het tamiya f103 gt topic

• Topicstarter Topicstarter rs4evo3
  • Startdatum Startdatum
Klopt, is te krijgen bij rcmart.com a.k.a. Dinball... Die hebben van Kawada een 0.4 module 96 en 98 tands spur incl. diff. balls... $6,90 per stuk...

okee weet ik weer genoeg .
maar tamiya 0.4 is volgens mij toch niet precies 64dp???
teminste als ik het probeer voelt het net niet goed??

om ook verder te kunnen toch de 4,5 er maar in gezet.
volgens mijn berekeningen moet nu iets over de 100 haalbaar wezen.
na ja het resulteet zal wel zijn dat ik wat onderdelen moet kopen,maar ik wil dit toch proberen.
ik hoop maar dat het morgen niet regent.
groeten wiebe

Nee, 0.4module is een metrische maat en 64pitch is een inch maat... Gaat dus niet passen op elkaar...

hoi iedereen.
deze avond nog even met vip-er wezen raggen met de 103 gt met de 4.5 er in.
eerst met een lichtere vertanding 1op5 net de 90 gehaald.
toen mijn zwaardere vertanding er op gezet 1op 4,5 en vip-er haalde er 99 mee.
dit alle,s met de nog steeds prima presterende camelion accu nihmr 3000mah[27,50]
hij moest toch over de 100.
dus de uit het pre milennium tijdperk stammende sanyo rc1700 er in gezet, en zie daar 104kmh!!!
ik weet niet of er nog meer in zit maar ik probeer dit nog wel verder.
groeten wiebe.

Niet lief!

ik wilde de 100 eerst. :( .. maar helaas mijn corally wilde vandaag niet harder dan 79.8km/u

wel een mooie snelheid met die 103 GT en de wegligging is prima. Nu nog eens een nieuwe body proberen en wat steunen aanpassen. Dan moet het nog mooier lopen denk ik.
Groeten Vincent

Vip-er zei:
Niet lief!

ik wilde de 100 eerst. :( .. maar helaas mijn corally wilde vandaag niet harder dan 79.8km/u

wel een mooie snelheid met die 103 GT en de wegligging is prima. Nu nog eens een nieuwe body proberen en wat steunen aanpassen. Dan moet het nog mooier lopen denk ik.
Groeten Vincent

Hey Vincent,

Heb je de LRP Sphere TC en de X11 4.5 erin zitten??? Hij moet dan toch wel harder kunnen dan 79,8km/h.... Er zijn met die motor en die regelaar snelheden van boven de 90km/h gehaald. En dat nog met een 1:10 touringcar ook.

Groet,
Rogier

vinz moet nog even de overbrenging kleiner maken .
hij heeft al wel 90 gehaald met mijn zet, en oude comp, met lawaaibak 4,5.
top was met een 9,5 turns en de zelfde overbrenging 79 in mijn 103gt.
groet wiebe.

Roger zei:
Vip-er zei:
Niet lief!

Groeten Vincent

Hey Vincent,

Heb je de LRP Sphere TC en de X11 4.5 erin zitten??? Hij moet dan toch wel harder kunnen dan 79,8km/h.... Er zijn met die motor en die regelaar snelheden van boven de 90km/h gehaald. En dat nog met een 1:10 touringcar ook.

Groet,
Rogier

Hoi Rogier,

ik heb er idd de TC spec inzitten.. echter heeft de auto nu voor het eerst weer wat gereden na het compleet demonteren en schoonmaken.
Ik moet dus weer even nadenken welke overbrenging ik er op had zitten.
die 100 moet me toch een keer lukken!

PS. die 103GT loopt wel heel mooi met die directe aandrijving. Alleen de enorme sloot grip die de C4.1 heeft laat het er allemaal wat makkelijker uit zien..

Groeten Vincent

jammer vins het was nog wel jouw accu .
maar je mag nog wel een paar keer proberen voor de titel hi hi.
ik moet eerst kijken naar een andere overbrenging [of een celletje meer ]
die 103 is errug stevig ik ben weer vaak overde kop geslagen maar niks stuk .
zondag vins revange???? wel met mooi weer???
groet wiebe

Hey
Klein vraagje

Ik heb een F103GT met een HPI lamborghini kap.
Probleem is dat de voorbumper van de f103 te klein is voor de kap.
Er zit ruim 3 cm speling tussen de kap en het schuim van de bumper
En er zit al geeneens een achter bumper op.
Gezien mijn neiging om overal tegen aan te rijden niet al te handig.

