Het Schipperscafe deel 6

Doordat ‘Cool-Corona’ gedoe is het met Klaas ea niet meer tot varen aldaar gekomen...
Ze zitten op een schitterende stek.
Maar er is een tijdslot op het in en uitladen van het model in de auto, en anders is het even met de benenwagen en een bolderkar...
 
Laatst bewerkt:
deze morgen het bericht gekregen dat een van onze leden is overleden
na 6 maanden heeft de pancreas kanker toch gewonnen
andré is zachtjes heen gegaan op de palliatieve afdeling

sterkte vriend en ooit zien we elkaar weer aan de grote vijver

het bestuur
 
Hallo allen! Mijn oom was fanatiek modelscheepbouwer, en is onlangs overleden. Hij heeft over de jaren meerdere grote modelschepen gebouwd. Een foto ter voorbeeld:



Zouden er mensen zijn die in dit soort modelbouw interesse hebben? Zou wel mooi zijn als deze indrukwekkende bouwwerk(en) ergens nog een plekje bij een liefhebber kunnen vinden... Ze staan ten zuiden van Breda. Dank!
 
@AER geheel gemist die Mustang van Ton! Maar wat een mooie resultaten! Rode oortjes! Top!

Bouwers van grote scheepsmodellen. Hoor je nooit zoveel over... algemeen gesteld.
In die zin stille kunstenaars... museumkwaliteit.
Ook hier weer een model te zien waar de waterlijn strakker is dan de kast waar hij op staat...
En dan het wegvallen van de bouwer.
Vakmanschap blijft getuigen... het mooie verhaal er om valt weg...

Er zijn veel scheepsmusea en technische musea.
De kelder van het Deutsches Museum in München was bijzonder indrukwekkend... en een onopvallend museum in Venetië....
Daar stond alles wat kon drijven en onverzettelijk was beneden... dat teer en kwetsbaar was... 1 etage hoger... maar die bouw die er stond was niet van deze wereld... zo mooi in detail...
Veel modellen vroeg militair... dus rond WOI en er voor...
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: AER
@AER geheel gemist die Mustang van Ton! Maar wat een mooie resultaten! Rode oortjes! Top!

Bouwers van grote scheepsmodellen. Hoor je nooit zoveel over... algemeen gesteld.
In die zin stille kunstenaars... museumkwaliteit.
En dan het wegvallen van de bouwer. Vakmanschap blijft getuigen... het verhaal er om valt weg...

Er zijn veel scheepsmusea en technische musea.
De kelder van het Deutsches Museum in München was bijzonder indrukwekkend... en een onopvallend museum in Venetië....
Daar stond alles wat kon drijven en onverzettelijk was beneden... dat teer en kwetsbaar was... 1 etage hoger...
Veel modellen vroeg militair...

Dank voor je reactie en leuk dat ik bouwers van scheepsmodellen ook enthousiast kan krijgen. Bij deze ook petje af voor scheepsmodellen, hebben veel details zie de foto hier boven.
Het zijn ware kunstwerken. TOP.
 
Ho effe! Net een RC1 Kaos 60 kist afgerond en ingevlogen...
maar idd nu weer even 'op z'n bootjes'. Haha...
Tom ‘moet’ nog een klassieke Svenson RC1 tot laser-cut omwerken...
ik denk dat ik em maar van tekening ga bouwen... bzzzz... kom ik daar ooit aan toe? :confused:

Je treft bij de scheepsbouwers wel af en toe een enorme toewijding en hoge perfectie...
soms duizelingwekkend realistisch... nou... dat haal ik bij lange na niet...
Wat mij betreft kunnen die bouwers nooit genoeg posten!

