Het Stampede VXL topic

En eindigt, met een lege portomonee!
Goedkoop, dat wel, dus als je ALLEEN koopt wat je moet hebben is en blijft het goedkoop, maar man, je blijft leuke dingen zien...

Even ontopic:
De Assan set, werkt prima op de VXL set. Op zich niet zo raar, maar dat dacht ik ook van een(futaba) hrs ontvanger welke ik allemaal in gebruik had,daar deed hij het niet op..
Zeker een aanwinst, geen antenne meer in het zicht..

Euh Emil, je gaat mij iets te snel...

De Assan set, is dat een aan te te raden 2.4 Ghz zender/ ontvanger set?

Ik ben idd me aan het inlezen in een betere zenders/ontvangers, liefst zonder kristallen...

In het kort:
Je hebt naast af fabriek zijnde spectrum sets, ook ombouw sets.

De assan is een ombouw set. Erg goedkoop, en komt nu heel er "in".
Als je zender met modules werkt, haal je je oude module eraf, stopt de assan module erin, en je bent klaar. Vervolgens monteer je de ontvangers, in je model. Zorgt ervoor dat de ontvangers zich koppelen aan de zender, en je bent klaar.

Ook zijn er hack modules, die soldeer je intern op 3 punten aan je zender, en daarme ben je ook klaar. Dit vor als je zender niet met verwijderbare modules werk.

In het model electronica is er een hele draad aan vergeven, zoek hem evne voor je op, daar kan je verder, over de Assan modules als je nog vragen hebt...

de-chinese-2-4-ghz-test-assan-modules

Laatst bewerkt door een moderator:
weet iemand van jullie hoe je verlichting op een xl5 kan zetten?
bij m,n vxl zit er een draadje voor een koelvin waar ik iets op aan kan sluiten maar bij de xl 5 zit deze niet.
ik kan ,m natuurlijk aan de draden van de accu aansluiten maar dat vind ik niet zo handig.
alvast bedankt gr Mike

Je zou eens in het Rustler forum kunnen zoeken/vragen want ik heb zondag enkele rustlers gezien met verlichting op de Traxxas dag...

Anders zou je wat knoopcellen kunnen stapelen: is vast wel een plekje voor. Bij de Action verkopen ze allerlei zaklampjes met led en knoopcellen, om te verbouwen?

Als de set niet meer " pakt " dan een servo, en dat doen leds niet, kan dat, wel oppassen dat je geen korsliting maakt, daar houd je ontvanger niet zo van.

ik heb zelf wat zitten knutselen met kerstverlichting en een achterlicht van een fiets, voor 8euro wassek der vanaf :cool:

zie fotos:

2nsrss2.jpg

aloiz4.jpg

en eentje buiten snachts met nightvision.

10nvupj.jpg

lang leve kerstverlichting en fietslichten! :thumbsup:

Laatst bewerkt:
nu is mijn ontvanger stuk van mijn 27 mhz stampede vxl
heeft iemand nog een ontvanger voor mij te koop?
of weet iemand of je ook een ontvanger van een ander merk erop kan zetten?
(wel de kristallen overzetten natuurlijk)

ik ben er nu dus achter dat het mn esc is.
mijn groene lampje gaat wel branden maar hij doet niets , niet vooruit en niet achteruit
lampje knippert ook niet maar blijft konstant branden.
iemand een idee wat dit kan wezen?
of wat voor spanning ik moet meten op welke draden?
alvast bedankt

Balen Mike1969... Ik meen dat je levenslange garantie hebt op electronica van Traxxas, dus neem contact op met de dealer of Traxxas zelf? Succes en hou ons op de hoogte...

Doet hij het ook als je de servo van de regeaar eraf haalt ???
hoe bedoel je dat?
ik heb wel geprobeert om de stuuservo en de esc om te wisselen , dan stuurt hij met de gashandel maar hij reageert niet op het stuur(de moter)
ik heb ook al een andere ontvanger geprobeert maar dat mocht ook niet baten
:mad:

je kan (als je dezelfde stekkers hebt) de motor direct op de accu zetten als hij niet draat licht het aan je motor

uhm? nee, een brushless motor kan je niet rechtstreeks op de accu aansluiten, beetje zelfde als een drie fase motor.

Back