Het Walkera CB100 topic

Dus als ik het goed begrijp zijn de ESCS niet standaard een 3 aderig draadje voor signaal, en 2 draden voor voeding?

Mijn 4-3b heeft namenlijk 1 ESC die daadwerkenlijk net een servo ingeplugd dient te worden,
maar de andere ESC is er een die in de borstelmotor voeding gaat en het daarmee doet.
Ik wil echt 2 escs met normale min/plus/signaal draden,
zodat ik ze gewoon in mijn assan ontvangertje zou kunnen prikken.
 
Ze gaan wel degelijk soepeler naar een paar keer gelukkig. Ik kreeg ze aan het begin ook alleen maar los met een tangetje, maar nu kan ik ze zo van elkaar afschuiven.

Maar er komen zeker van die micro deans aan. ZamBeZi, heb jij ervaring met het solderen van zulke connectoren? Is dat een beetje goed te doen met een 30 watt soldeerbout?

voorlopig heb ik met een vijltje ff wat van nokjes van het mannelijke stekkertje afgevijld.. nu gaat t een stuk soepeler..
 
hebben meer mensen er last van dat die stekkertjes van de lipo wel heel erg vast gaan zitten aan het contrastekkertje van je heli.. ik ben af en toe wel erg lang aan het pielen om de accu weer los te krijgen.. is dat een kwestie van dat het even moet inslijten? of is het een handigheidje?

Ik heb helemaal niets overgesoldeerd, Als je de stekkertjes bekijkt (met drie brillen op :cool:) dan zie je aan beide kanten een klein nokje, ik dremel die er even af bij een nieuwe lipo en bob's your uncle!

Danny
 
Ik heb helemaal niets overgesoldeerd, Als je de stekkertjes bekijkt (met drie brillen op :cool:) dan zie je aan beide kanten een klein nokje, ik dremel die er even af bij een nieuwe lipo en bob's your uncle!

Danny

eh ja, dremel /vijltje.. whats the difference...
ik heb t dus ook zo opgelost.. maar bedankt voor je reactie!!
 
Dus als ik het goed begrijp zijn de ESCS niet standaard een 3 aderig draadje voor signaal, en 2 draden voor voeding?

Mijn 4-3b heeft namenlijk 1 ESC die daadwerkenlijk net een servo ingeplugd dient te worden,
maar de andere ESC is er een die in de borstelmotor voeding gaat en het daarmee doet.
Ik wil echt 2 escs met normale min/plus/signaal draden,
zodat ik ze gewoon in mijn assan ontvangertje zou kunnen prikken.

Wat jij zoekt lijkt het wel op bij de CB100; de ESC van de staartmotor krijg z'n voeding via een kabeltje van de andere ESC, maar had net zo goed direct op de lipo kunnen zitten (zoals elke ESC 3 meeraderige kabels heeft: 1 naar de accu, 1 naar de motor en 1 naar de ontvanger). Los daarvan gaat er een 3-aderige draad naar de RX.
 
Ik heb helemaal niets overgesoldeerd, Als je de stekkertjes bekijkt (met drie brillen op :cool:) dan zie je aan beide kanten een klein nokje, ik dremel die er even af bij een nieuwe lipo en bob's your uncle!

Danny

Totdat je vliegtijd radicaal achteruit gaat omdat die draadjes steeds slechter contact gaat maken in de stekkertjes en er niet meer genoeg stroom doorheen loopt. De reden dat mensen overstappen op andere stekkers heeft NIETS te maken met het feit dat de originele een beetje zwaar gaan ;-)
 
Andere zender bruikbaar?

Kun je de CB 100 ook met een andere (willekeurige) 2.4 zender binden, en uiteraard vliegen? Of ben je verplicht de WK-2402 te gebruiken?

Gr. Luc
 
Kun je de CB 100 ook met een andere (willekeurige) 2.4 zender binden, en uiteraard vliegen? Of ben je verplicht de WK-2402 te gebruiken?

Gr. Luc

De CB100 kan met de 2401, 2402 en de 2801 vliegen.

Danny
 
hebben meer mensen de ervaring met de meegeleverde lader dat het lampje niet op groen gaat?
ik laad de lipo 20 min en dan staat het lampje nog steeds niet op groen.
ook niet als ik 25 min laad.. ik durf eigenlijk niet zo veel langer omdat je veel leest over lipos die exploderen...

De lader is meegeleverd:cool: aangezien het maar 1S is, dus maar één cel, kan je met deze lader eigenlijk niet overladen.
Na ongeveer 20 minuten krijg je groen licht en is je lipo klaar voor gebruik:D
Met 2 laders en 6 of 7 lipo's kan je dus bijna continu vliegen:mrgreen:

Rudi
 
hebben meer mensen de ervaring met de meegeleverde lader dat het lampje niet op groen gaat?
ik laad de lipo 20 min en dan staat het lampje nog steeds niet op groen.
ook niet als ik 25 min laad.. ik durf eigenlijk niet zo veel langer omdat je veel leest over lipos die exploderen...
Bij mij is de LiPo pas vol in een klein uurtje. Ik dacht de eerste keer ook dat het veel te lang duurde, maar blijkbaar moet hij gewoon lang opladen ;)
 
Dat zijn dan lipo's die niet volledig ontladen zijn geweest; bijvoorbeeld als gevolg van de originele stekkertjes die steeds slechter stroom doorlaten, waardoor de heli na 1,5 minuut al niet meer van de grond komt ('ve been there).

Ik vlieg de CB100 nu ook met de 400 mah-lipo's van de 4#3B V2 en Lama2#1; gaat super.
 
Ik heb er net ook eentje besteld. Hoop dat ik hem eind komende week binnen krijg.
Heb er meteen maar twee extra accu's en een tailboom bij besteld. En micro deans...
Ben erg benieuwd....
 
Ik heb 10 paar Microdeans onderweg. Aircraftworld is iets duurder, maar ik heb dan wel de originele (per paar verpakt met krimpkousjes) en ze worden uit Tokio voor 2,50 USD verzonden...
 
ik had gezien dat jij ze daar bestelde, heb er ook even op de site gekeken, maar daar hadden ze de lipo's dan weer niet..
ik ga er eigenlijk vanuit dat ze bij wow-hobbies ook orgineel zijn. en hoop dat er krimpkousjes bij zitten. maar mochten die er niet bij zitten dan zijn dat de kosten niet.

als de stekkertjes niet origineel zijn had ik ze beter hier 10 Paar Mini T-Steckverbinder Dekane Stecker Neu 10A - eBay (item 200420328395 end time Jan-20-10 02:44:46 PST) kunnen bestellen net zoals sven..
 
Back
Top