Het Schipperscafe deel 6

Gaat om een iveco 35/10 dieselblok uit 1996, deze zit in mijn camper (zelf ingebouwd) het is een voormalig 20 persoons touringcar.
CAM00214.jpg

Grt peter
 
...Jammer genoeg had een andere bezoeker pech die had een nimh accu in een boot liggen en die besloot spontaan uitelkaar te klappen.
3 knallen in de boot de man lichtverbrande vingers.
Schade leek mee te vallen.
Stonden we er bij te kijken knalt nog een cel spontaan op de grond.

Tja, die ken ik... Sylvester, lid van Vaargroep Overbetuwe. Had 2 Nimh accu's als ballast achter in z'n model liggen... Volgens mij was het dit scheepje.
00,0.jpg

Maar je moet ook geen accu's als ballast gebruiken...
 
Wat mij dan intrigeert is waarom een Nimh zomaar explodeert. Heb wel eens zo'n setje te lang en te snel geladen, waarbij de temperatuur te hoog opliep. Bekleding deels gesmolten. Gelukkig niet ontploft en buiten af laten koelen op een ijzeren tafel. Maar een accu "in ruste", die zomaar uit elkaar springt? Heb jaren met een defecte loodaccu als ballast in mijn Smit Finland gevaren. Gr. Klaas.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt helemaal roel.

Hij zei dat het nieuwe accus waren dat is het raarste in mijn ogen nieuwe accus in rust die boem doen hoort volgens mij niet.

Ik heb vroeger wel ook zon klok gehad.

Was een pracht ik had em aan boord liggen na dat ik em op internaat had.

Dus hij stond heel braaf ingesteld op half zeven.

En ik was een week weg mn vader jeeft een week lang elke ochtend explosies gehoord toen haha.
 
en we kunnen weer een regelaar herstellen
iemand had een rokraft 100E die niet meer werkte
de bec deed het wel de rest niet en er werd niets warm ook niet
blijkt een van de 4 feds defect te zijn
maar ik vervang ze meteen alle 4 en die met een iets hoger amperage

kost een 7 euro voor 10 stuks daar koop je zo geen nieuwe regelaar voor

gr raf
 
Vandaag zijn de koeltorens(2) en schoorstenen(2) van de centrale in Langerlo tegen de vlakte gegaan,
dmv gekontroleerde explosies.
De koeltoerens waren 80m hoog en kon m'n in elkaar laten stuiken.
De schoorstenen waren 140m hoog en heeft m'n naar één kant laten vallen.Er zat onvoorstelbaar veel betonijzer in.Vandaar het naar één kant laten vallen.
Bij het neergaan v/d koeltorens trilde onze woning wel even.Woon er 400m vandaan.
Voor de schippers die langs het sluizencomplex in Langerlo komen,zal het vertrouwde beeld er nu wel eventjes anders uitzien.
Alvast een foto van deze 2 iconische torens die jaren lang het vertrouwde beeld van Langerlo waren.
Alvast een foto van deze 2 torens.
Zal in de loop v/d avond foto's posten v/d gebeurtenis vandaag.
Grtjs,Marc.
 

Bijlagen

  • PA020543.JPG
    PA020543.JPG
    131,4 KB · Weergaven: 95
Dit was nog een beeld van vanmorgen.(2 laatste foto's)
Vanmiddag met een geladen fototoestel naar de centrale(buiten de perimeter).Daar werd ik tegengehouden.Vroeg waarom en kreeg als antwoord:is enkel voor genodigden.Vroeg toen waar ik moest zijn voor een uitnodiging,maar kreeg er geen antwoord op.
Toen maar vanuit de slaapkamer foto's genomen van de gebeurtenis.
Grtjs,Marc.
PA020518.JPG
PA020519.JPG
PA020522.JPG


PA020506.JPG
PA020509.JPG
 
Laatst bewerkt:
Paar uurtjes later maar weer eens gaan kijken en kon er wel door nu.
Wilde wat foto's nemen van de torens en de schoorstenen.
Er waren op de voormalige Ford site zo'n 6000 mensen bij elkaar om het evenement te zien op 2km afstand.
Er stonden ook kraampjes met eten en drinken(tegen een fikse betaling).
Kwam ik langs de centrale gewandeld en zag toen allemaal peperdure wagens staan.
Ook stond op 200m afstand v/d torens een tribune.Er was ook een uitgebreid diner voor de genodigden.
Allemaal gratis!
Zag er voormalige politiekers(graaiers) buitenkomen.Die zijn dus meer als iemand anders!
Enfin,
heb toen een stevige wandeling gemaakt tot aan de sluizen.Daar kon ik niet in omdat alles afgespannen was.Dan maar door de omheining gekropen en door het dichtbegroeide bos gegaan,over zandbergen(aangelegd om het steengruis tegen te houden)gekropen.Het was het wandelingetje wel waard.Het zag eruit alsof alles gebombardeerd was.
Foto's komen dadelijk.
Grtjs,Marc.
 
Maar net wat je wilt Peter. Binnenvaart 90 gr. Zeevaart 40 gr. ga je richting speedboaten dan heb je aan 20 gr wel voldoende. Mocht er dual rate op je zender zitten dan kun je voor je MTB ook 40 gr. instellen bij volle uitslag (makkelijk bij manoeuvreren en dan met dual rate op 50%. Geldt natuurlijk ook voor andere schepen, dat dual rate verhaal. Achtergrond van het verhaal. Binnenschippers willen graag kort kunnen draaien om rond te gaan. Zeeschepen gebruiken daarbij sleepboten en snelle boten worden nerveus bij te grote roeruitslag. Zie dat ik op de ouderwetse toer bezig ben, want vergeet de boegschroef. Hopelijk kun je hier iets mee. Gr. Klaas.
 
Back
Top