het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Geen idee, er zitten bij mij geen converters op, enkel 2 ESCs,
de main motor sluit aan op een esc die op zijn beurt weer op het throttle kanaal van et ontvangertje zit.
De staart motor heeft ook zijn eigen ESC die sluit aan op het staartmotor kanaal van het ontvangertje.
Maar ook helemaal kaal met enkel de accu aan et 4-in-1 geval bind hij ook niet, op bijde versies.
Dus dan kan het volgens mij nog maar 1 ding zijn en dat is de zender.
Of in een heel apart geval 2x een kapot ontvangertje maar dat lijkt me sterk.

Ik moet nu dus wel weer 20 euro lappen om een nieuwe zender van die kerel te krijgen.
Ik ben wel aan het proberen of hij er een WK2402 zender voor in de plaats kan sturen.
Ze kosten schijnbaar even veel, maar dan heb ik wel computer met exp. en dergenlijke,
dan heb ik toch nog wat aan het moeten wegsmijten van 20 euro.

Heb je de trim van het throttle kanaal helemaal naar beneden?
Indien niet dan wil hij ook niet werken.

Is er niemand in de buurt zodat je het eerst met een andere zender kan testen?

op het rcvliegshopforum bied iemand een 2402 aan voor 20 euro....

Yup, de trim staat goed, ik heb alles al geprobeerd, op alle kanalen een keer alles op 0 gehad.
Pieter gaat het eens proberen met zijn zender, hij heeft dezelfde.
Als die het op zijn zender wel doet dan weten we genoeg.

Ik kan mijn kapotte zender bij terence omruilen voor een 2401 of 2402.
Maar die 2402 heeft eigenlijk nauwlijks nuttige functies ondanks dat koeie scherm.
Enkel kanaal reverse, en je trims zijn digitaal. Geen expo of curves ofzo.
Bovendien issie groter dan de 2401 dus past ie niet in et koffertje.
Ik denk daarom ook dat ik maar liever de 2401 vervanger neem.

@ sven, we gaan gewoon even met mijn zender proberen.
Die "andere" zender schijnt wel weer wat beter aan te voelen enzo... maar heel veel opties heeft hij niet. Denk daar dus idd over na. Dat koffertje neem ik anders wel van je over. Vind het wel een mooie zender, dat wel ;)

Maar goed, we proberen even met mijn zender, dan weten we zeker waaraan het ligt.

Ik vind echter wel, dat als HIJ niet getest heeft, dat HIJ voor de kosten op moet draaien, maar goed, dat is mijn mening ;)

Kijk anders op ebay, voor zo'n zender die je nu hebt, misschien dat je dan voor 20 euro zo'n ding te pakken kan krijgen? (denk het niet, maar proberen kan altijd).

Ik zal er wat voor je zoeken.. je krijgt binnenkort post:D

Maarten
Maarten, vandaag de enveloppe met briefje ontvangen, ookal is het zo klein, ik waardeer dit enorm :D super kerel! Als je iets nodig hebt... roep maar ;)

Oh dus de sticks zijn wel iets beter dan.
De rest bied absoluut geen verbetering, kanaal omkeren doe je mischien ook 1x in je leven met zon zender,
en die digitale trim, ik zie dr et nut niet zo van in eerlijk gezegt. :P
Verder piept ie luid 10 seconden bij het aanzetten zodat je nog zenuwachtiger die stekkertjes erin kan frommelen.

Ik vind zelf eigenlijk ook wel dat Terence dat zelf moet betalen.
Hij beweerd op zijn site immers dat alles getest de deur uit gaat.
Maarja, als ik hem vraag dat te betalen begint hij te jammeren dattie niks meer verdiend.
Ik wil hem ook niet verder afzeiken over hoe die ermee omgaat, want dan krijg ik mischien helemaal niks meer.

Hmmm.. Ja ik vind dit koffertje erg mooi maar mijn reserve prut en accutjes kunnen er niet zo netjes in.
Ik heb nog een flink bouwmarkt koffertje staan waar ik met conrad schuim wel wat mee kan beginnen.
Ik heb alleen geen schuim voor de deksel van de koffer, dat is et em nou net.
Ik moet naast dat noppenschuim eigenlijk ook nog een lap eierdoppenschuim hebben.
Die plakken van conrad zijn 6cm dik, met 2 van die lappen zit de bodem keurig vol. Alleen dat deksel is nog eens 3 a 4 cm, en zon lap overdwars doormidden snijden is denk ik niet zo gemakkenlijk zonder snijdraad.

