Het Schipperscafe deel 6

Ik heb er naar zitten googlen.

Maar dat tikt aardig op die resin.

60 euro voor een liter vind ik best wel wat geld.

Pla is dan toch wat goedkoper.

En geen resin geuren enzo.

Maar het is goed om te weten dat die ontluchter moertjes van mij wel erg veel gevraagd is van filament printers.

Ik twijfel er niet aan dat aan wal zou de keuze op sla vallen.

Maar ik ben bang dat die resin niet helemaal goed zou zijn in de woning aan boord.

Ventilatie is wat minder vandaar.

En mijzelf kennende zit de resin na een week in de oerbedekking haha.

Misschien dat ik van de week eens goed ga kijken om mn ontluchtertje wat groter te maken.

Ik moet nog even kijken wat voor grootte dan op mijn sleper fatsoenlijk zou zijn.

Nu is ie misschien wel aan de kleine kant.

Gaat trouwens nog wel even duren voordat ik een printer haal eerst een keertje investeren in een goede laptop.

Ik haal mijn resin via Aliexpress, die is zo goed als geur arm en scheelt bijna de helft in de prijs.
word geleverd vanuit Tsjechië dus geen btw.
En ze hebben nu ook resin die je kan schoonmaken met water, geen idee of die goed is want ik heb em nog niet geprobeert.

Groetjes,
Henk

Oh ja die optie is er ook.

Maar ik heb besliten dat als ik een printer haal wordt het toch maar een filament.

Dan geen risico met slingeren en overak resin krijgen haha

Heb ik weer :(. Bestel bij conrad een proxxon tg 125/e schuurschijf machine, doet ie het niet. Retour dus:mad:
grt Peter

Laatst bewerkt:
Doorslijpschijfjes voor de proxxon LHW haakse slijper durven ze met verzendkosten 10 euro voor te vragen :stout:.
Dat ga ik dus niet doen, daar heb ik het volgende op gevonden.
Ik heb nog enkele afgeslepen schijven van mijn grote 125mm machine liggen, dat past natuurlijk niet.
Daar heb ik een adapter voor gemaakt en zo herbruikbaar gemaakt :banana:
grt Peter

Kan natuurlijk niet dat iets van Proxxon stuk binnen komt. Wat ik wel weet is dat de aan/uit schakelaar prut kunnen zijn. Bij garantie trek je het niet open, maar soms heb ik de neiging dat wel te doen, en kan je er toch mee door….

Aangezien mijn Proxxon sjompen ook week op de schakelaars worden van het stof dat ze zelf aan maken… pief ik dat soms effe door met een beetje perslucht.

Is dat zo een ding met een 3 potig stekkertje? Tegen ongewenst ompolen?

Naja… omruil en maar weer eeuwig wachten…

Ik heb heel wat proxxon apparaten in huis, maar heb nog nooit een kapotte binnen gekregen.
Wachten op de nieuwe maar :(
Grt peter

hier ook veel proxxon materiaal en buiten een paar ontplofte motoren geen probleem gehad

ik gebruikte die proxon wel als spindel op mijn stepcraft frees machine dus ze werden hoog belast

gr raf

en dan dacht je dat je als je zolang met modelbouw bezig bent je alles gezien had

niet dus

dit gaat ook.jpg

Deze zie ik ook voor het eerst, maar wat is er bijzonder aan Raf? Of zitten de draden aan de motor gelijmd? Gr. Klaas.

Back