hitte en afstand.....

als ik nou nog es bereken met 4,1x4,1 prop zit ik op 44A... nog 6A te veel, alsof t nix is...

nadeel is dat ik anders direct op 3x3 prop kom en das wel errugh klein....

Óf 2S nemen, maar dan zit je op 30K rpm (gelijk aan de 16/15/3) en 83,6% efficiency bij 24,5A

en bij 3s dus 41,5 Krpm op 87,7% efficiency bij 44,24A

dus ruim 11,5K rpm minder...

J
 
Nog een idee,....

we hebben een 16/7/5 motor liggen... bij 3S, 4,1x4,1 kom je op bijna 33K rpm

en 20,6A, max van die motor meteen....

iemand ervaring / mening??

Dank!
 
megafunjetbh7.gif


Met een 4.75 x 4.75 camprop zou de stroom nog een paar A terug gaan .

Mvg Johan
 
nu dus 2 opties;

16/15/2, 2S 4100Mah accu 15C, en prop van 4,1x4,1 => 30,3A en 31,2 K rpm, 85,1 % eff
16/7/5, 3S 2100Mah accu 30C, en prop van 4,7x4,7 => 36,1A en 28,9 K rpm, 81,4% eff
of evt 4,1x4,1 prop => 23,2A en 32,2K rpm bij 85,2 eff....

iemand reactie, wat zou het beste zijn? geen van de motoren worden max belast... en rpm ligt bij 32 K rpm toch "bes leuk"...

Dank allemaal,
Jelle
 
de 4,7 x 4,7 prop is binnen, nu de 4,1x4,1 of 4,2x4,2 apx prop nog

iemand een idee waar die te koop is, ik kannem nergens vinden en ik weet dat ze bestaan...


Thanx
Jelle
 
propjes

Jelle,

ik heb nog wel een 4,1 x 4,1 en een 4,7 x 4,2 voor je, kan je het daar even mee uitproberen.
En een Mega 16/15/2 kan best wel 50A aan, alleen moet je wel zorgen voor genoeg koeling en niet al te lange runs volgas (20 seconden).
Betere keuze zou zijn een HET 2W20, daar heb ik makkelijk 60A doorheen geblazen op 4S, pas bij 80A 4S ging ie stuk, bij het aanduiken......

Stuur me maar een PB, stuur ik je de propjes op.

Gert-Jan
 
Pb

en bedankt!! nu snel vliegen dus :-0

Zelf ook met die motor gevlogen? De voige eigenaar heeft een extra koelklep ingebouwd en die stuwt veel frisse lucht naar binnen, zal kijken of ik er een pic van kan maken, hoop is goed dus :)



Jelle
 
Jelle,

Het is niet echt nodig een koelklep op de neus te hebben, je krijgt dan stuwing, belangrijker is dat hij zijn warme lucht kwijt kan.
Dus een sleuf achter de vleugel maken of zo, aan de boven of onderkant zodat de warme lucht afgezogen wordt.

Sterkte ;-)

GJ
 
daar heb ik ook al aan zitten te denken, dat wordt dus de volgende modificatie :-)

de klop kleiner c.q. weg en een sleuf (of 2) achter erbij


en dan kijken wat de temp doet....

Jelle
 
Back
Top