Laatst bewerkt:
Hoi Sven,

Toch blijf ik erbij dat die double brushless nooit kan werken met een 2406A Rx, of je moet een converter gebruiken voor de brushless tail; op RC-groups gebruikten ze in het begin de zgn Steve-converter, aangezien er toen nog geen 2406B leverbaar was. Die Steve-converter zette het signaal voor de aansturing van een brushed motor om, naar het signaal voor een brushless motor.

In mijn vorige post had ik het even mis, de Rx-en worden als volgt gebruikt.

2406: dubble brushed
2406A: Brushless hoofdmotor, brushed tail of beiden brushed (zit een extra aansluiting op)
2406B: double brushless

Kijk maar eens op de officiele site van Walkera, de brushed 4#3b wordt geleverd met de 2406A, de double brushless met de 2406B; de "oude" 2406 wordt niet meer geleverd.

Ik heb de originele 4#3B omgebouwd naar een single brushless (alleen hoofdmotor). Moest daarbij de 2406 vervangen door de 2406A.
Het lijkt er dus op dat Terence in eerste instantie een verkeerde Rx op je heli heeft gemonteerd en vervolgens niet heeft getest of eea wel werkte (dit nog even los van je bind-probleem). Wellicht kun je hem dit nog voor de voeten gooien, hij heeft wel degelijk een fout gemaakt.

Succes ermee,

Paul

Laatst bewerkt:
Dat doet die staartmotor ESC ook, die gaat in het voedings poortje van de 4-in-1 waar normaal de borstel staart erin moet.
Zal wel een converter op ingebouwd zitten dan?
Terence zei iig dat et niets uitmaakte.
Bovendien doen ze bijde niets, ze knipperen alleen en verder verroeren ze zich niet.
Die zender doet volgens mij gewoon niets, maar daar ben ik snel genoeg achter.

Hij had ook gezegt dat hij de heli 2 minuten gevlogen had, maar wel met zn eigen zender,
omdat ze daar mafkees mode vliegen met gas rechts en ook nog ondersteboven.
Daarom is mijn zender dus kapot mee gegaan. Had hij wel moeten testen vind ik..

Maar hij weigerd ervoor op te draaien..
Ik kon kiezen, of ik stuur die zender terug en ik krijg een nieuwe, OF ik stuur die hele kermis terug voor een refund..
Bijde gevallen 30 dollar kwijt aan verzenden, dus toch maar eieren gekozen en die zender aangepakt, anders had ik helemaal niets gehad..
Ik koop iig niks meer bij die gozer, beloven dat alles getest de winkel uit gaat en dan een maand wachten en 30 dollar voor je klep...

Laatst bewerkt:
Hmmm Sven.......,

Tot nog toe geen problemen met hem gehad.... maar het is al weer heel wat maanden geleden dat ik iets bij hem besteld heb.

Ik hoop dat je nieuwe zender het gewoon doet en je van het gezeur af bent. Dan kan je eindelijk gaan genieten van een heerlijk vliegend helietje.

Je moet maar zo denken: ikzelf ben in een vroeg stadium ingestapt en heb intussen waarschijnlijk evenveel geld uitgegeven aan de 4#3b + upgrades als jij voor je standaard heli (incl. de verzendkosten van je nieuwe zender). Toch heb jij voor dat zelfde geld een betere heli dan ik op dit moment........

