het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hmm, erg bedroevend allemaal, ondanks de filmjes met schaal rompjes is het dus niet echt top voor de vliegeniers onder ons.
Ikzelf ben ook al niet zo van dat gefrummel, ik heb liever accu dr in en gaan met die banaan.
Ik dacht dat die MD500 en airwolf aan de onderkant gewoon open waren namenlijk.

Ik denk dat ik dan liever maar eens kijk voor een mooie canopy ofzo, al is et orgineel ook zo lelijk niet.
Bedankt voor de ervaringen. ;)

Je kunt natuurlijk ook die accu's onder je romp plakken met velcro he, dan zie je ze wel, maar goed...

Zelf een opening maken in de rompjes is nu ook niet zo'n ramp vind ik.

Ik ga er iig nog eens goed over nadenken.

Trouwens, freak, ik had Terence gemaild, voor zo'n case, krijg ik terug dat hij die niet verkoopt.... heel vaag, aangezien jij er wel 1 bij hem besteld hebt toch?

DUS ik ben weer verder op zoek naar zo'n case.

Hoi BadBert en freak,

Ik heb hier een link waar een case voor de 4#3B op het ogenblik in de aanbieding is voor ongeveer $ 15,00

Walkera 4#3B Spare Parts

Het filmpje met die airwolf romp was wel erg leuk, ziet er erg goed uit.
Misschien toch eens over nadenken, de man in het filmpje kon er toch goed mee vliegen.

Vraagje, hebben jullie er geen last van dat de lipo er steeds uitvalt tijdens het vliegen?
Ik heb het nu opgelost door een elastiekje door de batterij houder te vlechten en die houdt aan de achterkant de lipo op z'n plek maar ik ben op zoek naar een betere oplossingen.

Iemand een ander idee?

Dank je voor de link van de case, ze hanteren daar alleen 38 dollar verzendkosten... vind ik wat overdreven (of klik ik iets verkeerds aan ofzo?)

Ik ben dus verder aan het zoeken, maar overal heb je minimaal 25 dollar verzendkosten, en ik vind dat gewoon te veel van het goede (want dat komt er bovenop).

Ik heb geen last van het feit dat de lipo eruit vliegt hoor... blijft bij mij prima hangen
Gisteren nog 2 lipotjes leeg gevlogen in de huiskamer, zelfs 1x hard op de grond gekomen, niets aan de hand. Lipo bleef ook mooi zitten.

Is er trouwens iemand die die rubber "ringetjes" nog los heeft, die IN de canopy vast zitten? Bij mij zijn ze eruit, wat tot gevlog heeft dat mijn canopy er wel eens af schiet :)

Laatst bewerkt:
Hehehe, zo schiet er dus bij velen toch wel iets af ;)

Begin van de zomer heb ik wat 3 kanaals heli's gekocht op de zwarte markt in Beverwijk.
Mijn vrouw vond het een beetje "druk" worden op de tafel, toen heb ik een gereedschapskoffer gekocht bij de praxis (ongeveer 30 euro) en heb ik bij een schuimrubber boer 2 stukken schuimrubber op maat laten snijden voor 8 euro. Zo heb ik 2 lagen, onderste laag voor de zenders, bovenste voor de heli's.

Ik heb net eventjes gepast en het past prima, er is zelfs genoeg plek over voor wat gereedschap, extra canopies, lipo's etc.

Ik heb het schuimrubber zelf op maat moeten snijden, dit deed ik met een scalpel mesje, ging prima

Tjah, het is klein, dus eraf schieten doet er altijd wel IETS :P bij mij is het echter alleen als ik een ruwe landing maak, verder blijft alles zitten, maar als iemand die rubber ringetjes nog heeft... graag.

Als ik naar de dhz zaak ga, en dan zo'n case samenstel, ben ik bijna net zo veel (of meer) kwijt als dat ik die originele case koop (die compacter is)...

Als een case ongeveer $25,00 cost + shipping dan ben je denk ik net iets goedkoper uit, voordeel is wel dat het schuimrubber al is gesneden op een nette manier.