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: AER
Hmmm dit cafe nog wel open ?
Dan graag een schellevis pekel. of als dat er niet is dan maar een kruide bittertje graag
 
Gisteren nog een IPA gedronken. Eergisteren verzaakt. Had vaste handen nodig om in mijn Bugsier 3 de speaker te vervangen. De Deutz klonk niet lekker meer. Speakertje was te licht en de versterker in de Beier module had hem opgeblazen. Dacht hetzelfde formaat speaker besteld te hebben, maar de nieuwe was kleiner. Gelukkig lag er nog een stukje triplex om een verloopflens te maken. Voordeel van de kleinere speaker is minder gewicht boven de waterlijn. Altijd een hoop geklooi om in een volgebouwde accommodatie iets te vervangen. Met één hand de boel vasthouden en met de andere hand demonteren, passen en monteren. Gelukkig niets gemold en was er na het plaatsen van de opbouw weer geluid en licht. Merk wel dat met het klimmen der jaren zulke klussen steeds "enger" worden. Maar dan duurt het maar iets langer en is er na die tijd even gelegenheid om met een drankje in het café uit te blazen. Corona of niet, we zullen er iets van moeten blijven maken. Maar eens kijken wat er vanavond uit de tap komt. Vond een strookje rubber waar net genoeg materiaal in zat voor een 4-tal moderne 1: 50 wrijf"houten". Misschien een idee voor Jaap B zijn luxe motor? Gr. Klaas.

20201013_134612.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ha mannen,
Ik zondag naar leek, naar de vaargroep aldaar. Loopt net bij de afslag leek mn auto op een hoop, door het afbreken van een beugel die tussen de distrubutie riem terecht kwam, de boel van tijd en de kleppen op een hoop :(:mad:
Nog wel daar geweest en met leenauto van anwb naar huis, auto smaandags weer hier, maar die is totto.
Nu zoeken naar een ander.
Grt peter
 
Da's balen Peter! Buiten dat het zoeken is naar een ander heb je ook weer onverwachte uitgaven. Succes met het zoeken. Gr. Klaas.
 
Dank je klaas, ja en idd weer een rib uit mn lijf. Geeft het liever uit aan de hobby :D
Grt peter
 
zonder auto kan je niet meer naar Leek, is dus ook een deel voor de hobby.
Neemt niet weg dat de hobby zelf maar een fractie kost van een ander transportmiddel.
succes met je zoektocht.
 
Zja... weet niet waar de auto staat het merk...
soms breekt een getande riem, wil niet altijd zeggen dat er een gat in de zuiger zit, soms gaat er zelfs niets krom... en is het zelf te fixen... in het verleden wel motoren opgeblazen... zuigers verbrand... maar altijd zelf weer weten te fixen. En niet eens tegen hoge kosten. Onderdelen voor die brik waren toen helemaal niet duur... koppen verwoest en onderblokken verwoest. Was ouwe meuk... Lancia meuk... leuke en ook rappe meuk... dus fraaie brik om te zien... ook snel krokant...

Met wat gereedschap, en een momentsleutel kom je een heel eind!
Toen echt goed leren sleutelen en dat geeft nog steeds enorme voldoening, en heel wat afgerestaureerd.

Vreemd dat een beugel afbreekt en dan de distributie corrumpeerd? Zou niet mogen? Kan ook omgekeerd wezen... geknapte riem, ver over tijd... eerste stap is tanden strippen... de tweede dat de riem ook echt breekt...

Uiteraard van de bok... niet waar je op zit te wachten!
 
Laatst bewerkt:
Zo! We hebben weer vervoer, het is een citroen xsara picasso automaat geworden. Is de tegenhanger van de renauld senick waar je de gehele achterbank er makkelijk uit kan halen. Past mn boot er teminste in :)
Vanavond maar vieren met een neut :D
Grt peter
 
"renauld senick" Dat is wel de enig juiste benaming... meeeeer zou ik er ook niet van kunnen maken...
Heb er wel eens een gehuurd... overigens reed die wagen puik en had ook nog een een vrij korte draaicirkel
Was een type 2...
Maar weer een laadschuur van een vrachtwagen... daar gaat het om... als de meters maar passen! :thumbsup:
Gr Bas
 
Back
Top