Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen toeters en bellen, maar wél een ingebouwde raketwerper in de bovenste stang:rolling: tenminste, zo lijkt het wel, zo'n dikke stang die voor en achter uitsteekt...

Het is inderdaad een dikke pijp, maar daarin zit het voor en achterlicht in geïntegreerd.
De dynamo zit in de as van het voorwiel.

@Manus, ik heb hem zelf ontworpen naar diverse voorbeelden, en gebouwd.

Weet ik Piet, heb dat gevolgd, knap werk :yes:
Heb niet veel trek om aan zo'n project te beginnen, het zou een boel tijd vergen terwijl je voor even over de € 1200 een portaalfrees kant en klaar kunt kopen (opspanoppervlak (X,Y); 312 x 500 mm, werkbereik (X,Y,Z); 300 x 420 x 80 mm.
Ik ga er nog maar eens een paar nachtjes over slapen alvorens een ondoordacht besluit te nemen.

Een unicum, dokter was te vroeg. Ik was klaar op het moment dat ik de afspraak had:D. Bevindingen waren ook weer positief. Op naar de volgende......:(. Maar die is gelukkig pas weer in januari.

Een unicum, dokter was te vroeg. Ik was klaar op het moment dat ik de afspraak had:D. Bevindingen waren ook weer positief. Op naar de volgende......:(. Maar die is gelukkig pas weer in januari.

Proficiat Ad, het klinkt allemaal erg hoopvol toch ?.

Ben nu een tijdje bezig wat info door te wroeten aangaande CNC frezen, begin door het bos de bomen te missen, 2D, 2,5D, 3D, allerlei software keuzes, LPT en USB mogelijkheden/aansluitingen, stappenmotoren accessoires enz. enz... :rolleyes: , lastig al met al :yes:.

Ben nu een tijdje bezig wat info door te wroeten aangaande CNC frezen

Ik kijk daar ook met veel belangstelling naar Manus, evenals 3D printen en laseren.
Maar ik zou drie keer nadenken voordat je eraan begint. Eerst eens een plan maken van hoeveel je zoiets gaat gebruiken, en wat de alternatieven zijn.
Als voorbeeld: er is iemand in het Historische Zeilschepen bezig met de bouw van de 7 Provinciën. Die heeft de spanten en de kiel bij een commercieel bedrijf laten laseren, ik dacht voor zo'n 75 €. Als je dat gedaan hebt duurt het weer een hele tijd voordat je zoiets weer nodig hebt.
Ik zie dat nu ook met etsen, ik heb het allemaal staan maar op dit moment heb ik het niet nodig (en er eerlijk gezegd de puf niet voor).

Maar ik zou drie keer nadenken voordat je eraan begint. Eerst eens een plan maken van hoeveel je zoiets gaat gebruiken, en wat de alternatieven zijn.

Dat is me al duidelijk, ik schreef daar al over.

Verder heb ik een alternatief in gedachten...maar die persoon weet dat nog niet... :p.

Proficiat Ad, het klinkt allemaal erg hoopvol toch ?.

Ben nu een tijdje bezig wat info door te wroeten aangaande CNC frezen, begin door het bos de bomen te missen, 2D, 2,5D, 3D, allerlei software keuzes, LPT en USB mogelijkheden/aansluitingen, stappenmotoren accessoires enz. enz... :rolleyes: , lastig al met al :yes:.
Manus, het is niet zo moeilijk hoor.

2D: Alleen plaatwerk te frezen.
2,5D: Alleen objecten te frezen met een vlakke onderkant en zonder ondersnijdingen
3D: Ook ondersnijdingen te frezen

LPT: Je hebt een oude computer nodig om dit aan te kunnen sturen
USB: Dat gaat waarschijnlijk ook op een nieuwe hipserdeflipse computer (als de software dat ook kan tenminste)

Stappenmotoren: Hoe meer stapjes, hoe nauwkeuriger
Accessoires: Dat is aan jezelf wat je denkt ermee te gaan doen.

Kijk liever naar het vermogen van de frees (alleen voor (hard)schuim, ook hout, of zelfs aluminium?) en het werkoppervlak (bepaalt de maximale grootte van het werkstuk).

@ Robbie: Kijk toch, ze hebben de raketwerper zelfs voor je gecamoufleerd als voorlicht. Nice! ;)

Wat een vreselijk gave fiets zeg

Vond ik ook wel Alex. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Robbie de "Spartaanse versie" heeft genomen, met terugtraprem (niet mis mee!!) en geen versnellingen. Echt een stadsfiets dus:D.

Hoe is de operatie verlopen?

1454845_658970307481152_309655829_n.jpg

gr raf

Dank jullie wel Heren.
Ik stond al maanden geleden voor de etalage van de fietsenzaak te turen met de gedachte, ooit word dit mijn nieuwe fiets :-)

Het is inderdaad een versie zonder versnellingen en handremmen, bij alle fietsen die ik gehad heb zijn dat de zaken die bij mij als eerste stuk gaan.
Ook vaak genoeg gehad dat ik een noodstop moest maken en vervolgens de remkabels kapot springen, heeft voor de nodige angstige momenten gezorgd. Nooit meer een fiets met kabels.
De oude mountainbike heb ik toen volledig gestript van kabels en een achterwiel eronder gezet met een achteruittraprem. Hij heeft het nog een aantal jaar volgehouden met de aanpassingen, maar nu werd het echt tijd om hem met pensioen te laten gaan.

Het is wel even wennen aan deze fiets, hij heeft grotere wielen en is een stuk langer dan de mountainbike.
Als deze set banden die er nu onder zitten op zijn ga ik ze vervangen met off-road banden, in de natuur rijd dat wat prettiger.
Ook wil ik het stuur een stukje inkorten zodat de fiets wat smaller word, kan ik beter overal tussendoor rijden.

Zo meteen moet ik naar Beverwijk, mooie afstand om de fiets in te rijden en eraan te wennen.

als dat voorlichtje ergens schijnt waar je net gefietst hebt...

En daarom gaat de één of andere simpele, fietspaden voorzien van lichtgevende chemische troep, voor vele miljarden die wij weer kunnen aanleveren.
Een soort licht uit de bodem.
Omdat de fietsers klagen dat ze de weg niet zien met dit soort licht (als het al werkt. . .)

operatie is goed verlopen,poliep is van mijn stemband afgehaald en word nu onderzocht of het goed of kwaad is,moet zeggen dat ik weinig tot geen last van mijn keel heb,maar meer van mijn mond,is vanbinnen hier en daar wel beschadigt door een buis die er ingeschoven is geweest,het meest erge is de drie dagen stemrust,je ben zo gewend je stem te gebruiken,maar goed,die komen we ook wel weer door

gr alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back