Het Wiimulticopter draadje

Gehaald en gesoldeerd.. en idd... geen pieken meer. Thnx Imre.

Las trouwens ergens dat de NK lastig kan doen als je stunt uithaalt (loopings/ rolls) Om in de toekomst toch te kunnen raggen, plaatste ik een schakelaar op de + tussen de WMP en NK en het werkte deels. Schakelaar aan... hij zag de NK... schakelaar uit.. en hij zag de complete WMP niet meer. Dit begrijp ik even niet.:confused:

Iemand die dit kan verhelderen voor een basiskennishebbend figuur en waar kan ik hem dan het beste op zetten.

Je hoef toch geen schakelaar tussen de + te zetten om de nk uit te schakelen dat doe je gewoon via de zender,bij mij is dat gewoon de schakelaar voor de gear ,schakelaar om hoog nk aan schakelaar om laag nk uit, je moet natuurlijk wel 5 kanalen hebben anders gaat het niet.

De nk doet inderdaad lastig als je wat ruiger gaat vliegen,vlieg je rustig kan je de nk aan laten maar wil je wat harder of scherpere bochten vliegen moet je hem uit zeten anders gaat hij je tegen werken.

gr imre

Laatst bewerkt:
Je hoef toch geen schakelaar tussen de + te zetten om de nk uit te schakelen dat doe je gewoon via de zender,bij mij is dat gewoon de schakelaar voor de gear ,schakelaar om hoog nk aan schakelaar om laag nk uit, je moet natuurlijk wel 5 kanalen hebben anders gaat het niet.

De nk doet inderdaad lastig als je wat ruiger gaat vliegen,vlieg je rustig kan je de nk aan laten maar wil je wat harder of scherpere bochten vliegen moet je hem uit zeten anders gaat hij je tegen werken.

gr imre

Eh ok.... En dit is gewoon met de standaard Multiwii 1.4 code te doen of moet ik wat extra regels erbij zetten. Moet eerlijk toegeven dat ik nog een noob ben met wat betreft de mogelijkheden.

Ben vanmiddag bezig geweest met het frame. 1 pootje staat niet helemaal haaks, maar dat zal niets uitmaken. Motoren getest... MEEER dan voldoende vermogen.
full

full

Commentaar voor verbeteringen zijn altijd welkom.

Laatst bewerkt door een moderator:
Aan en uit zetten van de nunchuck kan heel eenvoudig door uitgang D7 van de arduino aan te sluiten op een AUX kanaal van je ontvanger.
Je hoeft niets aan de programma te veranderen, alles staat er namelijk al in.

Tip, zorg er voor dat je iets hebt waardoor je de achter of voorkant van de multiWiicopter goed kan herkennen, bij een kleine copter vergis je je hier heel snel in.
Been there, done that ;)

groeten remie

Laatst bewerkt:
Aan en uit zetten van de nunchuck kan heel eenvoudig door uitgang D7 van de arduino aan te sluiten op een AUX kanaal van je ontvanger.
Je hoeft niets aan de programma te veranderen, alles staat er namelijk al in.

Tip, zorg er voor dat je iets hebt waardoor je de achter of voorkant van de multiWiicopter goed kan herkennen, bij een kleine copter vergis je je hier heel snel in.
Been there, done that ;)

groeten remie

D7 ?? Is de mode daarvoor.... Mode... ja Mode...Daar zit volgens mijn bouwplan (BuildLog for the ArduWiino NK Quad - RC Groups) de Mode. :mrgreen: Dacht dat dat iets voor de opstartprocedure was...

Over je orientatie-opmerking... Daar was ik ook al mee zoet. Zat te denken aan een stukje Depron of LEDs. Alleen de leds daar heb je weer 12v voor nodig...

Moet ik trouwens de zender als heli 120gr swash configureren of gewoon als vliegtuig.

Laatst bewerkt:
D7 ?? Is de mode daarvoor.... Mode... ja Mode...Daar zit volgens mijn bouwplan (BuildLog for the ArduWiino NK Quad - RC Groups) de Mode. :mrgreen: Dacht dat dat iets voor de opstartprocedure was...

Over je orientatie-opmerking... Daar was ik ook al mee zoet. Zat te denken aan een stukje Depron of LEDs. Alleen de leds daar heb je weer 12v voor nodig...

Moet ik trouwens de zender als heli 120gr swash configureren of gewoon als vliegtuig.

Ik wil niet lullig doen maar heb jij het rcgroups draatje wel een beetje door gelezen wand ik krijg de in druk van niet,de dingen die jij vraag staan daar erg duidelijk in,maar voor jou te helpen je hoeft geen 120 gr swash intestellen gewoon vliegtuig mode en die letjes die kan je toch gewoon aan sluiten op je lipo van 3s die is toch 12 volt.

