F
florian96
Guest
ik kan misschien een FUTABA T9CHP over kopen. moet dan nog een 2,4 gHz module bij en de zender heb ik dan ook weer 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik kan misschien een FUTABA T9CHP over kopen. moet dan nog een 2,4 gHz module bij en de zender heb ik dan ook weer![]()
maar ik ga denk ik gewoon voor de HK 450.
Uhm, kun je al vliegen?? Goede of slechte zender maakt niet veel uit als je pas net begint, maar je zou ook kunnen kijken naar een Spectrum zender. Die ontvangers zijn ook niet zo duur. (Als je er langer mee vooruit wilt, dan zou ik een DX7 kopen en anders een DX6i).
Ja, opzich geen slecht idee maar kun je überhaupt al vliegen?? Ik denk het niet en dan is die HK 450 uiteindelijk een behoorlijke duurkoop. Het bouwen moet je ook leren en hoewel dat niet onmogelijk is, moet de afstelling perfect zijn zeker voor een beginner.
Ook moet je vanuit HobbyKing rekenen op zo'n 40-50 euro aan douane kosten. Je kunt geluk hebben, maar de grotere pakketten worden tegenwoordig steeds vaker gecontroleerd. HK is een bekende bij de douane.
Ik zou echt adviseren om voor een RTF heli te gaan, bijvoorbeeld een KDS 450s. Maar zelfs die heli is niet voor beginners.
Doorsparen en andere heli's kopen is een veel beter idee dan nu een kit willen bouwen waar zelfs gevorderden nog wel eens gefrustreerd van raken (mensen verwachten namelijk te veel van die clones op het gebied van qualiteitscontrole, niet altijd alles past ook netjes).
Alles bijelkaar kun je voor 100 euro beter wat anders kopen.
Ik heb ook een 7C gehad totdat ik twee elevator servos aan elkaar moest mixen.
Het mixen gaat wel maar het trimmen daarna niet.. die kan je niet linken.
De T9CHP is een wat ouder model zender.
De nieuwere Fasst modellen hebben een aanzienlijk lagere "latency" en hoeven niets te moduleren (van 35 Mhz naar 2,4 Mhz).
Latency =
De tijd die je zender+ontvanger nodig heeft, tussen stickbewegingen die je maakt en het moment dat je servo's bewegen op deze stick beweging.
Duurder is niet altijd beter![]()