Omdat de enorme hedendaagse "overcrowded' 450-scene toch wel voor betaalbare heli's en accesoires gezorgd heeft, ben ik geinteresseerd geraakt in deze kleine mannen maar dan met scale-romp en meerbladskoppen. Ik heb al een HK500CMT met FBL kop vliegen en daar ben ik heel erg tevreden mee, vandaar dat ik in de 450's ook wel wat zie. Ik heb zo wie zo de nerveuze 250 versie ook al vliegen zodat ik de, in vergelijking met de 500, wat meer "twitchy" 450 ook aandurf.
Het is de bedoeling een meerbladstrainertje te bouwen alvorens verder geld te gaan investeren in de bouw van mijn grote Graupner/Heim 5-blads Hughes (zie ander topic). Als het dan misgaat dan heb je niet meteen veel financiele schade terwijl b.v. alleen al de 5-rotorbladensets van Vario niet te betalen zijn. En als je met een kleintje goed kan vliegen dan lukt een grote alleen maar beter, zo is mijn ervaring.
Ik heb intussen een vrijwel complete 2e hands (volgens mij ongevlogen)HK450GT binnengekregen waar dan het HK 4-blade kopje op moet gaan komen. Ik heb voor 4-blads gekozen omdat je voor een 5-blads perfect op elkaar afgestemde bladen moet hebben. Ik heb gemerkt dat de geleverde goedkopere 2-bladsets soms veel van elkaar afwijken qua gewicht, maar als je een 4-bladskop hebt dan kun je dus de paren perfect tegenover mekaar inzetten zodat gewichtsverschil per set niks uitmaakt. Binnenkort foto's van de HK450, waar wel het 1 en ander op aan te merken valt... maar niks ernstigs of onherstelbaars.
Alvast een fotootje van het kopje wat al onderweg is naar NL. Ik zal de eerste vluchten waarschijnlijk met de standaardkop uitvoeren om "erin te komen".
Het is de bedoeling een meerbladstrainertje te bouwen alvorens verder geld te gaan investeren in de bouw van mijn grote Graupner/Heim 5-blads Hughes (zie ander topic). Als het dan misgaat dan heb je niet meteen veel financiele schade terwijl b.v. alleen al de 5-rotorbladensets van Vario niet te betalen zijn. En als je met een kleintje goed kan vliegen dan lukt een grote alleen maar beter, zo is mijn ervaring.
Ik heb intussen een vrijwel complete 2e hands (volgens mij ongevlogen)HK450GT binnengekregen waar dan het HK 4-blade kopje op moet gaan komen. Ik heb voor 4-blads gekozen omdat je voor een 5-blads perfect op elkaar afgestemde bladen moet hebben. Ik heb gemerkt dat de geleverde goedkopere 2-bladsets soms veel van elkaar afwijken qua gewicht, maar als je een 4-bladskop hebt dan kun je dus de paren perfect tegenover mekaar inzetten zodat gewichtsverschil per set niks uitmaakt. Binnenkort foto's van de HK450, waar wel het 1 en ander op aan te merken valt... maar niks ernstigs of onherstelbaars.
Alvast een fotootje van het kopje wat al onderweg is naar NL. Ik zal de eerste vluchten waarschijnlijk met de standaardkop uitvoeren om "erin te komen".
