Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
t kan natuurlijk altijd goedkoper..
hebben meer mensen de ervaring met de meegeleverde lader dat het lampje niet op groen gaat?
ik laad de lipo 20 min en dan staat het lampje nog steeds niet op groen.
ook niet als ik 25 min laad.. ik durf eigenlijk niet zo veel langer omdat je veel leest over lipos die exploderen...
nog ff een vraagje.. kan ik nou ook zonder problemen zo'n micro deans aan de standaard lader van walkera solderen ... anders wordt het wel erg lastig laden straks...
hebben meer mensen de ervaring met de meegeleverde lader dat het lampje niet op groen gaat?
ik laad de lipo 20 min en dan staat het lampje nog steeds niet op groen.
ook niet als ik 25 min laad.. ik durf eigenlijk niet zo veel langer omdat je veel leest over lipos die exploderen...
Ik heb inmiddels ook Microdeans besteldmake an educated guess...
'heb net m'n hele bestaande voorraad Microdeans op m'n lipo's, lader (ja; ook die!) en 2 heli's losgelaten (m'n oude 4#3 was al omgezet, maar het nieuwe spul nog niet); ik merk nu al dat de staart van de CB100 een fractie rustiger is...
Zie over dit onderwerp mijn post in het 4#3b forum:Ik heb inmiddels ook Microdeans besteldBen erg benieuwd naar de resultaten, maar vind de staart nu eigenlijk al best stabiel
Maar hebben die Microdeans niet last van het euvel dat ze steeds slechter stroom door gaan laten net zoals de standaard Walkera connectoren?
---
Ook de oplader maar even doorgemeten, komt gewoon 4.2 volt uit hoor![]()
Die CB100 is denk ik zonbeetje net zo rustig als de lama coaxjes,
maar als ik me niet vergis hebben ze wel net weer genoeg pit voor een beetje stickbangen?
Met andere woorden de flybar slaat niet als een dolle door bij een krappe bocht met snelheid,
zoals een coax heli dat meestal doet?
Hier kun je zien wat het probleem met zon coax is:
En ik hoop eigenlijk dat die CB100 daar geen last van heeft.
Gisteren, dag 2 met mijn CB100'tje, een vervelende crash gemaakt waardoor nu al de linkage set & blade controller vervangen moeten worden :-(
Vanwege de nieuwigheid (zowel in de modelbouw als met de CB100) heb ik dus geen idee hoe dit allemaal vast zat.
Kan iemand mij misschien met behulp van een gedetailleerde uitleg en close up fotootjes uitleggen/laten zien hoe ik een en ander weer operationeel krijg?
Alvast super bedankt van een nu enigzins teleurgestelde vlieger!
Vraagje is de CB100 alleen te besturen met de Walkera zender of kan ik ook mijn eigen zender gebruiken. (Een FutabaT6EX-2.4 Ghz)
En nartuurlijk dan, als het kan, de hamvraag: hoe stel je dat dan in??![]()
Vraag betreffende vervanging linkage CB100
Ik moet na een paar crashes helaas een van de linkjes tussen fly-bar en rotorkop vervangen.
Kan je de gewichtjes van de fly-bar er gewoon afdraaien en vervolgens de link er op schuiven?
Staat niet in de handleiding en wil het graag eerst zeker weten voor ik nog meer schade aanricht.
Alvast bedankt voor de reactie.
Deze linkjes op mijn CB100 lijken zo op het oog dunner dan op de foto's op internet.
Is dat iemand anders ook opgevallen of is het gezichtsbedrog?
Zal proberen vanavond een foto te plaatsen.
Peter
Je kunt inderdaad beter een trainingsonderstel gebruiken. Zo heb ik het wel gedaan in ieder geval. Daarna, als je de tail-in goed kan het trainingsgestel eraf halen en dan nog meer tail-in oefenen. Je zult zien dat het een stuk makkelijker vliegt als je van trainingsgestel naar 'gewoon' gaat.@Gecko265
Bedankt voor de link naar het filmpje en de duidelijke foto.
Heb ook van mijn CB100 een foto gemaakt (van de link die nog intact is) en op de foto ziet hij er inderdaad minder iel uit dan ik dacht.
In het filmpje wordt het gewichtje er makkelijk afgeschroefd. Die van mij zitten best goed vast.
Hoop morgen of overmorgen het linksetje te ontvangen dan kan ik hem repareren.
Misschien toch maar het trainingsonderstel bestellen en heel voorzichtig beginnen met leren. Of toch maar eerst een coax met het voordeel dat ik sneller kan rondvliegen.
Heb me toch aardig verkeken op hoe 'makkelijk' de CB100 is.
Peter
@Gecko265
Bedankt voor de link naar het filmpje en de duidelijke foto.
Heb ook van mijn CB100 een foto gemaakt (van de link die nog intact is) en op de foto ziet hij er inderdaad minder iel uit dan ik dacht.
In het filmpje wordt het gewichtje er makkelijk afgeschroefd. Die van mij zitten best goed vast.
Hoop morgen of overmorgen het linksetje te ontvangen dan kan ik hem repareren.
Misschien toch maar het trainingsonderstel bestellen en heel voorzichtig beginnen met leren. Of toch maar eerst een coax met het voordeel dat ik sneller kan rondvliegen.
Heb me toch aardig verkeken op hoe 'makkelijk' de CB100 is.
Peter