is dat het, wat Harm al zegt, bepaald niet constant is. Om het goed te kunnen gebruiken zijn dus grote buffers nodig om in tijden van tekort alsnog het hele land van energie te kunnen voorzien. Dat zijn op dit moment nog de reguliere centrales, maar er komt een moment dat we ook in NL op "goede" dagen een overschot produceren.
En zo lang de regering en/of de energiemaatschappijen geen oplossing vinden om buffers aan te leggen met het overschot aan stroom, blijven we dus achter de feiten aanlopen. En aangezien die buffers GROOOOOOT moeten zijn (dus duur...) en je dan weer met verliezen komt te zitten..., wordt er niet over nagedacht want veeeel te ingewikkeld. En zo lopen we dus achter de feiten aan.

hallo

de oplossing van een buffer bestaat reeds en is uitgetest dacht ik
met de over schot maken ze perslucht onder hoge druk
deze spuiten ze in de grond daar waar vroeger gas heeft gezeten
bij wind stilte komt die lucht daar dus onder hoge druk terug uit en laat de turbine draaien
geen 100% rendabele zaak maar beter dan nu de lichten over dag laten branden

tol op de auto strades ??? belgie heeft er ook over gedacht en kreeg dan van onze noord en andere buren direct een gedoe over zich dat het niet meer normaal was
maar duitsland mag dat invoeren zonder enig probleem ??????
en waar zit de EEG nu (tja in brussel )hahahahahaha
gr raf

gr raf

Laat dat haha maar weg raf, de echte EEG zit in teveel landen die allemaal het onderste uit de kan willen, in werkelijkheid zit de EEG bij de mensen met hééééé'l veel geld en daardoor macht , zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven !!!.

Laat dat haha maar weg raf, de echte EEG zit in teveel landen die allemaal het onderste uit de kan willen, in werkelijkheid zit de EEG bij de mensen met hééééé'l veel geld en daardoor macht , zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven !!!.

dat heet nu democratie manus;)

Frau Merkel was er geloof ik niet zo blij mee, en heeft bedongen dat het binnen de Europese regelgeving moet blijven. Daar zou wel eens een addertje onder het gras kunnen zitten, waardoor invoering toch een probleem zou kunnen zijn.

Energiebeleid is echt enorm complex geheel, en je moet daar echt een scheiding maken tussen de diverse termijnen (kort, middellang en lang), want anders kom je er helemaal niet uit.
Mijn vroegere mentor en promotor bezette de enige leerstoel "constructie van kernreactoren" in Nederland. Hij gaf voor zijn afstudeerders een college "Energie en Samenleving", waarvan hij het dictaat elk jaar qua cijfermateriaal en (inter)nationale ontwikkelingen actualiseerde. Als je dat door de jaren heen bekeek realiseerde je je pas hoe deze materie in beweging was en is.

hallo ad

ik heb twee stukjes geschreven in een posting
eerste ging over energie tweede over het invoeren van autostrade tax
en daar slaat dat "en waar zit de EEG nu (tja in brussel )hahahahahaha" op
gr raf

wat heeft kernenergie ons nou eigenlijk opgeleverd behoudens een bult radioactief afval , verschrikkelijke bommen en nog een boel zaken ??????

Ik had het over de totale energieproblematiek, niet alleen kernenergie.

Nucleaire bommen hebben niets te maken met kernenergie, behalve dat ze van hetzelfde fysische verschijnsel gebruik maken. Je gaat de prehistorische mens ook niet verwijten dat ze vuur uitgevonden hebben vanwege alle ellende die door vuur veroorzaakt wordt.
In je opsomming vergeet je medische toepassingen. Zonder de isotopen die in reactoren als in Petten worden geproduceerd zouden veel mensen een voortijdig einde vinden of gevonden hebben, waaronder ikzelf.

tweede over het invoeren van autostrade tax
en daar slaat dat "en waar zit de EEG nu (tja in brussel )hahahahahaha" op

Dat begreep ik, en bondskanselier Merkel was tegen die tolplannen, maar haar Beierse zusterpartij CSU wil dat ten koste van alles.

Vanavond om 19:25 uur zal bij het programma Vroege Vogels van de VARA het containerschip van Model Boten Vereniging Hoogvliet een grote rol spelen.

Ik heb het gezien maar om nou te zeggen dat het model een grote rol speelde :nooo:
Het schip is in het begin van de reportage even in beeld geweest, en aan het einde zag je het (onscherp in beeld) voorbij varen.
Was wel interessant om te zien hoe ze omgaan met ballastwater.

Vanavond om 19:25 uur zal bij het programma Vroege Vogels van de VARA het containerschip van Model Boten Vereniging Hoogvliet een grote rol spelen. De opname is afgelopen week gemaakt op de Oosterschelde. Ik heb zelf nog niet het einde gezien, maar hoop dat het leuk is geworden. Het was in ieder geval een koude dag...

Kijkt dus allen!!
Groeten, Ron
Nou dat was zeker wel 30 seconden in beeld en op het einde een wazig stukje film :( :( :rolleyes:

Manus bedankt voor de Achterhoekse versie !

Hier de PacardBell laptop met sticker "Pentium Dual core processor"
Zegt bij de installatie dat de computer niet compitable is met 64 bits ????
Vreemde zaak! dan maar de 32 bits versie er op.
Dat kan wel degelijk zo zijn. Mijn vorige werklaptop had een 64bit processor maar datgene wat eromheen zat ondersteunde geen 64 bits os. (lenovo t61p, als ik mij goed herinner was het bios de schuldige.)

Ik kom toevallig net een aeronaut Kalle tegen op het net

Laatst bewerkt door een moderator:
r is een fout opgetreden
De pagina die u op onze site zocht kan helaas niet gevonden worden.
Suggesties voor een mogelijk vervolg aan uw tocht
Keer terug naar NU.nl
Keer terug naar uw vorige pagina
Laat het ons weten indien u van mening bent dat het een fout betreft die door ons opgelost moet worden (graag met vermelding van de URL en de exacte foutmelding)

Toch wordt het zo genoemd Joop. Lees maar onderaan deze pagina.
Heb ik gedaan Ad, maar de % die worden aangegeven is hetzelfde als de laag, midden en hoog die ik heb genoemd. De installateur stelt op basis van het achterliggende systeem de stand in. Natuurlijk kun je dat ook regelen via een automatisering, maar dat is in mijn perceptie nog geen modulatie, maar een elektronische toerenregeling. De vraag blijft of dat allemaal de meer kosten van de installatie rechtvaardigt? De energie besparing blijft een vraagteken, (zoals bij het brandstofverbruik van auto's) het prijsverschil in de aanschaf is een gegeven.
Waarschijnlijk genoeg gezegd over dit onderwerp. Succes met AJAX of mag dat niet voor een Barendrechter?:confused:

Succes met AJAX of mag dat niet voor een Barendrechter?:confused:

En nog eentje die in de avond als er een wedstrijd is het Feijenoord stadion ziet liggen, en het gejuich bij een doelpunt kan horen (een beetje schaars de laatste tijd:().
Maar internationaal zijn we natuurlijk voor alle NL clubs, en met een 2-1 zege heeft Ajax het onverwacht goed gedaan.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back