HiModel lipo packs; wie heeft er ervaring mee?

flying jesse zei:
Ik heb 2x een accu gehad van HiModel, de 11.1V 10c 2200mah lipo.

De eerste die ik bestelde ging na de 1e keer aansluiten meteen kapot, ik dacht he s#%$ (censuur), mn eigen schuld dikke bult. Dan maar nog een keer bestellen, maar eerst alle aansluitingen laten controleren door een ervaren modelvlieger. Alles blijkt dus goed te zijn.

2e accu kwam dus binnen (weer €36,50 ) en die dan maar op de club proberen, weer door een ervaren electrovlieger.

Meteen bij het aansluiten dikke rook komt eruit en accu wordt meteen bol. Ben nu nog steeds in onderhandeling met RcTechnics, maar mijn ervaringen met HiModel zijn dus absoluut teleurstellend, en raad deze accu (de 2200 Mah 10c) aan niemand aan!

Mvg Jesse
Ik ben benieuwd hoe dat dan af loopt.
Hoe zijn die lipos precies gesneuveld?
Bij welke stroom ging het fout en was dit misschien te voorzien.
Ik kan wel leven met qualiteitsverschillen in de prestaties als daar een prijs verschil in zit.
Maar als je hier te maken hebt met een simpele productie fout of een gevalletje van pech hebben dan zijn zelfs die prijzen nog te hoog.
Ik heb diverse 15C Ele lipos gebruikt en deze bleken onderling in prestatie en levensduur wat te verschillen bij gelijke behandeling.
Nu heb ik dus een 20C Himodel van RC techniek in gebruik die duidelijk beter presteerd maar het is nog wat te vroeg om iets over duurzaamheid te zeggen. :)

cdrom flyer zei:
flying jesse zei:
Ik heb 2x een accu gehad van HiModel, de 11.1V 10c 2200mah lipo.

De eerste die ik bestelde ging na de 1e keer aansluiten meteen kapot, ik dacht he s#%$ (censuur), mn eigen schuld dikke bult. Dan maar nog een keer bestellen, maar eerst alle aansluitingen laten controleren door een ervaren modelvlieger. Alles blijkt dus goed te zijn.

2e accu kwam dus binnen (weer €36,50 ) en die dan maar op de club proberen, weer door een ervaren electrovlieger.

Meteen bij het aansluiten dikke rook komt eruit en accu wordt meteen bol. Ben nu nog steeds in onderhandeling met RcTechnics, maar mijn ervaringen met HiModel zijn dus absoluut teleurstellend, en raad deze accu (de 2200 Mah 10c) aan niemand aan!

Mvg Jesse
Ik ben benieuwd hoe dat dan af loopt.
Hoe zijn die lipos precies gesneuveld?
Bij welke stroom ging het fout en was dit misschien te voorzien.
Ik kan wel leven met qualiteitsverschillen in de prestaties als daar een prijs verschil in zit.
Maar als je hier te maken hebt met een simpele productie fout of een gevalletje van pech hebben dan zijn zelfs die prijzen nog te hoog.
Ik heb diverse 15C Ele lipos gebruikt en deze bleken onderling in prestatie en levensduur wat te verschillen bij gelijke behandeling.
Nu heb ik dus een 20C Himodel van RC techniek in gebruik die duidelijk beter presteerd maar het is nog wat te vroeg om iets over duurzaamheid te zeggen. :)

Ik heb verder niets gemeten, en dit ging bij geen stroom, want toen de accu's aangesloten werden kwam er direct rook uit.
Ik ben nogsteeds bezig om mijn geld terug te krijgen, maar dit gaat niet lukken denk ik, RcTechnics zegt dat ze het niet kunnen nakijken.

Dit vind ik persoonlijk ongelovelijk slechte service, en ik bestel meerdere dingen bij rctechnics. Mijn vertrouwen is dus weg bij rctechnics en zal ZEKER geen HiModel lipo's meer bestellen, maar van graupner oid.

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb geen baan, en leef van mn zakgeld, en 2x 36.50 is ENORM veel geld voor mijn leeftijd.

Mvg Jesse

flying jesse zei:
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb geen baan, en leef van mn zakgeld, en 2x 36.50 is ENORM veel geld voor mijn leeftijd.

Mvg Jesse

Dat valt toch ook wel weer mee?
zoveel geld is het ook weer niet.
Maar je sloot ze alleen aan?
Geen kortsluiting ofzo ergens?

ik weet wel zeker dat er kortsluiting optreed als er rook komt. Dan kan toch niet anders? Later heeft diezelfde ervaren modelvlieger de accu's geinspecteerd, en er zaten overal losse soldeerklodders, en ook dus op de soldeerlipjes, dus met de kleinste beweging van deze lips zou er kortsluiting optreden.

