Hitec Aurora 9 2.4g

Een vraag aan de aurora gebruikers , is de trainerpoort van de aurora ook te gebruiken voor een externe transmitter module zoals een jeti duplex
Dit i.v.m. het overstappen naar deze zender en het nog tijdelijk gebruiken van het jeti systeem

jeti duplex ta

Zijn er onder de Hitec aurora 9 gebruikers al die gebruik maken van het
jeti moduul duplex ta ? en wat zijn eventueel de ervaringen.

hi guys,

ik ben mijn f8f bearcat in elkaar aan het knutselen.
Voorzien van een jeti maxbec2, dle-35ra en 2 packs a123 batterijen.

Ik heb ook een rcexel opto kill switch gekocht, maar ik las op enkele usa topics (welliswaar van 2011) dat remote killswitches af te raden waren, omdat er enkele storingen hadden waarbij hun ontvanger uitviel met alle gevolg vandien.
Kon dan enkele maar resetten bij afkoppelen van spanning/ontvanger, maar dan was het dus te laat….

ondertussen zou hitec te weten gekomen zijn, dat het eerder aan de noise van de ignition modules zou gelegen hebben, en met hun laatste software de nodige aanpassingen hebben uitgevoerd.

Ik vraag me dus af als er iemand onder jullie met optima 7/9 vliegt en een remote killswitch?

blijkbaar moet ik me geen zorgen maken.
Ik heb bericht gekregen van hitec,
het was een oud probleem.
bij nader onderzoek hebben ze vastgesteld dat er eigenlijk nooit geen probleem was met de opto switch, het was noise van de motorontsteking die zorgde dat de ontvanger uitviel,met alle gevolg vandien.

Maar bij de laatste firmware hebben ze het heuvel opgelost.
Alleen ervoor zorgen dat je met de laatste firmware zit zeggen ze.
toch wel handig dat je kan updaten!

Hallo,

Ik heb een vraag betreffende de SPC functie van de Optima ontvangers.
Kun je deze ook gebruiken als je een separate ontvangers accu gebruikt
om je ontvanger en servo`s te voeden. ik kan namelijk daarvoor geen schema
vinden.

gr Frank

@silva916, de spc ingang is om een 2de batterij aan te koppelen die ENKEL stroom voor je ontvanger voorziet.
Er gaat dus geen stroom naar de servo's, daarvoor moet je via de BAT ingang een batterij koppelen.
Deze functie wordt voornamelijk gebruikt bij electro vliegen.

Aanvulling: SPC is ter bescherming van brown-outs, en tevens voltage uitlezing via telemetrie. (Brown-out is het rebooten van de reciever)

had ik ook al gezien, maar het uiterlijk ziet er krack hetzelfde uit...buiten het blauwe stickjes kleur... wat zou er innerlijk beter aan zijn....hmmmm?

Ik vind het een gemiste kans , aan de hand van het versus lijstje zie ik voor mijn toepassingen geen enkele reden om mijn ol' trusty Aurora in te wisselen voor de 9X.

Volgens de geruchten op RC groups is zelfs de Nimh pack behouden.......

Nu als het 3 jaar duurt om een onboard timer juist te doen tellen (tot en met versie 1.09 liep die achter) verwacht ik deze ook niet onmiddelijk in de winkelrekken......

Hitec heeft degelijke goede producten, de opvolging en de marketing echter......

Kan iemand ook eens zeggen aan Hitec dat er heden ten dage FBL helicopters bestaan.....

Stevo
(nog steeds een onvoorwaardelijke Aurora lover)

De nieuwe 9X van naderbij bekeken :

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de laatste weken mij georienteerd in de aanschaf van een nieuwe zender
( Vlieg nu een MX 22 met Jeti ) aangezien de Nieuwe Jeti zender mijn budget
te boven gaat € 1369 voor de handzender is mij teveel.

Daarom zal ik overstappen op de Hitec Aurora 9
Waarom:
* Beste prijs/kwaliteit verhouding
* Zeer goede recensies
* Bewezen systeem
* Financieel gezond bedrijf Hitec
* Ligt goed in de hand voelt duurder aan
* Geintergreerde Telemetrie
* Betaalbare ontvangers ( vooral in de UK € 58 ( 9 kan ) € 38, ( 7 kan )
* Touche screen

Zal later een update geven hoe die mij in t gebruik bevalt tov MX22

Gr Frank

Waarom:
* Beste prijs/kwaliteit verhouding
* Zeer goede recensies
* Bewezen systeem
* Financieel gezond bedrijf Hitec
* Ligt goed in de hand voelt duurder aan
* Geintergreerde Telemetrie
* Betaalbare ontvangers ( vooral in de UK € 58 ( 9 kan ) € 38, ( 7 kan )
* Touche screen
Was ook wat mij over de streep haalde inmiddels meer dan een jaar geleden en er is tot op de dag van vandaag geen enkele zender in die prijsklasse met de zelfde mogelijkheden.

Ik gebruik nu ook de chinaklonen als ontvanger (Frsky) en ben tot nu toe onder de indruk.

Jammer dat Hitec zolang met een toegewijde indoor/parkflyer ontvanger wachtte (de eerste Minimas 6S (geloof dat hij 22 Euro zal kosten) met limited range zullen binnenkort beschikbaar zijn in Europa en dat is 3 jaar na lancering van deze zender eigenlijk gewoon te lang.....)

Daardoor gebruik ik nu ook de chinaklonen als ontvanger en ben tot nu toe onder de indruk van de 5 kanaals, heb nog twee 8-kanaals klonen liggen die op een vliegtuig wachten.....

Aan de hand van het voorbeeld van me kan ik Hitec één ding verwijten.....het duurt een eeuwigheid voor er bijkomende zaken voor deze zender beschikbaar worden (net als de updates ten andere van gekende problemen, geen grote die je een toestel kosten, maar kleine zaken, zoals een timer die zich van 10 seconden vergist iedere 3 minuten en met versie 1.09 werd opgelost....die fout zat er al in bij de lancering....).

Het is ook niet zo dat ze 100 zenders in het gamma zitten hebben en daardoor wat achter lopen met updates.

Koop ik hem morgen opnieuw? absoluut, het de meeste gemene, dure en sexy uitziende zender...by far! (maar ik ben in deze niet objectief vrees ik ;-)

Stevo

Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds 2 uurtjes trotse bezitter van de Hitec Aurora 9 voor een mooi prijsje.

Nu even op zoek waar we de optima ontvangers het voordeligst kunnen krijgen, en welke evt kloon kunnen voor de kleinere modellen.

Kan niet wachten om ermee te gaan werken.

De Spectrum DX8 met all ontvangers erbij zullen we maar in de verkoop doen.

Grt Ferdinand

Laatst bewerkt:
Nu even op zoek waar we de optima ontvangers het voordelig st kunnen krijgen, en welke evt kloon kunnen voor de kleinere modellen.

Ferdinand,

Kloon-ontvangers zijn verkrijgbaar bij "de welbekende Chinees".
Ga daarvoor gewoon even terug in de discussie: [90539] hitec-aurora-9-2-4g-11

Gefeliciteerd met je aankoop, lijkt me een geweldige zender !

Laatst bewerkt door een moderator:
Back