Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
De varkensvlees shoarma met echte knoflooksaus heeft vreselijk goed gesmaakt, niets onreins aan varkensvlees.
Het feestmaal word vannacht en/of morgenochtend hoogstwaarschijnlijk afgestraft met een onrein bezoek aan het toilet :mrgreen:

The Walking Dead gaat weer de goede kant op, bij de eerste 4 afleveringen van het 4de seizoen leek het erop dat de serie aan het doodbloeden was.

De uitkomst van die studie is hoogstwaarschijnlijk: "Ja, de aarde heeft zwaartekracht!":murder:

Dat is een feit, maar de zwaartekracht op de Aarde is niet overal hetzelfde. Op sommige plaatsen is het zwakker of sterker dan op andere plekken. Die verschillen hebben ze in kaart gebracht.
De satelliet had volgens mij ook nog onderzoek gedaan naar aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.

Bertus, ik heb geen ervaring met electro.
Als je ontvanger en servo's die spanning maar aankunnen.

Bloemkool met ui en kaas is binnen, nu nog advocaat ijs met choco.

@Harm
De spanning scheelt maar 0,2V, dus dat zal wel kunnen.
Is een mogelijke hogere stroom van invloed denk je?
De regeling bij dit bootje is niet proportioneel, maar dus volgas voor- en achteruit.

@Harm
De spanning scheelt maar 0,2V, dus dat zal wel kunnen.
Is een mogelijke hogere stroom van invloed denk je?
De regeling bij dit bootje is niet proportioneel, maar dus volgas voor- en achteruit.

Eigenlijk verwacht ik niet dat er door 2.8% meer spanning een dermate grotere stroom gaat lopen dat er wat gaat roken.

Klinkt logisch, maar er is een groter verschil dan alleen die 0.2 volt. Onder belasting zakt de spanning van een NiMh accu veel verder in dan bij een LiPo of Li-Ion. In de praktijk betekent dat bij bijvoorbeeld RC-auto's een toename in topsnelheid van 10 tot 15% en een flinke toename in acceleratie.

Maar ik verwacht verder niet dat er snel iets zal gaan roken.

hallo

juist thuis en aan het eten
het is goed geweest en marc en ik hebben het heel druk gehad
ik wilde klinknagels monteren en marc aan zijn rov verder werken maar beide zijn we daar haast niet toe gekomen
morgen tellen wat de bootjes hebben opgebracht en we hebben reeds onze standplaats voor volgend jaar
dus brecht reserveer maar al bij je ouders hahahaha
gr raf

Zo, laatste ritje Oud Beijerland ook weer achter de rug. Volgende week even goed opletten dat ik na de tunnel de andere kant opga.
Eerste week zal wel moeilijk zijn, want z'n rijbewijs wordt pas volgende week in orde gemaakt. Auto is al aangepast, een simpele ingreep met een extra gaspedaal links van de rem, en het oorspronkelijke gaspedaal opklapbaar gemaakt evenals het nieuwe. Met twee simpele bewegingen bouw je de bediening om, veel makkelijker dan ik gedacht had.

Ik heb er vanaf volgende maand eentje met keyless entry en een startknop, dat wordt pas wennen.

Ik heb de discussie over nieuwe auto weer even in de luwte kunnen duwen:D.
Van mij hoeft het niet per se omdat ik eigenlijk te weinig rij. Maar tweede hands voel ik ook weer niet voor. Er stond een week of twee geleden een vergelijkingstest tussen de Suzuki SX4 S-Cross en de Nissan Qashqai in de Autoweek, die kreeg ik vanavond van m'n vriend want dat is een autofanaat. Die Nissan is ook mooi, maar dan schiet ik niks op want die is even hoog als die ik nu heb. De Suzuki is iets lager, wat m'n vrouw graag zou willen.
Ik kijk wel, gewoon proberen het wat "low profile" te houden.:mrgreen:

Kinderbedtijd is al weer verstreken.
Snel richting dekbed om nog wat te cryppen. Dan dromen over een bootje waar af en toe eens wat aan gebeurt, want dat is de laatste tijd weer hopeloos.
Maar morgenochtend vroeg eerst weer een R'dam Z safari. Ik denk een kort tripje, en rond een uur of 10 al weer thuis.

De rust allen!!!

GMA,
Zo weer een verse dag met frisse start , vandaag een kieldoos onder de romp bouwen!
eerst maar beginnen met een GZK :morning:

GMA

Oeps, wat vroeg! Nog maar is omdraaien.
~
@MeteoHellevoet: Grijze start in #Hellevoetsluis met soms wat (mot)regen. Vanmiddag klaart het weer wat op. Temp. ca. 11°C. Vrij krachtige wind uit Z.

Moghú heren,

Donker grijze hemel bij 7,2°C en 2 Bft Z, motregen , het lijkt een miezerig dagje te worden.
Heb me gisteravond de platvoeten gelopen , op en af naar de deur om St.Maarten gastjes te plezieren, toch wel leuk die oude traditie met zingende kinderen en fraaie lampions.

Straks eens even kijken of de bouwmarkt vlakbij van die moeren heeft die je in hout kan persen of lijmen, maatje M5 , kom niet op de juiste naam van die dingen :?:.

Eerst maar eens aan de koffie.

Cultuurbarbarendrechters... ;).

Mooi gevonden trouwens, en onbedoeld nog actueel ook. Sinds kort is er een nauw samenwerkingsverband tussen drie gemeenten: Barendrecht, Albrandswaard (Het vroegere Rhoon + Poortugaal) en Ridderkerk, dat de BAR gemeenten wordt genoemd. Ze denken met de samenvoeging van het ambtelijke apparaat een dreigende fusie tegen te gaan, ijdele hoop verwacht ik. Ik denk dat de overheid straks zegt: dat hebben jullie mooi voorbereid, maak het nu maar af ook.
Maar vanuit dat gegeven ben ik nu dus een BAR-Barendrechter:D:D

hallo

weer eentje met een kapot toetsen bord
het typt geen klinkers mijn gedacht

de auto en caravan uitgeruimd en morgen de aquarium op zijn plaats zetten
de caravan krijgt deze week hopelijk nog een volledig nieuwe electro bekabeling
want het begint wat te gortig te worden met die verlichting
ik was gaan kijken voor stekkers maar in 4 winkels waren ze uitverkocht
die verloop dingen die ze verkopen die werken voor geen meter

gr raf ik ga nu de accu's laden

Ik ben blij dat ik het niet zie Raf.

Eerste bakkie aan het nuttigen, voorschip "beugel" kan staan, nu achter nog.
Dan kan ik de romp schuren en ontvetten en gaan plamuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back