Gr. Imre

ledjes hebben maar een paar volt nodig. Zoek een op led calculator op google. Bijvoorbeeld deze: LED series parallel array wizard

Daar kun je invullen hoeveel leds je wil gebruiken en hoeveel volt je gebruikt. Je kunt aanklikken of je ook nog de weerstandwaardes wil hebben en of er een geheel schema gemaakt moet worden. Led zijn meestal zo'n 2.5 volt. LET OP: geen komma maar punt gebruiken voor voltage. volt en mAh is terug te vinden bij het type led dat je hebt.

Succes,

Danny

PS: een Lipo is nominal 11,1 volt. Vers uit de lader is het iets meer dan 12V

ledjes hebben maar een paar volt nodig. Zoek een op led calculator op google. Bijvoorbeeld deze: LED series parallel array wizard

Daar kun je invullen hoeveel leds je wil gebruiken en hoeveel volt je gebruikt. Je kunt aanklikken of je ook nog de weerstandwaardes wil hebben en of er een geheel schema gemaakt moet worden. Led zijn meestal zo'n 2.5 volt. LET OP: geen komma maar punt gebruiken voor voltage. volt en mAh is terug te vinden bij het type led dat je hebt.

Succes,

Danny

PS: een Lipo is nominal 11,1 volt. Vers uit de lader is het iets meer dan 12V

Dat ze de ledjes aan de laadstekker deden had ik gelezen, maar net als wat Danny zei: Een 3S is 11,1V dus dat gedeelte begreep ik niet en kon ook niet vinden wat ze extra aan electronica eraan geprakt hadden. Maar wat ik nu dus begrijp is dat dat niets uitmaakt of je nou een volt minder erin propt of niet. Ze zullen misschien wat minder fel branden....

Direct op de Lipo zullen ze heel fel branden, maar ook heel kort :D:D:D

Ik gebruik in mijn boten ook altijd leds. Meestal met een regelcircuit ervoor (gebaseerd op een LM310). Enkele led (tot 10 stuks) doe ik met elk een eigen weerstand. Meestal tussen de 500Ohm en 1K (controle leds met een 2k2). Leds zijn niet echt lampjes, het zijn diodes die bij een bepaalde spanning doorlaten. Dus teveel en ze klappen.

Danny

Laatst bewerkt:
Velen gebruiken de ledstrips van hobbyking, vandaar dat ze deze gewoon aan kunnen sluiten op 12V, dus 3s lipo.

groeten remie

Vanmorgen alles aan elkaar gesoldeerd en geplaatst... 924 gram incl. 2800 3S. En ja hoor... het werkte niet. :(
Alles doorgemeten.. Bleek dat BEC welke stroom gaf aan de arduino niet lekker werkte. Hij resette steeds. Dacht eerst dat het aan de arduino lag, dus mijn ontvanger erop aangesloten en precies hetzelfde... Stroom van een andere BEC en probleem opgelost. Dacht ik...

Hoe ik de rudder ook naar rechts bewoog... Geen draaiende motoren. Weer alles nagekeken en alles klopte nog. 2 uur later heb ik Multiwii 1.3 erop gezet en TADAAAAA in 1x doen. Vond alleen de motoren op idle wat snel draaien voor mijn gevoel, dus voor de gein 1 prop erop gezet en vast gehouden aan de andere kant. Steeg gelijk op. Kleine aanpassing gemaakt op het arduprogje en de idlestand naar 1150 gezet ipv 1300. Pitch omgedraaid en volgens de wet van Bartje moet hij kunnen vliegen. Nadeel is alleen de sneeuw. Wil eerst zien wat hij doet voordat ik er dichtbij in de buurt kom.

Nu moet ik 1.3 met 1.4 vergelijken wat er nou anders is qua instellingen. Want het nare is dat de LCD die ik heb aangeschaft ook niet werkt.

Maar ben in ieder geval blij dat hij werkt. Nog wat kleine dingetjes en dan .... De een keer de maiden.

Laatst bewerkt:
Ik krijg mijn quadcopter maar niet goed afgesteld. Ik had eerst een kk multicopter board op deze quad, ik ben nu overgestapt naar de multiwii. Maar hij is zeer onstabiel, op de kk quad was alles zeer stabiel en ook bij snellere vluchten en wind bleef hij stabiel. Met de multiwii, bibbert hij erg bij een beetje wind maar ook als ik wat harder vlieg. Ik heb alles al geprobeerd met de pid settings maar krijg hem gewoon niet zoals de kk. Is er misschien iemand in de buurt die mijn controller kan testen op zijn quad. Om te kijken of het aan de controller ligt of aan mijn quad.

Waar de multiwii juist heel erg gevoelig is voor trillingen is het KK board dat juist niet ;)

Misschien alles eens extra nalopen en balanceren.

Ik krijg mijn quadcopter maar niet goed afgesteld. Ik had eerst een kk multicopter board op deze quad, ik ben nu overgestapt naar de multiwii. Maar hij is zeer onstabiel, op de kk quad was alles zeer stabiel en ook bij snellere vluchten en wind bleef hij stabiel. Met de multiwii, bibbert hij erg bij een beetje wind maar ook als ik wat harder vlieg. Ik heb alles al geprobeerd met de pid settings maar krijg hem gewoon niet zoals de kk. Is er misschien iemand in de buurt die mijn controller kan testen op zijn quad. Om te kijken of het aan de controller ligt of aan mijn quad.

Vanmorgen alles aan elkaar gesoldeerd en geplaatst... 924 gram incl. 2800 3S. En ja hoor... het werkte niet. :(
Alles doorgemeten.. Bleek dat BEC welke stroom gaf aan de arduino niet lekker werkte. Hij resette steeds. Dacht eerst dat het aan de arduino lag, dus mijn ontvanger erop aangesloten en precies hetzelfde... Stroom van een andere BEC en probleem opgelost. Dacht ik...

Hoe ik de rudder ook naar rechts bewoog... Geen draaiende motoren. Weer alles nagekeken en alles klopte nog. 2 uur later heb ik Multiwii 1.3 erop gezet en TADAAAAA in 1x doen. Vond alleen de motoren op idle wat snel draaien voor mijn gevoel, dus voor de gein 1 prop erop gezet en vast gehouden aan de andere kant. Steeg gelijk op. Kleine aanpassing gemaakt op het arduprogje en de idlestand naar 1150 gezet ipv 1300. Pitch omgedraaid en volgens de wet van Bartje moet hij kunnen vliegen. Nadeel is alleen de sneeuw. Wil eerst zien wat hij doet voordat ik er dichtbij in de buurt kom.

Nu moet ik 1.3 met 1.4 vergelijken wat er nou anders is qua instellingen. Want het nare is dat de LCD die ik heb aangeschaft ook niet werkt.

Maar ben in ieder geval blij dat hij werkt. Nog wat kleine dingetjes en dan .... De een keer de maiden.

Volgens mij klopt het dat de lcd niet werkt in 1.3 en dat komt gewoon om dat het daar nog niet in zit en wel in 1.4

Dat is HET moederdraadje van de MultiWiicopter, en die heb je niet gelezen :) .
Naja, je hebt in ieder geval genoeg te lezen.

Waar heb jij alle informatie vandaan, van kinderkram's topic?

Groeten remie

Dat is HET moederdraadje van de MultiWiicopter, en die heb je niet gelezen :) .
Naja, je hebt in ieder geval genoeg te lezen.

Waar heb jij alle informatie vandaan, van kinderkram's topic?

Groeten remie

Ja en die van Radio commande. :mrgreen:
Nu begrijp ik dat je een beetje pissig werd... Had de Rcgroup wel gelezen, alleen de verkeerde topic. Hahahahaha..... Ben nou bij pagina 126.

Heb 1.4 aan de praat met de LCD (deels, want de achtergrond doet het niet)

UPDATE: LCD rode achtergrond aan de praat met een beetje hulp van Norf. Nu kan ik ook in het veld kleine wijzigingen maken aan de PID.

Moet het topic nog verder lezen (nu pag.170) hoe ik de nunchuck iets minder gevoelig kan maken (als het mogelijk is uberhaupt) en tijdens het stoppen draait de quad iets omdat je de rudder vol naar links doe. Echter op filmpjes zie je ze dit niet doen. Zal vast wel een instelling zijn en die zal ik moeten vinden.

Laatst bewerkt:
Ok.... 1e test (10cm van de grond) achter de rug en zo op het eerste oog zeer stabiel. Alleen is binnen een minuut mijn batterij leeg (lees 1500mah van 2800mah) ik begrijp er geen fuck van hoe dit zo snel kan. Alles was koud, dus trok ook geen maffe amperages. En ja hij was vol.

Als ik zo de setups voorbij ziet komen, zou ik minimaal 5-7 min moeten kunnen vliegen. Maar helaas.... Ergens zit er iets niet goed.... Maar waar.

Back