Hk 450!!

• Topicstarter Topicstarter florian96
  • Startdatum Startdatum
ik kan misschien een FUTABA T9CHP over kopen. moet dan nog een 2,4 gHz module bij en de zender heb ik dan ook weer :D:D:D

ik kan misschien een FUTABA T9CHP over kopen. moet dan nog een 2,4 gHz module bij en de zender heb ik dan ook weer :D:D:D

Uhm, kun je al vliegen?? Goede of slechte zender maakt niet veel uit als je pas net begint, maar je zou ook kunnen kijken naar een Spectrum zender. Die ontvangers zijn ook niet zo duur. (Als je er langer mee vooruit wilt, dan zou ik een DX7 kopen en anders een DX6i).

maar ik ga denk ik gewoon voor de HK 450.

Ja, opzich geen slecht idee maar kun je überhaupt al vliegen?? Ik denk het niet en dan is die HK 450 uiteindelijk een behoorlijke duurkoop. Het bouwen moet je ook leren en hoewel dat niet onmogelijk is, moet de afstelling perfect zijn zeker voor een beginner.

Ook moet je vanuit HobbyKing rekenen op zo'n 40-50 euro aan douane kosten. Je kunt geluk hebben, maar de grotere pakketten worden tegenwoordig steeds vaker gecontroleerd. HK is een bekende bij de douane.

Ik zou echt adviseren om voor een RTF heli te gaan, bijvoorbeeld een KDS 450s. Maar zelfs die heli is niet voor beginners.

Doorsparen en andere heli's kopen is een veel beter idee dan nu een kit willen bouwen waar zelfs gevorderden nog wel eens gefrustreerd van raken (mensen verwachten namelijk te veel van die clones op het gebied van qualiteitscontrole, niet altijd alles past ook netjes).

Alles bijelkaar kun je voor 100 euro beter wat anders kopen.

Uhm, kun je al vliegen?? Goede of slechte zender maakt niet veel uit als je pas net begint, maar je zou ook kunnen kijken naar een Spectrum zender. Die ontvangers zijn ook niet zo duur. (Als je er langer mee vooruit wilt, dan zou ik een DX7 kopen en anders een DX6i).

Ja, opzich geen slecht idee maar kun je überhaupt al vliegen?? Ik denk het niet en dan is die HK 450 uiteindelijk een behoorlijke duurkoop. Het bouwen moet je ook leren en hoewel dat niet onmogelijk is, moet de afstelling perfect zijn zeker voor een beginner.

Ook moet je vanuit HobbyKing rekenen op zo'n 40-50 euro aan douane kosten. Je kunt geluk hebben, maar de grotere pakketten worden tegenwoordig steeds vaker gecontroleerd. HK is een bekende bij de douane.

Ik zou echt adviseren om voor een RTF heli te gaan, bijvoorbeeld een KDS 450s. Maar zelfs die heli is niet voor beginners.

Doorsparen en andere heli's kopen is een veel beter idee dan nu een kit willen bouwen waar zelfs gevorderden nog wel eens gefrustreerd van raken (mensen verwachten namelijk te veel van die clones op het gebied van qualiteitscontrole, niet altijd alles past ook netjes).

Alles bijelkaar kun je voor 100 euro beter wat anders kopen.

ik heb al veel gekeken naar een zender maar toch ga ik gewoon een duure kopen. zoals dus de futaba T9 CHP.

de helikopter word voor mij afgesteld en neem lessen met een leskabel. en waarschijnlijk krijgi k hulp bij zo'n heli maken.

dx6i is een aanrader. Je kan er gewoon alles mee en is erg gemakkelijk in het gebruik. De Dx6i is niet voor niets de populairste spektrum zender :D

Als je per se futaba moet dan zeg ik de 7C of FF7 2.4Ghz.

ik moet sws futaba anders kan ik niet lessen. ik kan de futaba T9 CHP voor et zelfde prijsje krijgen. en dan heb ik hem 2.4 gHz dus.

Dan kan je beter gaan voor een echte 2,4 Ghz Futaba zender gaan (zonder module).
Meer als 7 kanalen heb je niet nodig, en een trainerport hebben ze allemaal.

wat is het verschil tussen een echte 2.4 en een die dat niet is?

ik ben eigen wijs, ik weet het :P

EDIT: jullie zeggen de ene keer, je kunt beter meer investeren en een betere kopen en de andere keer weer niet.

De T9CHP is een wat ouder model zender.
De nieuwere Fasst modellen hebben een aanzienlijk lagere "latency" en hoeven niets te moduleren (van 35 Mhz naar 2,4 Mhz).

Latency =
De tijd die je zender+ontvanger nodig heeft, tussen stickbewegingen die je maakt en het moment dat je servo's bewegen op deze stick beweging.

Duurder is niet altijd beter ;)

Laatst bewerkt:
okey, maar uiteindelijk heb je wel meer functies op de T9 CHP toch?

maar dus het maakt niet uit of ik een futabaa ff7 of T9 CHP koop?

ik heb in der tijd zitten twijfelen tussen een 7 kanaals futaba en een 10 kanaals futaba
toen werd er mij verteld dat er toch wel mixers (die ondertussen als standaard aanschouwd worden) bij de 7 kanaals ontbreken

niet dat je deze mixers nu bij een 450 heli gaat nodig hebben, het is net wat je er mee wilt doen..
als je hem later misschien wil gebruiken om met vliegtuigen te vliegen kan je wel eens in de problemen komen

ik zal even opzoeken of ik kan vinden over welke mixers het ging

Grt

Laatst bewerkt:
ik heb het ondertussen gevonden, het stond in mijn bouwdraadje van de giles (zie onderschrift), het staat op pagina 7 en verder

Ik heb ook een 7C gehad totdat ik twee elevator servos aan elkaar moest mixen.
Het mixen gaat wel maar het trimmen daarna niet.. die kan je niet linken.

grt

De dx6i heeft alles voor helikopter en vliegtuig en is relatief goedkoop ;). Standaard mixes zoals delta-wing en v-tail voor vliegtuigen en swash mix en swash-thr mix voor helikopters maar ook twee mixes die je helemaal zelf kunt bepalen!

Ik zie dat er trainer cables zijn die een spektrum aan een futaba kunnen hangen zodat jij met je spektrum les kan krijgen van iemand met een futaba

Trainer cord Spektrum to Futaba

futaba f7 of futaba f9? ik ga voor futaba een van deze. ik denk dat ik gewoon de f9 wil.

De T9CHP is een wat ouder model zender.
De nieuwere Fasst modellen hebben een aanzienlijk lagere "latency" en hoeven niets te moduleren (van 35 Mhz naar 2,4 Mhz).

Latency =
De tijd die je zender+ontvanger nodig heeft, tussen stickbewegingen die je maakt en het moment dat je servo's bewegen op deze stick beweging.

Duurder is niet altijd beter ;)

maar dus de signalen moeten een langere afstand afleggen en dan pas komen ze bij de receiver aan?

Nee,
de zender doet er langer over om je servo's te laten bewegen.
Het verschil is relatief klein, maar als je toch een zender moet kopen, waarom dan een oudere nemen die technisch al lang is ingehaald door de nieuwere en goedkopere modellen.

hhh, zucht.. ;)
Net zo duur dus als bijv. een splinternieuwe 2,4 Ghz FF7 + ontvanger. (en garantie)
Heb je geen google?

Back