het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
hol Grafiet ok. Is al eerder besproken door Paul /Danny alu is taaier dus zal eerder schade aan je frame maken bij een evt noodlanding.Grafiet zal beter afgestemd zijn op dit fragiele ding

zal best maar ik word een beetje moe van het vervangen. Elke keer barsten die staafjes in de lengte bij het bevestingspunt op het frame.

Waarom probeer je het niet eens bij Quartel die verkopen die maat in meters ong 6 euro kan je 10 keer vooruit HaHa.Of massief alleen moet je een mooie oplossing voor je bedrading vinden.Ach we blijven bezig.

Laatst bewerkt:
bij beide helis heb ik de bedrading al van de staart al om de boom heen gewikkeld, en niet erdoor. Maakt het vervangen dat beetje makkelijker.

Ja, heb ik hier ook last van Styreta. Die dingen zijn idd erg gevoelig. Minder crashen is een oplossing maar niet makkelijk uit te voeren, haha. Ik denk werkelijk dat je indien je overgaat op taaie materie dat je uit je frame scheurt, en dát is echt zonde en kostbaar.

@Jaap; Paul
De stroom die door die vorkjes loopt is overal gelijk. De warmte ontwikkeling niet denk ik. Doordat de vorkjes dunner zijn van materiaal dan de draadjes vanaf de 4in1 is het wél mogelijk dat het daardoor warmer wordt ter plaatse van de sleepcontactjes. Maar het gaat hier ook om wrijvingswarmte icm warmte door de stroomsterkte. Eens is het materiaal te zwak natuurlijk.

Haaa Styreta gemak diend de mens .ff Off T Ik heb gelezen ergens op het forum dat er zondag 21 e iets moois staat te gebeuren op een heliveltje bij Almere 3D heli vliegen enz.Wij kunnen onze ukkies dan wel thuis laten denk ik.Ik ga zeker kijken want het weer voorspeld goeds.Kan het bericht niet meer terugvinden maar het adres is kluutweg 1 postcode 1349 RA de tom tom weet er wel raad mee

Laatst bewerkt:
Danny de rotor lijkt mij gemaakt te zijn van een legering van alu/? gezien door de grote slijtage. De stator sleepcontacten lijken mij van gehard materiaal gemaakt te zijn waarom geen gelijkwaardige materialen om de slijtage te verminderen

Ja, heb ik hier ook last van Styreta. Die dingen zijn idd erg gevoelig. Minder crashen is een oplossing maar niet makkelijk uit te voeren, haha. Ik denk werkelijk dat je indien je overgaat op taaie materie dat je uit je frame scheurt, en dát is echt zonde en kostbaar.

@Jaap; Paul
De stroom die door die vorkjes loopt is overal gelijk. De warmte ontwikkeling niet denk ik. Doordat de vorkjes dunner zijn van materiaal dan de draadjes vanaf de 4in1 is het wél mogelijk dat het daardoor warmer wordt ter plaatse van de sleepcontactjes. Maar het gaat hier ook om wrijvingswarmte icm warmte door de stroomsterkte. Eens is het materiaal te zwak natuurlijk.

Ja, jongens, ik denk dat die wrijvingswarmte er niet veel toe doet. Een borstelmotor vonkt enorm bij de borstels (in ons geval sleepcontactjes). Dat levert veel meer warmteontwikkeling op dan de wrijving. Waarom die plus-sleper eerder kapot is dan de min- weet ik ook niet, maar als ik naar jouw foto's kijk Danny, dan heeft die min-sleper ook zijn beste tijd wel gehad.

Paul

Hoi Paul ja vonken dus nog een factor hier in iid .Toch heb ik gelezen ergens dat dit de betere motoren zijn in dit segment.Ik geloof dit ook wel. Gezien de belasting die ze moeten leveren.Off T Hoe gaat het met je genezing?? Kom je ook naar almere?? Gr jaap

Hoi Jaap,

Ben weer helemaal de oude.

Ja, Almere.... Moet ik nog even over nadenken, is ook voor mij niet naast de deur.

Paul

Hoi Paul mooi dat het goed gaat.Ja iid de afstand is natuurlijk ook van belang ik woon er maar een half uurtje vandaan.Hoe zit het met jou hoofdmotor? Vlieg jij nog met de eerste.

Hoi Paul mooi dat het goed gaat.Ja iid de afstand is natuurlijk ook van belang ik woon er maar een half uurtje vandaan.Hoe zit het met jou hoofdmotor? Vlieg jij nog met de eerste.

Ja, Jaap,

Nog steeds de eerste en hij heeft nog power zat. Ik vlieg echter nooit langer dan 3 a 4 minuten achter elkaar, laat hem daarna 5 minuutjes afkoelen, alvorens weer verder te vliegen.... misschien is dat de truc???

Paul

Paul eerste hoofdmotor nog steeds! vreemd he dat er verschil zit onderling. ik gebruik nog de eerste tailmotor terwijl jij die al ververst hebt.Ik denk ook dat de mesh de speling dus tussen de tandwielen een rol spelen bij het slijtage proces je kan de hoofdmotor enigzins strakker of losser tegen de maingear drukken een papiervloeitje er tussen en dan de motor fixeren geeft de juiste losheid tussen de tandjes Gr jaap

Laatst bewerkt:
HaHa willem 1-0 voor jou jammer dat roken ook hierbij word betrokken er is al zat discussie daarover.Ik denk dat er meer vergelijkbare materialen zijn met de zelfde dikte denk eens aan iets rubbers ??????????

Ja ja Willem grapje.Nee maar wat ik bedoel is dat een te strakke tandwiel insteek nadelig is voor de motor en de rest natuurlijk.Meestal zit er een soort van sleufje aan een kant van een motorbevestiging zodat je de juiste spanning erop kan zetten.Door iets ertussen te doen voor het vastzetten heb je de juiste speling tussen de tandwieltjes.Heb jij ook een 4#3b ? en heb jij ook snelle motorslijtage? Gr jaap

Ik heb geen 4#3B. Zijn me iets te zenuwachtig. Wel heb ik onlangs een Lama2 gekocht. Die is wat rustiger. Is beter voor een oude man als ik...

Willem.

Hoi Willem ja een lama2 ik heb hem eens bekeken dat is ook een zeer mooi toestel met die alu rotorhead.Ik vind de canopy erg mooi met dat carbonlook ruitje en ik vraag me af of die ook op de 4#3b zal passen.Wat denk je zou de bevestiging overeen komen met onze heli? Zo ja dan bestel ik er een want ik ben toe aan een nieuwe ik heb nummer 2 al kapot gemaakt na een lichte aanvaring met de grond.Gr jaap

Back