hitte en afstand.....

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door jellejanssen, 21 jan 2008.

  1. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    als ik nou nog es bereken met 4,1x4,1 prop zit ik op 44A... nog 6A te veel, alsof t nix is...

    nadeel is dat ik anders direct op 3x3 prop kom en das wel errugh klein....

    Óf 2S nemen, maar dan zit je op 30K rpm (gelijk aan de 16/15/3) en 83,6% efficiency bij 24,5A

    en bij 3s dus 41,5 Krpm op 87,7% efficiency bij 44,24A

    dus ruim 11,5K rpm minder...

    J
     
  2. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    Nog een idee,....

    we hebben een 16/7/5 motor liggen... bij 3S, 4,1x4,1 kom je op bijna 33K rpm

    en 20,6A, max van die motor meteen....

    iemand ervaring / mening??

    Dank!
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    [​IMG]

    Met een 4.75 x 4.75 camprop zou de stroom nog een paar A terug gaan .

    Mvg Johan
     
  4. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    nu dus 2 opties;

    16/15/2, 2S 4100Mah accu 15C, en prop van 4,1x4,1 => 30,3A en 31,2 K rpm, 85,1 % eff
    16/7/5, 3S 2100Mah accu 30C, en prop van 4,7x4,7 => 36,1A en 28,9 K rpm, 81,4% eff
    of evt 4,1x4,1 prop => 23,2A en 32,2K rpm bij 85,2 eff....

    iemand reactie, wat zou het beste zijn? geen van de motoren worden max belast... en rpm ligt bij 32 K rpm toch "bes leuk"...

    Dank allemaal,
    Jelle
     
  5. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    de 4,7 x 4,7 prop is binnen, nu de 4,1x4,1 of 4,2x4,2 apx prop nog

    iemand een idee waar die te koop is, ik kannem nergens vinden en ik weet dat ze bestaan...


    Thanx
    Jelle
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
  7. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Tip: Bestel meer dan 1 prop van elke type ;). Ze gaan breken!
     
  8. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    geen probleem, als dat dan maar bij de landing is, wha ha ha

    dank Johan!!
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    propjes

    Jelle,

    ik heb nog wel een 4,1 x 4,1 en een 4,7 x 4,2 voor je, kan je het daar even mee uitproberen.
    En een Mega 16/15/2 kan best wel 50A aan, alleen moet je wel zorgen voor genoeg koeling en niet al te lange runs volgas (20 seconden).
    Betere keuze zou zijn een HET 2W20, daar heb ik makkelijk 60A doorheen geblazen op 4S, pas bij 80A 4S ging ie stuk, bij het aanduiken......

    Stuur me maar een PB, stuur ik je de propjes op.

    Gert-Jan
     
  10. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    Pb

    en bedankt!! nu snel vliegen dus :-0

    Zelf ook met die motor gevlogen? De voige eigenaar heeft een extra koelklep ingebouwd en die stuwt veel frisse lucht naar binnen, zal kijken of ik er een pic van kan maken, hoop is goed dus :)



    Jelle
     
  11. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    zondag is hét zover, lol...

    nu kijken of ik iemand met een digi cam kan regelen, he he, en die snel genoeg is...

    wha ha ha
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jelle,

    Het is niet echt nodig een koelklep op de neus te hebben, je krijgt dan stuwing, belangrijker is dat hij zijn warme lucht kwijt kan.
    Dus een sleuf achter de vleugel maken of zo, aan de boven of onderkant zodat de warme lucht afgezogen wordt.

    Sterkte ;-)

    GJ
     
  13. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    daar heb ik ook al aan zitten te denken, dat wordt dus de volgende modificatie :)

    de klop kleiner c.q. weg en een sleuf (of 2) achter erbij


    en dan kijken wat de temp doet....

    Jelle
     
  14. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    bijna zondag....
     

Deel Deze Pagina