Ik heb het meer gedaan uit tijdverdrijf en omdat ik het leuk vond om te doen. Ik kan deze koffer nu zo aanpassen voor de 4#3B en eventueel andere heli's. Ik hoef nu alleen maar een paar stukken schuimrubber te halen en die kan ik dan steeds wisselen in de koffer.

Ben benieuwd naar de foto, had van je collega ook al een foto ontvangen, misschien is het die wel?

Ik zoek echter een case met wat meer bescherming, zag namelijk op die foto dat het schuim helemaal door en door was, dus dan heb je het spul nog op een harde ondergrond liggen, en druk recht op de main shaft.

EDIT:
http://www.myrcmodel.com/index.php?...id=693&zenid=9506b9de1e380107fce99cab313c7ba6

15$ en 15$ shipping. 30 dollar = 20,28 euro :)

Laatst bewerkt:
Denk niet dat dat een foto van mijn case was.
Hier de mijne...net gemaakt met mijn telefoon.
Heli staat dus op de skids en tijdens transport ligt hij op de zijkant. Zender netjes onderaan dus die kan de heli ook niet plat drukken.

case1.jpg

case2.jpg

Ah, nu doen ze het wel.

Is best netjes gedaan zie ik wel. Zit er ook nog een laagje "schuim" tussen de bodem van de case en je heli/zender?

Waar heb je de case vandaan? (en wat was je kwijt?)

Ik zie op de foto dat je micro deans gebruikt, merk je veel verschil in power? Bij mijn 4#3 zitten de originele stekker er (nog) op ;)

PS: RicoNL, heb jij toevallig een zwager die Jaap heet... en 4G3tjes verkoopt? Heb ik namelijk contact mee gehad, en DIE heeft mij een foto gestuurd van een case die wel heel erg op de jouwe lijkt (dacht dat je collega die foto had gestuurd, maar da is nie :) )

Laatst bewerkt:
Nee zit geen laagje schuim tussen is ook niet nodig hoor. Tenzij je wilt gaan voetballen met de koffer misschien.
De heli zit er vast in. Met de koffer open kan ik hem gewoon op de kop houden en de heli blijft zitten. Dit vanwege de blade holder.
De case kreeg ik erbij maar dan zonder interieur. Normaal zijn die koffertjes goedkoop bij de bouwmarkt. In diverse maten te krijgen. Heb er laatst een set van 3 gekocht voor 18 euro.

Ik heb maar heel kort met de standaard stekkers gevlogen. Met Mini deans heb je volgens mij een constantere headspead en volgens mij ook een hogere dan met de standaard stekker. Dit is vooral een goede mod bij een 4g3. Bij de 4#3B is dat niet zo nodig denk ik. Ook heb ik er een speciale staartmotor op zitten. De HP02T van chinesejade. Die heeft meer kracht en is volgens mij energiezuiniger.
En bijkomend voordeel is dat ik nu ook de accus kan laden met mijn grote lader...kan ik ze beter in de gaten houden etc.

Nee geen zwager die jaap heet. Maar denk dat je Jaap uit Lelystad bedoelt? Daar heb ik mijn 4g3 ook gekocht en mijn collega ook waar jij de 4#3B van hebt overgenomen.
Die heeft nu nog 2 4G3's tekoop maar beide met borstel staartmotor.

ah ok, straks eens langs de bouwmarkt denk ik ;)
En jep, die jaap bedoel ik! :D
Wel grappig dat hij bijna dezelfde foto stuurt als van jou, maar die was van zijn "zwager" :)

Anyway, hij was ook nog op zoek naar een case, dus heb met hem ook weer contact.
Vanmiddag even snel bij de bouwmarkt koekeloeren denk ik :D je weet maar nooit.

Schuim komt bij Conrad weg. Is al voorgestanst. Dus je kunt er heel makkelijk stukjes uit halen totdat hetgene mooi past wat je erin wilt hebben.
Zoek maar op bestelnummer 820956
Koffertje haal je bij de bouwmarkt. En dat schuim wat ik in de deksel heb kun je ook bij de bouwmarkt kopen. Heb zo al meer koffers gemaakt.

Heb Jaap eens een foto van mij koffer gestuurd. Denk dat hij die weer door gestuurd heeft naar jou

Back