Succes,

Paul

Maarten, vandaag de enveloppe met briefje ontvangen, ookal is het zo klein, ik waardeer dit enorm :D super kerel! Als je iets nodig hebt... roep maar ;)
Hartstikke mooi.kleine moeite, groot plezier. Ik ben zelf lekker aan het knutselen voor de staart versteviging, electronica en de bell-hiller.. heerlijk dat gepriegel:p

Maarten

Je hebt gelijk hoor Paul, het zal uiteindelijk wel het wachten waard zijn,
maar al dat geklooi had eigenlijk niet gehoeven als terence gedaan zou hebben waar ik hem voor betaald had. ;)

En hey Maarten, ben jij met een hiller kopje bezig?
Laat vooral horen en zien hoe dat vliegt, dat vond ik wel een interesant frutseltje namenlijk. ;)
Ik heb nu een ontvanger over (haha :mad:) en mischien is het wat om ergens een 2ehands barebone 4-3 te ritselen voor een schaal rompje. :p

@Maarten: ja idd, maar niet iedereen is zo "behulpzaam" :) Gisteren even gevlogen, en hij lijkt nog stabieler te zijn, canopy trilt iig niet meer.

@Freak: Je zou ook die zender kunnen kopen op het rchelivliegforum die een paar posts eerder genoemd werd voor 20 euro, ben je net zo duur uit, en het is sneller (is een nl aanbieder volgens mij).
Ik zal trouwens eens kijken watvoor RX er bij mij op zit, ik heb ook dubbel brushless, maar die van mij was standaard alleen main brushless volgens mij, tail is er later bij gezet.

EDIT: morgen avond gaan we eens kijken waar die mug van Freak last van heeft, en zal ik hem ff teasen met mijn mugje, magtie alvast ff rondje doen :P zaltie gelijk hooked zijn denk ik ;) hahahah

Laatst bewerkt:
Zal ik zeker doen Freakazoid... het bell-hiller mixertje staat zal nog wel even een weekje duren ben ik bang (of zelfs langer)

Ik irriteer me namelijk mateloos aan de dradenbende die ik inmiddels heb gemaakt op mn kleine heli. oor de upgrade van alles brushed naar alles brushless.. dat wordt dus een avondje solderen (vind ik overigens niet erg hoor...) verder heb ik een staart versteviging gemaakt die ik nog ga installeren op mn 4#3.. tis iets anders geworden als die van BadBert maar ik vind 'm best aardig. Dan heb ik nog mn vrijevlucht modelletje en ik heb net mn 5g6 weer gerepareerd (ik had wat tandwielen een beetje beschadigd waardoor ook deze heli vibreerde en niet vliegbaar was)

Kortom druk druk druk.. en ik heb ook nog eens een kleine poepert van 5 maanden die niet in zn eigen bedje wil slapen.

Ik ga nog even lekker rondscheuren met de 5g6...

Maarten

Laatst bewerkt:
Beste 4 # 3 liefhebbers,

Moet er ook maar aan geloven :-) wordt een dubbel brushless met standaardzender.
a) Suggesties waar momenteel beste te bestellen? Dwz beste prijs met beste douane-kansen?
b) En: slim om (welke!) spare parts meteen mee te bestellen, danwel noodzakelijke mod's (zeer ervaren rc-vlieger, echter eerste rc-heli na wat simulatorpogingen, wordt dus vooral leren hooveren, eventueel hoppen van het kleed naar de tafel en terug etc ben ik bang)?

Alvast dank voor meedenken en suggesties!

Ik zou iig zorgen dat je meer als 1 lipo hebt, dan een setje main blades, tail blade en tail (staafje) zijn denk ik wel slimme spares om te hebben zowiezo :)

De meeste mensen hebben goede ervaring met chinese jade, prijzen zijn daar ook zeer netjes, alleen heeft freak daar nu even een andere mening over ;)

Mijne heb ik 2dehands te pakken gekregen. Voordeel is dan dat (als het goed is) alles uitvoerig is getest, evt mods aangebracht, en afgesteld is (wat gelukkig bij mij wel het geval was :) )

De volgende walkera dealers heb ik tot nu toe geprobeerd

HeliPal.com - HeliPal.com is Walkera Helicopter Expert. We have full range of spare parts and helicopters in low price. - RC helicopter, helicopters accessories, helicopter parts, Micro helicopter, mini helicopter, Esky Helicopter, ESky Parts. al mn helis komen hiervandaan. 1 keer een probleem met ze gehad maar na wat gezeur (ja ook weer over de verzendkosten van een defecte heli) losten ze dit keurig op

de volgende webshops heb ik gebruikt voor onderdelen..
eHIROBO.com
Walkera 4#3 4#3A 4#3B 4#3Q Parts (erg veel keuze met verschillende motor opties!!)
Buy Align, ESky, Walkera, Skyartec RC Toys at RC-Fever.com
HeliPal.com - HeliPal.com is Walkera Helicopter Expert. We have full range of spare parts and helicopters in low price. - RC helicopter, helicopters accessories, helicopter parts, Micro helicopter, mini helicopter, Esky Helicopter, ESky Parts.