En 73 euro hoeft idd niet veel te zijn, maar wel als je er absoluut niets aan hebt! Hetzelfde als 73 euro weggooien!

Dat zegt dus niets over de cellen zelf maar over de afwerking.
RC technics zou op zijn minst nieuwsgierig moeten zijn en veel hangt dan af of je dit tactisch af handeld.
Als dit vaak voor komt worden zij daar ook niet vrolijk van.

Of het nu de cellen zijn, of de afwerking ervan, de verkoper (in dit geval rctechnics) is verantwoordelijk ervoor, en die is dus diegene die ik erop kan aanspreken en op zn minst een onderzoek laten geven.

Wat ik hoorde van RcTechnics dat er veel van deze pakketten worden verkocht, en ze hebben er nooit problemen mee, heb ik dan gewoon domme pech?

En hoe zou ik dit dan tactisch moeten afhandelen?

Mvg Jesse

Ik heb 2 dezelfde pakketten. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Ze met niet meer dan 25A belast. Alleen moeten ze wel aan de balancer worden geladen als ze leeg worden getrokken.
Vooral als ze helemaal leeg gaan onstaat er spannings verschil anders niet.
Een van mijn paketten heeft zefs in het water gelegen. Mijn Minimag kwam in het water terecht en de regelaar en motor waren doorgebrand de accu was wel warm maar niet meer dan normaal. Ik vermoedt toch dat er een behoorlijke stroom is doorgegaan omdat de motor loei heet was geworden. Lipo weer opgeladen en vervolgens weer gewoon gebruikt.

Ik heb verder niets gemeten, en dit ging bij geen stroom, want toen de accu's aangesloten werden kwam er direct rook uit.
Beste Jesse,

Ik heb je uitgelegd dat als je een accu aansluit en deze begint te roken dat er in JOUW situatie ergens een kortsluiting zit.
Zeker als dit 2x direct na elkaar gebeurt, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden.
Als er sluiting in een pakket zit, dan ploft deze vóórdat je hem aansluit (in ons magazijn) en niet daarna. Dit is dus niet mogelijk en zeker niet bij 2 pakketten!
Iedereen die verstand heeft van electro kan dit bevestigen. Waarom leg je je probleem niet eerst eens op dit forum alvorens een conclussie te trekken.

Garantie betreft ALLEEN fabrieksfouten en geen gebruikersfouten en/of sluitingen in apparatuur. Ik vind het jammer dat je deze situatie afschilderd als slechte service. We hebben telefonisch en per email geprobeerd om het probleem te identificeren en op te lossen. Jij zou foto's mailen van alle bedrading, aansluitingen en ingebouwde motor. Maar aangezien we deze maar gedeeltelijk kregen kunnen we je ook niet verder helpen.

Eventuele verdere discussies graag met ons per telefoon of email voeren en niet via het forum!

Met vriendelijke groet,
RCtechnics

De fout kan idd ook aan de regelaar liggen, of aan de motor, of aan elk apperatuur in het vliegtuig.

Ik zal verder wel via mail discusieren.

mvg Jesse

Ik zou nog even mijn evaringen met de Himodel 4100mAh 3s1p delen. Hier is de eerste:
Zojuist met de TP 1010 /TP210 lader/balancer 2 pakken in serie geladen (dus 6 cellen). Op fast charge (tot 95%) met 1C deed ie over 2,8 Amp 37 minuten. Alles zonder warm te worden.

2e pakket van 2x3 ligt er nu aan.

Morgen ga ik de accupaketten op mijn nieuwe TREX 600 uitproberen.
Verslag volgt

Alles zonder warm te worden.

Lipo's horen ook niet warm te worden tijdens laden, als ik mijn FP4900's met 8,25 ampere laadt worden ze zelfs koeler als ze nog een beetje warm waren van het vliegen. Ik zit nu overigens op 18 ladingen met 1 pakket en die is nog als nieuw.

Morgen ga ik de accupaketten op mijn nieuwe TREX 600 uitproberen.
Verslag volgt

Geef ook even aan hoe jij er mee vliegt. Waar vlieg je eigenlijk?

Groetjes,

Richard

Geef ook even aan hoe jij er mee vliegt. Waar vlieg je eigenlijk?

Zal ik doen, binnenkort doe ik ook nog wel een keer een videootje van de TREX 600 op Youtube.com.

Ik heb een paar (één open en één beschutte) locaties in de buurt van Hilversum/Bussum. Niet bij een club dus.
Doe ook nog niet echt aan 3D hoor, vlieg pas sinds augustus heli. Ben blij dat ik met mijn trex 450 een looping kan maken.
Op de sim lukken nog wel meer dingen, maar op het veld zit er toch meer tussen de oren (euro's, uren en pleisters).

