het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Nou, ik ben iig gewoon op jacht naar een complete... liefst die van walkera of dragonsky. Bij de bouwmarkten hadden ze niet veel soeps, alleen veel te grote koffers (wil het zo compact mogelijk houden).

Is er trouwens iemand die die rubber ringetjes over heeft, die in de gaten van de canopy zitten (die rond dat staafje schuiven)????

Gisteren trouwens mijn nieuwe accutjes geprobeerd (500mah 15c) en je merkt het verschil echt wel met de originele accutjes!! :D

AHHHHHHHHHH super :D
(handig als mensen je adres toch al hebben :P haha)

Owja, de 4g3 gaat volgens mij nog steeds goed. Bij 1 accu hadden we toch nog hetzelfde probleem, maar dat ligt echt aan de accu denk ik :)
Zal mijn 500mah 15c celletjes er ook eens op proberen :)

Vanmiddag weer met de 4#3b vliegen hoop ik, als het een beetje windstil is, ook buiten :D

Ik heb gisteren ook weer lekker gevlogen met mn 4#3.. ik moet nog wel wat solderen en de ESC's een mooier plekje geven en dan de Bell-hiller mixertjes er op...

Door al het simmen van de afgelopen tijd kan ik nu ook redelijk rondjes vliegen in de woonkamer .. Eventjes nose-in is geen enkel probleem meer..

Ik denk dat ik straks even naar de 2 broers in Bussum rij om wat carbon staafjes te halen om de staart te verstevigen.. ik vond het er wel mooi uitzien bij jou.

Maarten

Ahja, die staart! ik had antwoord:

Tip:
Koop de tailstrut van een iets grotere serie heli (bijvoorbeeld de HM-1-B2-Z-42 of de HM-22E-Z-15).
- Lijm aan bijde struts aan een uiteinde een strut holder.
- Houdt de andere strut houder bij de staart motor houder schroef en meet de lengte van de strut als je deze in de net genoemde houder zou steken en zou vastschroeven.
- Zaag 1 tailstrut op lengte (dus nooit knippen!).
- Lijm deze tailstrut aan een hoek van het mainframe, doe wat lijm in de andere strut houder en schroef deze (met een iets langere schroef) aan de staart motor houder schroef vast.
- Als de vorige droog is meet dan de 2e strut houder op door deze tegen het frame aan te houden en voorbij de genoemde schroef te leggen
- Zaag de 2e tailstrut op lengte (dus nooit knippen!) en lijm deze vast aan het frame en naast de staart motor houder schroef.

In plaats van een grotere serie heli tail strut kan je ook en ballink setje (HM-4#3-Z-08) kopen (altijd nuttig op vorraad) en een koolstof vezel stangetjes bij een vliegershop.
Lijm dan de koolstof vezel stangetjes in de ballink houder en deze weer aan het frame zoals bovenstaand.

Hobbycity Carbon & Glass Fiber link:
HobbyKing Online R/C Hobby Store :
De staartrotor van de 4#3q is ook een aanrader (zit er bij mij ook op)

Heren even een vraagje, als ik hoover dan hangt ie mooi stil, ga ik wat heen en weer dan begint ie met z'n staart te schudden, is dit nog af te stellen ?

of moet ik hier mee leven

Heren even een vraagje, als ik hoover dan hangt ie mooi stil, ga ik wat heen en weer dan begint ie met z'n staart te schudden, is dit nog af te stellen ?

of moet ik hier mee leven

Gain wat lager helpt niet? Lijkt mij dat ie gewoon te gevoelig is ;)

Maar even gauw een paar Q bladjes besteld. Het schijnt te helpen.
Ik heb nog een BIC aansteker gevonden dus dat er dan ook maar gelijk tussen zetten.

Ik wordt nu toch wel een beetje ongeduldig van het lange wachten trouwens,
het huis van pieter moet nog onveilig gemaakt gaan worden met die muggen. ;)
Het electronica bordje heeft afgelopen maandag hongkong verlaten,
dus het zou nu zo onderhand wel eens binnen moeten gaan waaien lijkt me.

