Het Schipperscafe deel 6

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Olaf Wevers, 7 sep 2019.

  1. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.381
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Gaat om een iveco 35/10 dieselblok uit 1996, deze zit in mijn camper (zelf ingebouwd) het is een voormalig 20 persoons touringcar.
    CAM00214.jpg
    Grt peter
     
    Gerrit-Jan en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.188
    Locatie:
    Zwolle
    Gaaf!
    Is dat met een lijnpomp of een rotatiepomp?
     
  3. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.381
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Rotatie pomp
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.497
    Locatie:
    Betuwe
    Tja, die ken ik... Sylvester, lid van Vaargroep Overbetuwe. Had 2 Nimh accu's als ballast achter in z'n model liggen... Volgens mij was het dit scheepje.
    00,0.jpg
    Maar je moet ook geen accu's als ballast gebruiken...
     
    bronsmotor en MicropropSport vinden dit leuk.
  5. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    2.546
    Locatie:
    Brugge
    Toch geen NiMh-accus, dan zijn loodaccus veel efficiënter :)
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    9.534
    Locatie:
    Oostvoorne
    Wat mij dan intrigeert is waarom een Nimh zomaar explodeert. Heb wel eens zo'n setje te lang en te snel geladen, waarbij de temperatuur te hoog opliep. Bekleding deels gesmolten. Gelukkig niet ontploft en buiten af laten koelen op een ijzeren tafel. Maar een accu "in ruste", die zomaar uit elkaar springt? Heb jaren met een defecte loodaccu als ballast in mijn Smit Finland gevaren. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2021
  7. Edge

    Edge

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Winschoten
    Soms is het niet wat het lijkt...... tijdbom-39042215.jpeg
     
    MarcT en MicropropSport vinden dit leuk.
  8. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    9.534
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mis het balanceerstekkertje! Gr. Klaas.
     
    MarcT en Marc w vinden dit leuk.
  9. flugelplace

    flugelplace

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    334
    Locatie:
    omg Stadskanaal
    Vind dat wel een leuk iets voor wekker dat plaatje van Edge.
    Zal hem niet gebruiken als reiswekker trouwens :)
     
    MarcT vindt dit leuk.
  10. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar me werk is
    Ja klopt helemaal roel.

    Hij zei dat het nieuwe accus waren dat is het raarste in mijn ogen nieuwe accus in rust die boem doen hoort volgens mij niet.

    Ik heb vroeger wel ook zon klok gehad.

    Was een pracht ik had em aan boord liggen na dat ik em op internaat had.

    Dus hij stond heel braaf ingesteld op half zeven.

    En ik was een week weg mn vader jeeft een week lang elke ochtend explosies gehoord toen haha.
     
    flugelplace, Marc w, Edge en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.977
    Locatie:
    As,België
    en we kunnen weer een regelaar herstellen
    iemand had een rokraft 100E die niet meer werkte
    de bec deed het wel de rest niet en er werd niets warm ook niet
    blijkt een van de 4 feds defect te zijn
    maar ik vervang ze meteen alle 4 en die met een iets hoger amperage

