Het Walkera CB100 topic

tja, nu al besteld,....
volgende keer beter..
maar goed, ook de lipo's 600 Mah besteld, en die waren ook niet echt duur..
t kan natuurlijk altijd goedkoper..
 
t kan natuurlijk altijd goedkoper..

Heb je helemaal gelijk in. Op een gegeven moment moet je gewoon tot koop overgaan. Je kunt wel uren lopen zoeken naar het goedkoopste, maar moet je eens kijken hoeveel tijd daar in gaat zitten. En tijd is weer geld, dus...
 
Let even op:
Ik heb mijn post gewijzigd waarin ik beschrijf hoe je die stekkers soldeert; de min hoort aan de accuzijde natuurlijk op 't mannetje!!!
 
hebben meer mensen de ervaring met de meegeleverde lader dat het lampje niet op groen gaat?
ik laad de lipo 20 min en dan staat het lampje nog steeds niet op groen.
ook niet als ik 25 min laad.. ik durf eigenlijk niet zo veel langer omdat je veel leest over lipos die exploderen...

In Hellevoet duurt het ook ongeveer 1 uur. Ik gebruik de standaard stekkers, maar als micro deans beter zijn, dan ga ik die ook maar bestellen.
 
nog ff een vraagje.. kan ik nou ook zonder problemen zo'n micro deans aan de standaard lader van walkera solderen ... anders wordt het wel erg lastig laden straks...
 
nog ff een vraagje.. kan ik nou ook zonder problemen zo'n micro deans aan de standaard lader van walkera solderen ... anders wordt het wel erg lastig laden straks...

make an educated guess...

'heb net m'n hele bestaande voorraad Microdeans op m'n lipo's, lader (ja; ook die!) en 2 heli's losgelaten (m'n oude 4#3 was al omgezet, maar het nieuwe spul nog niet); ik merk nu al dat de staart van de CB100 een fractie rustiger is...
 
Laatst bewerkt:
hebben meer mensen de ervaring met de meegeleverde lader dat het lampje niet op groen gaat?
ik laad de lipo 20 min en dan staat het lampje nog steeds niet op groen.
ook niet als ik 25 min laad.. ik durf eigenlijk niet zo veel langer omdat je veel leest over lipos die exploderen...

Ja, heb ik ook gehad, na meting bleek de lader geen voldoende voltage af te leveren. Hoeveel volt geeft hij af?

Danny
 
make an educated guess...

'heb net m'n hele bestaande voorraad Microdeans op m'n lipo's, lader (ja; ook die!) en 2 heli's losgelaten (m'n oude 4#3 was al omgezet, maar het nieuwe spul nog niet); ik merk nu al dat de staart van de CB100 een fractie rustiger is...
Ik heb inmiddels ook Microdeans besteld :rolleyes: Ben erg benieuwd naar de resultaten, maar vind de staart nu eigenlijk al best stabiel :p

Maar hebben die Microdeans niet last van het euvel dat ze steeds slechter stroom door gaan laten net zoals de standaard Walkera connectoren?

---
Ook de oplader maar even doorgemeten, komt gewoon 4.2 volt uit hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels ook Microdeans besteld :rolleyes: Ben erg benieuwd naar de resultaten, maar vind de staart nu eigenlijk al best stabiel :p

Maar hebben die Microdeans niet last van het euvel dat ze steeds slechter stroom door gaan laten net zoals de standaard Walkera connectoren?

---
Ook de oplader maar even doorgemeten, komt gewoon 4.2 volt uit hoor ;)
Zie over dit onderwerp mijn post in het 4#3b forum:

[58953] het-walkera-4-3-verzameltopic-39 post nr 1370

Het probleem zit hem vooral in het opgeknepen zijn van de connector op de draad. Als je Micro-Deans gebruikt worden die altijd aangesoldeerd. Daar kan geen overgangsweerstand meer ontstaan. Bovendien is het contactoppervlak van de vierkante pennetjes van de Micro-Deans veel groter dan van de originele Losi-T connectors. Het is zeer waarschijnljik dat je met de Micro-Deans een blijvende verbetering realiseert. In het 4#3b draadje zijn aanwijzingen te vinden hoe je moet solderen en welke polariteit je het beste kan kiezen. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt zit je daar verder aan vast. Pas wel op met het uitwisselen van lipo's bij indoorevenementen. De lipo's moeten op dezelfde wijze zijn gesoldeerd!

succes,
Karel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die CB100 is denk ik zonbeetje net zo rustig als de lama coaxjes,
maar als ik me niet vergis hebben ze wel net weer genoeg pit voor een beetje stickbangen?
Met andere woorden de flybar slaat niet als een dolle door bij een krappe bocht met snelheid,
zoals een coax heli dat meestal doet?

Hier kun je zien wat het probleem met zon coax is:

En ik hoop eigenlijk dat die CB100 daar geen last van heeft.

Tijd om even terug te komen op deze vraag van Sven, want ik heb net direct achter elkaar m'n Lama2#1 en CB100 gevlogen.

