Ik ben bang dat je toch naar 3s5p moet. Na 45 seconden met 10Amp per cel treed een soort chemische stroombegrenzing op waarna de spanning totaal instort. Ik ben bang dat je dan nog net niet hoog genoeg bent voor zo'n flinke zwever. Na een zwevende rustpauze zijn de cellen weer vol belastbaar, maar elke keer dat je die chemische begrenzing merkt treed er schade aan de Lipo's op. Met 5p aan cellen mag je gewoon in 1 keer doorklimmen en kom je dus altijd hoog genoeg.
Dit is zo'n typische toepassing die niet helemaal aansluit bij de beste eigenschappen van Lipo's. Het kortstondig (30-45sec) kunnen leveren van meer Watt/gram dan NiCad's is net niet van toepassing. Zoals Harold al concludeerde is de gewichtsbesparing op het totaalgewicht nauwelijks van toepassing in de klimfase en in de zweeffase waarschijnlijk niet merkbaar. Blijft over de enorme verlenging van de maximale vliegtijd, waarvan je er eigenlijk al genoeg hebt.
Andere praktische bezwaren: Bij een Holiday e.d. treed de liposafe ongeveer 10 minuten voor het einde van de vlucht voor het eerst in werking tijdens volgas passages. Je kunt dan nog best lang verder vliegen door wat zuiniger aan te doen. ik geloof niet dat op lage hoogte rondjes kruisen met een 3 meter zwever zo lollig is als met een Holiday.
Bovendien is zo'n liposafe natuurlijk niet bedoeld om op 500 meter hoogte nog te kunnen waarschuwen wanneer je moet stoppen.
Hmm. Als je toch al vanwege het aantal servo's naar een externe BEC moet kun je dan niet beter je heil in een pack met meer spanning en minder stroom zoeken?=efficieënter. (Tenzij je de aandrijftrein al hebt liggen natuurlijk.)
Dit is zo'n typische toepassing die niet helemaal aansluit bij de beste eigenschappen van Lipo's. Het kortstondig (30-45sec) kunnen leveren van meer Watt/gram dan NiCad's is net niet van toepassing. Zoals Harold al concludeerde is de gewichtsbesparing op het totaalgewicht nauwelijks van toepassing in de klimfase en in de zweeffase waarschijnlijk niet merkbaar. Blijft over de enorme verlenging van de maximale vliegtijd, waarvan je er eigenlijk al genoeg hebt.
Andere praktische bezwaren: Bij een Holiday e.d. treed de liposafe ongeveer 10 minuten voor het einde van de vlucht voor het eerst in werking tijdens volgas passages. Je kunt dan nog best lang verder vliegen door wat zuiniger aan te doen. ik geloof niet dat op lage hoogte rondjes kruisen met een 3 meter zwever zo lollig is als met een Holiday.
Bovendien is zo'n liposafe natuurlijk niet bedoeld om op 500 meter hoogte nog te kunnen waarschuwen wanneer je moet stoppen.
Hmm. Als je toch al vanwege het aantal servo's naar een externe BEC moet kun je dan niet beter je heil in een pack met meer spanning en minder stroom zoeken?=efficieënter. (Tenzij je de aandrijftrein al hebt liggen natuurlijk.)