Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het enige probleem waar ik niet vanaf geraak, dat is het uit balans geraken van de gyro's/accelerators.
Als ik het wat ruwere vliegwerk toepas, dan krijg ik telkens hetzelfde probleem, m'n gyro's en accelerators geraken uit balans.
De multiwii krijgt daardoor een sterke drift naar een bepaalde kant.
Hoe komt dit toch?
Ligt het aan de hardware? (WM+ of BMA020?)
Is het een softwarematig probleem?
Of ligt het misschien aan de instellingen van de zender? (te ruwe/overmatige stickinput door te hoge endpoints bv. ?)
Het feit is dat ik dan telkens moet landen en de lipo terug moet af- en aankoppelen om de gyro's opnieuw te initialiseren.
Het enige probleem waar ik niet vanaf geraak, dat is het uit balans geraken van de gyro's/accelerators.
Als ik het wat ruwere vliegwerk toepas, dan krijg ik telkens hetzelfde probleem, m'n gyro's en accelerators geraken uit balans.
De multiwii krijgt daardoor een sterke drift naar een bepaalde kant.
Hoe komt dit toch?
Ligt het aan de hardware? (WM+ of BMA020?)
Is het een softwarematig probleem?
Of ligt het misschien aan de instellingen van de zender? (te ruwe/overmatige stickinput door te hoge endpoints bv. ?)
Het feit is dat ik dan telkens moet landen en de lipo terug moet af- en aankoppelen om de gyro's opnieuw te initialiseren.
Ik rol, trek, ruk, loop met een paar multiWii's met Atmel, FreeIMU sensoren maar herken dit niet.
Wellicht trek je teveel stroom en stortje ESC-BEC in oid, Sluit eens een externe battery aan (vergeet de rode draad van de ESC niet weg te halen) en probeer het nog eens.
//Frank
Heel goed Steef, hier zijn we weer blij mee.
Edit: Ik zie in jou screenshot bij debug2 dat je I2C problemen hebt.
Ik zou de interne pull-ups uitschakelen en externe 2K2 Ohm Pull-Ups plaatsen op de SDA en SCL aansluitingen.
![]()
Ja Steef met een orginele WM+ zou je dit inderdaad niet hebben, gewoon op de 5 volt aansluiten en het moet goed werken.
Zoals jij je cloon gebruikt kan wel, maar je moet inderdaad een aantal trukjes uithalen om het goed te laten werken.
Hij zal zeker wel vliegen zonder Pull-ups maar het kan beter.
Het probleem van Biker en Jasper ken ik niet, mogelijk te veel trillingen.
BTW: Ik gebruik ook de orginele WM+ en de BMA020.
Ik moet wel in stable mode wat software trim gebruiken voor de ACC.
Ik zie dat hij nu overgevoelig is./* ITG3200 & ITG3205 Low pass filter setting. In case you cannot eliminate all vibrations to the Gyro, you can try
to decrease the LPF frequency, only one step per try. As soon as twitching gone, stick with that setting.
It will not help on feedback wobbles, so change only when copter is randomly twiching and all dampening and
balancing options ran out. Uncomment only one option!
IMPORTANT! Change low pass filter setting changes PID behaviour, so retune your PID's after changing LPF.*/
//#define ITG3200_LPF_256HZ // This is the default setting, no need to uncomment, just for reference
//#define ITG3200_LPF_188HZ
//#define ITG3200_LPF_98HZ
//#define ITG3200_LPF_42HZ
//#define ITG3200_LPF_20HZ
//#define ITG3200_LPF_10HZ // Use this only in extreme cases, rather change motors and/or props
Ja die klonen altijd, je kunt beter een orginele kopen.
Jij hebt het dan wel goed getroffen met de ITG3200, dit is een goede sensor als je hem aansluit zoals jij hebt gedaan.
Ik ben ook begonnen met een kloon, maar heb deze al snel weggegooid en een orginele WM+ genomen.
Ik denk dat je de SDA en SCL draden omgewisseld hebt.
Of een verkeerde gyro geselecteerd.
Ik weet het, was al aangepast. Die screenshot was van in het begin dat ik met de GUI aan het rommelen was.Edit: Ik zie dat je de arm functie gebruikt op Aux1, alleen zullen de motoren niet starten als je hem naar level (high) schakelt. Daar dus ook even een vakje wit maken.
nee voor een originele moet j volgens mij niks aantikken.
Hij staat standaard op de originele