Ik merk dus dat ik door die CB100 veel ruwer ben gaan vliegen omdat dat ook kan. De Lama2#1 is extreem stabiel en kan best rap vooruit, maar inderdaad moet je oppassen met krappe bochten op hoge snelheid; dat vind ie niet fijn en ik moest mij dan ook even aanpassen aan de Lama na een kleine 10 vluchten met de CB.
De CB100 is iets onrustiger in hoover (en zeker met opstarten), veel krachtiger met klimmen en dergelijke, sneller en heeft binnen de grenzen die ik kon opzoeken in de woonkamer totaal geen last van dat rare gedrag bij krappe/snelle bewegingen. Gewoon een echte FP, maar dan wel een stabiele. Mogelijk kan je met een FP met een 90gr head nog extremer, maar je hoeft je bij de CB100 totaal geen zorgen te maken over coax-geintjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje is de CB100 alleen te besturen met de Walkera zender of kan ik ook mijn eigen zender gebruiken. (Een FutabaT6EX-2.4 Ghz)
En nartuurlijk dan, als het kan, de hamvraag: hoe stel je dat dan in??:confused:
 
Gisteren, dag 2 met mijn CB100'tje, een vervelende crash gemaakt waardoor nu al de linkage set & blade controller vervangen moeten worden :-(
Vanwege de nieuwigheid (zowel in de modelbouw als met de CB100) heb ik dus geen idee hoe dit allemaal vast zat.
Kan iemand mij misschien met behulp van een gedetailleerde uitleg en close up fotootjes uitleggen/laten zien hoe ik een en ander weer operationeel krijg?

Alvast super bedankt van een nu enigzins teleurgestelde vlieger!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren, dag 2 met mijn CB100'tje, een vervelende crash gemaakt waardoor nu al de linkage set & blade controller vervangen moeten worden :-(
Vanwege de nieuwigheid (zowel in de modelbouw als met de CB100) heb ik dus geen idee hoe dit allemaal vast zat.
Kan iemand mij misschien met behulp van een gedetailleerde uitleg en close up fotootjes uitleggen/laten zien hoe ik een en ander weer operationeel krijg?

Alvast super bedankt van een nu enigzins teleurgestelde vlieger!


ai dat is zonde.. op deze (verkoop)site kan je het volgens mij al vrij goed zien,... Walkera HM CB100 Micro Helicopter (Dual Brushless Motors) Gift Package [ HMCB100X ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, HMCB100X Walkera HM CB100 Micro Helicopter (Dual Brushless Motors) Gift Package, Walkera helicopter,
ik heb gister in vlucht 15 oid mijn eerste tailrotortje in 2en gevlogen... crash ging zeker niet hard.. maar misschien net wat ongelukkig op zijn tail gekomen..

Hoe vast zit trouwens bij jullie de tailboom? bij mij roteert hij nog wel eens om zijn as bij een wat harde landing.. er zit wel een schroefje boven op bij de bevestiging aan de heli. maar die durf ik ook weer niet te hard aan te draaien. (zit ook bedrading in de boom toch?) Ik kan nu heel simpel door de tail vast te pakken en een heel klein beetje torsie uit te oefenen de boom draaien. (het gaat met kleine klikjes..) is dat normaal? in vlucht blijft ie gewoon zitten. maar ja, als je dus een keer harder land en daarna weer opstijgt. vliegt ie soms als een dolle naar voren of achter (afhankelijk van welke kant die gedraaid is)
 
Vraag betreffende vervanging linkage CB100

Ik moet na een paar crashes helaas een van de linkjes tussen fly-bar en rotorkop vervangen.:(
Kan je de gewichtjes van de fly-bar er gewoon afdraaien en vervolgens de link er op schuiven?
Staat niet in de handleiding en wil het graag eerst zeker weten voor ik nog meer schade aanricht.
Alvast bedankt voor de reactie.

Deze linkjes op mijn CB100 lijken zo op het oog dunner dan op de foto's op internet.
Is dat iemand anders ook opgevallen of is het gezichtsbedrog?

Zal proberen vanavond een foto te plaatsen.

Peter
 
zoals je in de 1e 15 sec van dit filmpje kan zien..X6lRuABs6es[/media] - Walkera CB100 Flybar Mod , kan je die gewichtjes er gewoon afdraaien. en ik vermoed dat je dan de linkjes er overheen kan schuiven. maar dat heb ik nog nooit gedaan. dus weet niet zeker of dat past. maar dat kan bijna niet anders lijkt me.
wat betreft de afmetingen.. als ik dit plaatje bekijk
cb100-rotor.jpg


dan lijken ze idd groter... maar vergelijk de schroefjes eens met de echte...
t zijn gewoon goede macro foto's,.. in werkelijkheid is alles echt mini..
vandaar ook een micro heli!! ;)

Vraag betreffende vervanging linkage CB100

Ik moet na een paar crashes helaas een van de linkjes tussen fly-bar en rotorkop vervangen.:(
Kan je de gewichtjes van de fly-bar er gewoon afdraaien en vervolgens de link er op schuiven?
Staat niet in de handleiding en wil het graag eerst zeker weten voor ik nog meer schade aanricht.
Alvast bedankt voor de reactie.

Deze linkjes op mijn CB100 lijken zo op het oog dunner dan op de foto's op internet.
Is dat iemand anders ook opgevallen of is het gezichtsbedrog?

Zal proberen vanavond een foto te plaatsen.

Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als iemand nog accu's zoekt:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ik heb er nog 3 over namelijk. Werken echt perfect op deze heli, geven 'm veel meer pit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Gecko265
Bedankt voor de link naar het filmpje en de duidelijke foto.
Heb ook van mijn CB100 een foto gemaakt (van de link die nog intact is) en op de foto ziet hij er inderdaad minder iel uit dan ik dacht.

In het filmpje wordt het gewichtje er makkelijk afgeschroefd. Die van mij zitten best goed vast.
Hoop morgen of overmorgen het linksetje te ontvangen dan kan ik hem repareren.

Misschien toch maar het trainingsonderstel bestellen en heel voorzichtig beginnen met leren. Of toch maar eerst een coax met het voordeel dat ik sneller kan rondvliegen.
Heb me toch aardig verkeken op hoe 'makkelijk' de CB100 is.

Peter
 
@Gecko265
Bedankt voor de link naar het filmpje en de duidelijke foto.
Heb ook van mijn CB100 een foto gemaakt (van de link die nog intact is) en op de foto ziet hij er inderdaad minder iel uit dan ik dacht.

In het filmpje wordt het gewichtje er makkelijk afgeschroefd. Die van mij zitten best goed vast.
Hoop morgen of overmorgen het linksetje te ontvangen dan kan ik hem repareren.

Misschien toch maar het trainingsonderstel bestellen en heel voorzichtig beginnen met leren. Of toch maar eerst een coax met het voordeel dat ik sneller kan rondvliegen.
Heb me toch aardig verkeken op hoe 'makkelijk' de CB100 is.

Peter
Je kunt inderdaad beter een trainingsonderstel gebruiken. Zo heb ik het wel gedaan in ieder geval. Daarna, als je de tail-in goed kan het trainingsgestel eraf halen en dan nog meer tail-in oefenen. Je zult zien dat het een stuk makkelijker vliegt als je van trainingsgestel naar 'gewoon' gaat.

Als je dan de tail-in helemaal goed kan, de heli naast je neer zetten (links OF rechts) en dan naar de zijkant kijkend hooveren. Zo heb je de aanblik van een side-in, maar nog de sticks als een tail-in. Vervolgens de heli voor je neerzetten en heel licht gas geven, zodat de heli net iets opstijgt. Daarna de zijkant draaien naar de kant die je ook geoefend hebt naast je.

Als de ene zijkant goed lukt, precies het zelfde gaan doen met de andere zijkant. En zover ben ik nu, tail-in en side-in (beide kanten) lukken goed.

Ik heb ook geen coax gehad voor deze heli. Maar wel geoefend met een simulator op de PC. Dus ik denk dat het jou ook wel moet lukken om het vliegen te leren met deze CB100 :rolleyes:
 
Graag gedaan.

voor mij is de cb100 ook mijn eerste heli. (hiervoor alleen picooz)
die is 2 kanaals, dus niet te vergelijken. en heb geen simulator ervaring.
ik heb een trainingssetje, dat scheelt vooral in hoe eng en risicovol het is om te landen en opstijgen. Ik vloog na een stuk of 10 lipo ladingen tail-in en side-in. En zit nu (15 ladingen) nog steeds op dat niveau. voor nose-in heb ik denk ik iets meer ruimte nodig dan mijn zolderkamer. want dan is een stuurfoutje snel gemaakt. persoonlijk denk ik wel dat ik op een coax sneller zou zijn uitgekeken. maar goed, ik heb dan ook nog niet echt schade gevlogen. (1 tailrotortje)

de tip van cybot is denk ik wel goed. naast je opstijgen om side-in te oefenen. was ik zelf nog niet opgekomen.

@Gecko265
Bedankt voor de link naar het filmpje en de duidelijke foto.
Heb ook van mijn CB100 een foto gemaakt (van de link die nog intact is) en op de foto ziet hij er inderdaad minder iel uit dan ik dacht.

In het filmpje wordt het gewichtje er makkelijk afgeschroefd. Die van mij zitten best goed vast.
Hoop morgen of overmorgen het linksetje te ontvangen dan kan ik hem repareren.

Misschien toch maar het trainingsonderstel bestellen en heel voorzichtig beginnen met leren. Of toch maar eerst een coax met het voordeel dat ik sneller kan rondvliegen.
Heb me toch aardig verkeken op hoe 'makkelijk' de CB100 is.

Peter
 
Back
Top