Ik ben benieuwd hoe dat dan af loopt.flying jesse zei:Ik heb 2x een accu gehad van HiModel, de 11.1V 10c 2200mah lipo.
De eerste die ik bestelde ging na de 1e keer aansluiten meteen kapot, ik dacht he s#%$ (censuur), mn eigen schuld dikke bult. Dan maar nog een keer bestellen, maar eerst alle aansluitingen laten controleren door een ervaren modelvlieger. Alles blijkt dus goed te zijn.
2e accu kwam dus binnen (weer €36,50 ) en die dan maar op de club proberen, weer door een ervaren electrovlieger.
Meteen bij het aansluiten dikke rook komt eruit en accu wordt meteen bol. Ben nu nog steeds in onderhandeling met RcTechnics, maar mijn ervaringen met HiModel zijn dus absoluut teleurstellend, en raad deze accu (de 2200 Mah 10c) aan niemand aan!
Mvg Jesse
Hoe zijn die lipos precies gesneuveld?
Bij welke stroom ging het fout en was dit misschien te voorzien.
Ik kan wel leven met qualiteitsverschillen in de prestaties als daar een prijs verschil in zit.
Maar als je hier te maken hebt met een simpele productie fout of een gevalletje van pech hebben dan zijn zelfs die prijzen nog te hoog.
Ik heb diverse 15C Ele lipos gebruikt en deze bleken onderling in prestatie en levensduur wat te verschillen bij gelijke behandeling.
Nu heb ik dus een 20C Himodel van RC techniek in gebruik die duidelijk beter presteerd maar het is nog wat te vroeg om iets over duurzaamheid te zeggen.