    kost een 7 euro voor 10 stuks daar koop je zo geen nieuwe regelaar voor

    gr raf
     
  12. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.194
    Locatie:
    limb
    Vandaag zijn de koeltorens(2) en schoorstenen(2) van de centrale in Langerlo tegen de vlakte gegaan,
    dmv gekontroleerde explosies.
    De koeltoerens waren 80m hoog en kon m'n in elkaar laten stuiken.
    De schoorstenen waren 140m hoog en heeft m'n naar één kant laten vallen.Er zat onvoorstelbaar veel betonijzer in.Vandaar het naar één kant laten vallen.
    Bij het neergaan v/d koeltorens trilde onze woning wel even.Woon er 400m vandaan.
    Voor de schippers die langs het sluizencomplex in Langerlo komen,zal het vertrouwde beeld er nu wel eventjes anders uitzien.
    Alvast een foto van deze 2 iconische torens die jaren lang het vertrouwde beeld van Langerlo waren.
    Alvast een foto van deze 2 torens.
    Zal in de loop v/d avond foto's posten v/d gebeurtenis vandaag.
    Grtjs,Marc.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.194
    Locatie:
    limb
    Dit was nog een beeld van vanmorgen.(2 laatste foto's)
    Vanmiddag met een geladen fototoestel naar de centrale(buiten de perimeter).Daar werd ik tegengehouden.Vroeg waarom en kreeg als antwoord:is enkel voor genodigden.Vroeg toen waar ik moest zijn voor een uitnodiging,maar kreeg er geen antwoord op.
    Toen maar vanuit de slaapkamer foto's genomen van de gebeurtenis.
    Grtjs,Marc. PA020518.JPG PA020519.JPG PA020522.JPG

    PA020506.JPG PA020509.JPG
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2021
  14. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.194
    Locatie:
    limb
    Paar uurtjes later maar weer eens gaan kijken en kon er wel door nu.
    Wilde wat foto's nemen van de torens en de schoorstenen.
    Er waren op de voormalige Ford site zo'n 6000 mensen bij elkaar om het evenement te zien op 2km afstand.
    Er stonden ook kraampjes met eten en drinken(tegen een fikse betaling).
    Kwam ik langs de centrale gewandeld en zag toen allemaal peperdure wagens staan.
    Ook stond op 200m afstand v/d torens een tribune.Er was ook een uitgebreid diner voor de genodigden.
    Allemaal gratis!
    Zag er voormalige politiekers(graaiers) buitenkomen.Die zijn dus meer als iemand anders!
    Enfin,
    heb toen een stevige wandeling gemaakt tot aan de sluizen.Daar kon ik niet in omdat alles afgespannen was.Dan maar door de omheining gekropen en door het dichtbegroeide bos gegaan,over zandbergen(aangelegd om het steengruis tegen te houden)gekropen.Het was het wandelingetje wel waard.Het zag eruit alsof alles gebombardeerd was.
    Foto's komen dadelijk.
    Grtjs,Marc.
     
  15. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.194
    Locatie:
    limb
  16. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.194
    Locatie:
    limb
    Morgen proberen tot bij de schoorstenen te geraken.
    Hier de foto's van hoe de koeltorens er nu bij liggen.
    Grtjs,Marc.

    PA020537.JPG PA020530.JPG PA020531.JPG PA020532.JPG PA020533.JPG PA020534.JPG PA020536.JPG PA020538.JPG PA020539.JPG
     
    Stephan Kertész en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  17. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    857
    Locatie:
    Dordrecht
    Nu nog een flinke bui voor het stof.
     
    MarcT vindt dit leuk.
  18. Edge

    Edge

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Winschoten
    Dat is vandaag wel gelukt dacht ik.
     
    raf vindt dit leuk.
  19. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.381
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Wat zijn eigenlijk de beste roer uitslagen qua graden?
    Grt Peter
     
  20. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    9.534
    Locatie:
    Oostvoorne
    Maar net wat je wilt Peter. Binnenvaart 90 gr. Zeevaart 40 gr. ga je richting speedboaten dan heb je aan 20 gr wel voldoende. Mocht er dual rate op je zender zitten dan kun je voor je MTB ook 40 gr. instellen bij volle uitslag (makkelijk bij manoeuvreren en dan met dual rate op 50%. Geldt natuurlijk ook voor andere schepen, dat dual rate verhaal. Achtergrond van het verhaal. Binnenschippers willen graag kort kunnen draaien om rond te gaan. Zeeschepen gebruiken daarbij sleepboten en snelle boten worden nerveus bij te grote roeruitslag. Zie dat ik op de ouderwetse toer bezig ben, want vergeet de boegschroef. Hopelijk kun je hier iets mee. Gr. Klaas.
     
    Herby63 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina