Het Schipperscafe deel 6

Maar als er nou zuurkool in zo'n vat zit, gaat dan het spreekwoord ook nog op? Gr. Klaas.

Gooi ik er een Karmeliet in Jan! Gisteren mijn eerste coronaprik gehaald in de Van Nelle fabriek. Zo zie je nog eens iets van de omgeving. Gr. Klaas.

Ik heb nix meer in huis alles op hips, 29e ik mn eerste prik. Wel 16 km verderop.
Grt peter

Zo tijd voor een afzakkertje. De dryfit ziet er al best leuk uit al zeg ik het zelf. Helaas mogen we op koningsdag niet varen met de club, anders had ze mooi haar testvaart kunnen varen. Dan moeten we hier nog maar even mee wachten.
Nog iemand wat drinken?
20210423_171716.jpeg

Misschien straks een slaapmutsje Roelof. Wat staat er in de MK en wat is de waterverplaatsing? Gr. Klaas.

Ha Klaas ik heb al een keer een testrun gedaan en ik kwam toen uit op 8,8 kilo. In de MK staan 2 Loc 12v motoren en een Raboesh boegschroef.
Proost.
20150620_114541.jpeg
20190530_183311.jpeg

Dankje Roelof! Het is een Grolsch Kanon geworden. Stevig drankje om het weekend in te wijden. Gr. Klaas.

Mooi roelof, ziet er goed uit. Bij die van mij moet teminste de coma er tussen uit.
Mag wel een kraan bouwen voor dat ding proost:bier:

Nou Peter dan bof je niet, 88 kilo is enorm. Arbotechnisch ook niet te doen zonder heftruck, maar je kan je wel helemaal uitleven op de details. Soms kom ik net een beetje extra ruimte te kort om te doen wat ik zou willen. Maar ja modelbouw is keuzes maken en compromissen sluiten. Heel misschien wordt de volgende wel iets groter, maar dat zie ik t.z.t. wel. Tijd voor een bakkie.

Tja ding is ook 183 lang en 44 cm breed, schaal 1 op 25. Zo groot bouw ik ze niet meer, ik ga naar kleiner, rond de 60 a 70 cm denk ik.
Toen hij nog helemaal leeg was kon ik er met mijn 72 kg in staan en bleef drijven, denk dat er zelfs nog ballast bij moet.
Ik neem er straks een neut op :)
grt Peter

Betere schaal is er niet... heb ik wel wat mee...
Mag wel opschieten! Het tempo uitgaande penselen lijkt ook wel 1:25
Straks een wit wijntje met tijdelijke CO2 opslag...

Ja Peter ben ook wel benieuwd hoe je de Smit van de zolder af krijgt. Dat zal ook wel een klus worden. Daar kunnen we onder het genot van iets lekkers wel over nadenken als het nodig is. [emoji6]

Back