Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik iemand een plezier doen met 2 vrijkaarten voor Tuin Idee in de Brabanthallen in Den Bosch ? ( waarde á € 15 p\st.) 21 t\m 24 feb.

Zo ja stuur dan even een PB dan zal ik ze morgen op de post gooien.

Nee dank je Manus, Mieke heeft het liefst allemaal tegels in de tuin en zo her en der een bloembol.

Zullen we er nog eentje nemen??
Van mij een grote GM neem ik een KBJ-tje.

Nog een borrel en dan ook plat.

Vanavond eens gekeken of ik een decaperm met 3:1 vertraging als middenmotor in de Titanic kon sleutelen... De motoren die er nu inliggen lopen meteen vrij snel met de regelaar op het minimum, en dat vind ik niet mooi. Helaas... Decaperm was met vertraging 3cm te lang om goed in te bouwen zonder vreselijk veel sloopwerk.
Morgen eens kijken naar een andere oplossing... Schroef minder spoed geven, een langzaamloper inbouwen of een tandriemvertraging. Andere opties?

De rust allemaal!

GMA,
31.gif
Helder

-1°C Voelt als: -6°C

Barometer 1023 mb
Dauwpunt -3°C
Luchtvochtigheid 86%
Zicht Onbeperkt
Neerslag laatste 24 uur n.v.t.
Neerslag laatste uur 0.02 cm
Wind 17 km/uur ONO
Zon op 07:48
Zon onder 18:05
UV Index 0 Laag

Zo fris dus eerst maar een GZK :morning:

Nog een borrel en dan ook plat.

Vanavond eens gekeken of ik een decaperm met 3:1 vertraging als middenmotor in de Titanic kon sleutelen... De motoren die er nu inliggen lopen meteen vrij snel met de regelaar op het minimum, en dat vind ik niet mooi. Helaas... Decaperm was met vertraging 3cm te lang om goed in te bouwen zonder vreselijk veel sloopwerk.
Morgen eens kijken naar een andere oplossing... Schroef minder spoed geven, een langzaamloper inbouwen of een tandriemvertraging. Andere opties?

De rust allemaal!

Roel, ik zou voor een langzaamloper kiezen. Kijk ook naar de regelaar, want zoals je vast wel weet kan dat ook bij borstelmotoren verschil maken. Ik heb in mijn Vegesack een Speed 260 zitten, best een snel motortje, maar met de oude Robbe Mini Controller 2A regelaar kan ik de motor toch in slow motion laten draaien.

hallo

de oude zelfbouw regelaars deden het over het algemeen zeer goed wat langzaam draaien betreft
maar het nadeel was natuurlijk dat ze naar moderne normen inmens groot waren
maar als er plaats is in de boot dan zou zo een regelaar het best nog wel werken
alleen het 544 ic bestaat niet meer of is zeer moeilijk te verkrijgen

gr raf

hallo

de oude zelfbouw regelaars deden het over het algemeen zeer goed wat langzaam draaien betreft
maar als er plaats is in de boot dan zou zo een regelaar het best nog wel werken

gr raf

Even bij Victronic kijken
Daar hebben ze een adres als ik het goed heb waar je ze nog gewoon kan kopen
Ik zelf heb er nog een of twee
mvg
Frederik

Neem Bühler motor .
en een Volksregler.

Dat is inderdaad een goede "stapvoets" regelaar, een Mini Controller 2A zal toch "net" wat te licht zijn.

hallo

gr raf

Als er in die Titanic geen ruimte meer is dan is het wel erg, Of het zou moeten zijn dat de "jukebox" die Roel erin heeft gebouwd, teveel plek in heeft genomen... :mrgreen:

17 kan niet schrijven, kan niet denken, kan niet rekenen, heeft geen flauw benul van gewicht en waterverplaatsing.

Voor mij een draadje om snel te vergeten.
Hoort voor mij in de categorie voerboot.

Tijd voor een bakkie en de afwas.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoort voor mij in de categorie voerboot.

Tijd voor een bakkie en de afwas.

Een stoomvoerboot dan........of voerstoomboot?......maar gelukkig niet eigenwijs...:p:p

Hier ook aan een bakkie,vrije dag vandaag,klusje in de badkamer,kinderen op school,vrouw naar Amsterdam......dus ook een keer de baas thuis!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back