in nederland:
rchellevoet.nl

Er zijn er vast wel meer te verzinnen zoals.
http://www.rcvliegshop.eu/

Reserve onderdelen zou ik gewoon in nederland bestellen als je wat stuk maakt.. de verzendkosten zijn laag en je hebt het na 1 of 2 dagen in huis.
Tja en anders zou ik inderdaad een setje mainblades, tailblades, landing gear, battery holder, canopy, tail boom mee bestellen...

Maarten

Ik vind het met die nederlandse shops een beetje lullig dat ze vaak de "1 dollar = 1 euro" prijsgeving aanhouden.
Ik snap dat die mensen er ook aan moeten verdienen, maar in europa is het vaak dubbeldik betaald vergeleken met onze westerburen.

RCvliegshop bijvoorbeeld, moet voor een 4-in-1 bordje 44,90usd hebben, bij jade gaan ze voor 35 dollar.
Toch weer bijna 10 dollar bovenop de WINKEL prijs van jadechinese.
Jade moet overgens ook maar 5 dollar verzendkosten hebben.

Laatst bewerkt:
De verzendkosten kan een webshop niets aan doen. Het is in NL nu eenmaal zo duur om iets te verzenden :(
Jammer vind ik het soms wel, dat sommige shops bijvoorbeeld voor een bubbeltjes enveloppe die (enveloppe + porto) nog geen euro kost, een aantal euro aan verzendkosten rekenen.

En dan heb je inderdaad nog het punt van de dollar "omrekening". Veel nl shops proberen zich daar uit te "lullen" door te zeggen: in geval van garantie is het bij ons makkelijker (in nederland bedoelen ze).

Verdienen mag in mijn ogen ook, ze steken er ook uren in, maar wel normaal...

Ik vind het met die nederlandse shops een beetje lullig dat ze vaak de "1 dollar = 1 euro" prijsgeving aanhouden.
Ik snap dat die mensen er ook aan moeten verdienen, maar in europa is het vaak dubbeldik betaald vergeleken met onze westerburen.

RCvliegshop bijvoorbeeld, moet voor een 4-in-1 bordje 44,90usd hebben, bij jade gaan ze voor 35 dollar.
Toch weer bijna 10 dollar bovenop de WINKEL prijs van jadechinese.
Jade moet overgens ook maar 5 dollar verzendkosten hebben.

Ach.. voor de grote/duurdere onderdelen loont het vast wel om een weekje of twee te wachten.. Maar voor het kleinere spul vaak niet.

Mijn laatste bestelling bijvoorbeeld bestond uit een hele tandwielset voor een 5g6
chinese Jade prijs+ verzending(mocht hij ze gehad hebben) :$7,50+$5=$12,50 = 8,47 euro
rchellevoet prijs 6,40 euro +1,95 verzendkosten= 8,35 euro

Vrijdag laat besteld, dinsdag in huis.

Maarten

Klopt maarten, het gaat niet altijd om alle onderdelen, de kleine zijn vaak evenduur. Maar op de wat grotere of belangrijkere onderdelen (motoren/regelaars/ontvangers) gebeurt het maar al te vaak. Ook op complete sets trouwens...

Klopt maarten, het gaat niet altijd om alle onderdelen, de kleine zijn vaak evenduur. Maar op de wat grotere of belangrijkere onderdelen (motoren/regelaars/ontvangers) gebeurt het maar al te vaak. Ook op complete sets trouwens...

dat was volgens mij precies wat ik al zei...om mezelf maar even te quoten;):

Ach.. voor de grote/duurdere onderdelen loont het vast wel om een weekje of twee te wachten.. Maar voor het kleinere spul vaak niet.

Back