Het Schipperscafe deel 6

Behalve als de smelt boven de 85 graad is… dan zijn je magneetjes gedemagnetiseerd en wordt het het rad van fortuin…

Zou de draad door de oogjes gestoken zijn, en dan getwist, dan was er beter contact geweest. Bij lage stromen gebeurt er dan niet zo veel… bijkans een futloos dobberbootje… en dan maakt deze fröbel niet echt uit…

deze motor had pennetjes en niet van die platte aansluitingen met inderdaad een gaatje er door
je komt de gekste zaken tegen mijn gedacht

Poe poe net 6 km heen en 6 terug gefietst maar ben nu eigenaar van een velleman vertex nano.

Nog tips wat ik na moet lopen voordat ik op print ga drukken?

zo lampjes op een collega zijn boot aan het monteren .
de blauwe kunnen pinken de andere zijn de navigatie lampen
nu moet de binnen verlichting er nog in
als dan de nieuw bestelde printjes binnen komen kan alles op de ontvanger aangesloten worden
hier heb ik dit reeds gedaan bij een HO ambulance
WhatsApp Image 2021-07-14 at 09.42.29.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-14 at 09.42.53.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-14 at 10.14.31.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-14 at 10.14.47.jpeg

gr raf

Het heeft me een hoop gedoe gekost maarrr!!

Mijn eerste 3d printertje print nu een vertex nano logo uit

Het slanghoudertje aan de extruder hield dat ptfe slamgetje niet vast dus met tie reepjes en uiteindelijk een touwtje en een knijper toch voorelkaar.

En het filament bleef steeds haken in het de hotend tegen het heatbreak ding.

Een beetje een eurekamoment haha[emoji16]
20210715_143240.jpeg
20210715_143251.jpeg
image-13-07-2021_23-37-11-29.jpeg

Oh vergeten boj te zetten het schroefdraad van dat zelfde koppelingetje was ook verrot dus met een stukje schuurpapier de koppeling ingekort zodat ie dieper in de extruder kwam.

Belangrijk is dat je de ptfe slangetje goed tegen het hotend aan duwd, anders krijg je verstoppingen.
Grt peter.

Uiteindelijk heb ik dat hotend uitelkaar gehaald om te zien hoe die heatbreak gevormd was.
Vervolgens ptfe slangetje iets schuin geschuurd en nu gaat het redelijk goed heb het eerste printje klaar.

Maar nu was mn touwtje te los geraakt en schoot ie weer uit de extruder.

Oh en ik mis de fan bij het hotend dus staat nu een fan uit een oude laptop naast.

Het is echt een beun printer haha

En zo begint het leren opnieuw Bert! Maar dat is ook weer een uitdaging moet je maar rekenen. Hoop dat je er een hoop mooie dingen mee kunt maken. En daarmee je scheepjes aan kunt kleden.
De afgelopen dagen een afdekplaatje op het voorpiekluik van Smit Finland gemaakt. Daarmee is de laadplug een beetje beschermd tegen buiswater. Gr. Klaas.

20210715_184228.jpg

20210715_184235.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi klaas, mooi weggewerkt zo
Zaterdag gaat niet door voor mij, groningen donkerrood en ikheb net mn 2e prik gehad, risico tegroot.
Zondag maar hier in ouwe syl te water laten.
Grt peter

Back