Ik probeer rustig aan ervaring op te doen en mijn confidence op te bouwen. Heb tot nu toe met 2 heli's vier crashes doorstaan (2x domme fouten, 1x technische oorzaak en 1x desorientatie) op totaal ca. 50 vluchten.

Doe ook nog niet echt aan 3D hoor, vlieg pas sinds augustus heli

Juist leuk om te horen hoe die accu's het bij jouw doen dan, veel mensen zouden daar iets aan kunnen hebben omdat natuurlijk niet iedereen 3D vliegt. Eigenlijk vliegt de meerderheid gewoon lekker rond en wat loopings enzo :)

Cheers,

Richard

OK dan, net terug van het veld. Maiden flight van de nieuwe TRex 600 is een feit. En zonder brokken.
2 packs gevlogen, stomgeluk dat de rudder/gyro in een keer goed stond. Ik krijg het blijkbaar in de gaten.

ff de feiten:
Headspeed afgesteld op 2000 RPM
Pitch van -12 tot +12 (wel ruim voor een niet 3D vlieger, maar ik anticipeer maar op mijn vorderingen moet je maar denken)
Met beide packs (Himodel 3s1p 4100mAh 2x in serie) ca. 7 minuten gevlogen, daarna nog 22.0 volt op 1 pack en 21.3 op de andere (daar heb ik toch wel iets langer mee gevlogen en ook Fast Forward).

Temperaturen:
Motor: niet boven de 30 graden C
ESC: niet boven de 40 graden C
Accupacks: niet boven de 30 graden C
BEC: niet boven de 30 graden C
Ikzelf: max. 37.0 graden (lol)

Ik vond de aanloop van de motor met de standaard ESC (Align 75) niet echt soft (ingesteld op mode 2/heli). Dat valt me toch wel tegen
Verders: ECHT EEN KLASSE HELI. VLIEGT ALS EEN ROTS

Ik heb een 3S 1700mAh 20C HiModel via RcTechnics. Ik belast hem met 15C en kan niet anders zeggen dat dat prima gaat d.w.z. Niet warm of zo. Bij de eerste ontlading bleek er 1650mAh in te zitten. Eens kijken hoe het pakket zich houdt d.w.z. als het toestel -FVK Boomerang- het pakket overleeft :)

Het balanceerstekkerje past niet op de Robbe/Graupner balancer hij is namelijk te dik. Ik heb er aan allebij de kanten een stukje afgeschuurd en nu past hij wel.

Ik vind overigens RcTechnics toppie. Maar dat is ook niet moeilijk als je nog nooit problemen hebt gehad en alles de volgende dag bezorgd wordt.

Groeten,
Marc

Hallo,

ik heb nog maar net drie accu'tjes gevlogen maar wilde toch ook even mijn (en eigenlijk onze) bevindingen laten weten.
Bij het autocircuit van de HFCC in Den Haag vliegen we met een man of 8 met Eco Piccolo's. We maken daarbij veel gebruik van de 3S 820 mAh pakketjes van HiModel. Ik ben dus nog maar net begonnen, maar deze pakketjes werden aanbevolen door de mensen die al een jaartje bezig zijn met de Piccolo's.

Mijn eigen ervaringen met deze pakketjes is dat ze in ieder geval prima voldoen in een Piccolo. Helemaal niks mis mee en zeker voor het geld (20 Euro) een goede koop. Wél word het pakketje handwarm na het vliegen maar dat mag wat mij betreft geen naam hebben.

Groetjes,
Michael Somerwil

Inmiddels wat meer ervaring met de 2 x 3s1p 4100 mAh packs 15C van Himodel op de Trex 600.
De packs gaan ca. 7 minuten mee, haal er ca. 400 mAh per minuut uit met rustig vliegen en een beetje hoveren. Ik haal ze dan harndwarm van de heli. Sinds vorige week heb ik Thunder Tiger Carbon bladen (2e keus). Die hebben een symetrisch profiel en vliegen echt geweldig.

flying jesse zei:
Of het nu de cellen zijn, of de afwerking ervan, de verkoper (in dit geval rctechnics) is verantwoordelijk ervoor, en die is dus diegene die ik erop kan aanspreken en op zn minst een onderzoek laten geven.

Wat ik hoorde van RcTechnics dat er veel van deze pakketten worden verkocht, en ze hebben er nooit problemen mee, heb ik dan gewoon domme pech?

Mvg Jesse

Dat antwoord kan ik
Dat hoor je wel vaker als ik met een probleem kom hoor ik dat ook altijd (je bent de eerste die de probleem heeft).
Maar als je dan verder informeerd is dat niet zo

Back