Ik ken het wachten-syndroom :D Mijn Copterx 450AE V2 is net vertrokken vanuit ehirobo en de electro vanuit hobbycity ... als de douane maar gelooft dat die elk net geen 45€ waard zijn :D dan ist vroeg kerst: 205€ voor de complete almost-RTF heli met lader, 3x 2200 lipo's, en andere diversen :D

@Paul: ik heb hem zo gekocht, en heb nog een setje normale B bladen. Ik vind hem zoals hij nu is, prima vliegen hoor!
Als mijn bladen op zijn, kijk ik wel voor Q bladen :D

Enne idd freak, is toch wel weer jammer dat net jij weer pech hebt met zoiets.
Maar geloof me, als je er eenmaal mee begonnen bent... ben je verslaafd ;)
Weet zeker dat ook jij dit mugje vrij vlot goed stil hebt hangen hoor!
Laat maar weten wanneer je spullen er zijn.

Owja, ook zonder Q tailrotor moet hij gewoon goed vliegen hoor, en bij jou freak, zit er nog een speciale tailmotor op, die kan wat meer kracht leveren, en dan heb je als het goed is die Q tailrotor niet nodig!

Overigens vlieg ik zonder dat bic veertje, en er zit ook geen speling die op te lossen is MET bic veertje, Dus ik zou als ik jou was freak, er eerst even zo mee vliegen, mocht je speling krijgen, kun je dat altijd nog oplossen met dat veertje!

Ik vind die Q-bladen wel een must hoor. Vooral de tail dan. Ik heb de Q-tailbladen van de week kapot gevlogen en nu weer de originele erop zitten. Toch wel veel verschil, veel meer verloop als de accu leeg raakt. En de tail reageerd veel trager.

tail zit er bij mij wel op. Bij freak zit er een speciale tail motor op die NOG beter is, en dus nog meer power kan leveren (en dus genoeg om snel te reageren).

Heb jij ook dubbel brushless tommy?

Het is een 4#3B V2. Dus alleen brushless hoofdmotor. Wel met de microdeans connectors en Q-bladen. Ik heb hem overgenomen van ZamBeZi trouwens.

Mijn nieuwe ontvanger is vandaag eindelijk binnen gekomen,
dus heb die hele kermis met veel moeite en pijn afgebroken en aangesloten.
Blijkt dat rot ding het nogsteeds niet te doen, dus schijnbaar is het dus toch de zender.
Het was ook nog een B ontvanger, mijn heli had er een A ontvanger op zitten.

Zon maandag morgen model is weer typisch iets voor mij..
Ik ben dat ding nu al zat. :(

Edit
Nou, hier ben ik dus mooi mee belazerd..
Terence wil dat ik op eigen zak die kapotte zender terug stuur.
Wel weer 20 piek weg als ik dat doe, maar als ik het niet doe zit ik met die pokke heli..
Ik kan ook et hele zooitje terug sturen voor een refund maar dat kost OOK 20 euro.
Hij heeft het zooitje niet getest dus eigenlijk vind ik dat hij er maar voor moet dokken. :mad:
Ik heb hem een boze mail terug gestuurd, maar alsie niet meewerkt stuur ik dat rot ding maar gewoon terug en heb ik weer voor 20 euro geleerd dat ik nooit meer walkera spul koop.

Laatst bewerkt:
Het was ook nog een B ontvanger, mijn heli had er een A ontvanger op zitten.

Dat is vreemd Sven.

De A-ontvanger (2406A) is voor brushed motoren en de B-ontvanger (2406B) is voor een brushless hoofdmotor icm een brushed staartmotor.

Volgens mij bezit jij een dubbel brushless uitvoering. In de setup met de A-ontvanger zou je dus 2 converters in je heli moeten hebben om die motoren aan te kunnen sturen. In de setup met de B-ontvanger nog altijd 1 converter voor de staartmotor. Heb je die converters niet dan gaat het dus volgens mij in beide setups niet werken.......

Zou dit de oorzaak van het bind-probleem kunnen zijn???

Groeten,

Paul

Laatst bewerkt:
Back