Heb al bij rc mart gebladerd maar kan er geen vinden.
Weet iemand een grotere voorbumper en evt een achterbumper voor de f103 ?

ik zou het niet weten.
maar ik zou zelf wat in elkaar knutselen van schuimrubber???.
of piepschuim ed.
groet wiebe.

vorige week met ' ouderwetse borstelmotor' (orion V2 12 turns) gereden. Rijd toch wel erg goed voor een direct drive. Alleen teveel wielspin tijdens optrekken. Heb voor en achterband ongeveer 1 cm gesmeerd met Jack de gripper. Wegligging weer stukje beter. Nog directer.

Ga nog even kijken of ik het vermogen kan terugschroeven op de (tekin) regelaar. Heb gereden met veel Exp. op de zender, maar dan reageert ie heel traag op het gas.

(21 tands pinion en 104 spur)

wiebe nl.
wat voor achterbanden gebruik je ,ik zelf rijd met v tec30r.
met de originele banden kun je aleen goed driften .
ik smeer deze ook compleet .
geen expo zit niet op de zender ,wel de rem goed instellen .
anders moet ik iedere keer zo ver lopen pffffff.
groet wiebe..

Hallo mede f103gt'ers

Ik heb ook een tamiya f103gt gekocht met le mans kap en er zit al een motor bij!

nu was mijn vraag: wat voor elektronica zal ik erin doen! ik zelf vind de de robbe attack zender heel lekker en die is met een heel set incl. ontvanger en servo's en toeb. 50 euro.

Wat is een goede NIET AL TE DURE regelaar die toch wel wat snellere motoren aankan voor in de toekomst?

En wat is een goede accu en lader?

Groeten, Dion

Voor een regelaar kijk is naar de GM Racing SX-6. Niet al te duur en kan ook voor in de toekomst wat snellere motoren aan.

Goede accu's kan je kijken naar GP3300, GP3700, IB4200 cellen.

D.racing zei:
nu was mijn vraag: wat voor elektronica zal ik erin doen! ik zelf vind de de robbe attack zender heel lekker en die is met een heel set incl. ontvanger en servo's en toeb. 50 euro.

Wat is een goede NIET AL TE DURE regelaar die toch wel wat snellere motoren aankan voor in de toekomst?

En wat is een goede accu en lader?

Groeten, Dion

FM stuurwielzender nemen ( geen AM en geen 27 mhz )
futaba maakt prima zenders.

GM SX6 of de SX9 zijn prima regelaars. ( graupner )

acculader : Ultramat of een andere minimaal 3 ampere lader.

Succes!

Heren wat doet u met die F1 body's

Hallo heren ik heb een paar weken terug met mijn ferrari F103 .
En een brushless sphere competition 2007 en vector 5,5 turns motor .
Een snelheid van 93 Kilometer per uur gehaald met gps hier bij ook een link naar het filmpje van deze auto.
[URL="
- Tamiya f103 ferrari brushless lrp vector sphere competition 5,5 turns[/URL]
Ik had deze zelfde set-up in de audi R8R LeMans gehad en deze ging net als de echte vliegen .
Dit lijkt op het filmpje niet zo hard maar kan jullie vertellen dat het zeer goed opletten is met deze snelheden te rijden .
Remmen en gas geven:mrgreen: moet heel gedoseerd.
en de F1 auto word wel heel snel kleiner met deze snelheden.:confused:
Maar dan nog een vraag aan jullie wat doen jullie met de oude body's van de F1 auto's.
Zag een paar leuke voorbij gaan op de foto's.
Ben altijd geïnteresseerd in de F1 body's .
Ik wil misschien ook een f103 ombouwen naar een gt uitvoering vind die ook echt cool.
Voor de F1 liefhebber zijn er van mij nog wat filmpjes met een ferrari F312T3 uit 1979.Rijd echt fantasties.
Succes met de gt's heren vind het een leuk topic.
Groet van Tamiya F1 freak.:-D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

ik overweeg een F103GT te kopen, vooral aangezien hij omgerekend maar 65 euro kost nu...

Mijn plan is er gewoon een touring car kap op te gooien en er mee de parkeerplaats op te gaan. Maar kan ik na het lezen van dit hele topic nu concluderen dat het dan enorm driften wordt? Is deze auto dan niet goed bedacht door Tamiya?

Ik heb trouwens van niemand gelezen dat ze met de standaard set up reden...

Ik wil per se niet met foam bandjes rijden, het is me gewoon te duur...

Hoi Slashmaster,

Als je van plan bent om op een parkeerplaats of gewoon op straat je rondjes wil rijden dan zou ik nooit de F103 GT of iets dergelijk aanschaffen. Je rijd hem in een paar runs helemaal kapot. De F103 is echt voor het circuit.

Overweeg eens een TT-01 RTR of de niet M05 vab Tamiya, en zo heb je nog meer perfect straat auto's.

Succes met je zoek toch..

PS ga een naar RC-speedworld in Heemskerk maar die zal je vast wel kennen.

Back