Ik vlieg best enthousiast als ik mn dag heb

Bij rustig vliegen en netjes flaren zal je idd op 0 a -2 oid zitten
De klap op het mechaniek zou bij een vlotte flare in theorie mee moeten vallen, je houdt hem op dezelfde hoogte en remt af met flaren
De handremstop die jij bedoelt vind ik geen flaren...
Leuk om te zien, maar geen flare
En als ik jou zo hoor is het net alsof ik ze mishandel, dat valt echt mee
Zelf heb ik het meer ingesteld voor het geval dat, normaal kom ik de normal bij de electro niet eens tegen
De beginners die los vliegen willen ook wel eens een oeps moment hebben, dichtgooien van de pitch voorkomt dan ongewild omvallen ( dan is dichtgooien eerder reflex bij de mensen, liever weinig schade als een heli op zn zij..)
Ik vlieg voornamelijk gewoon vlot een beetje mn trucjes, ben nu inverted aan het leren
Alleen dingen als tic toc etc vind ik zonde van de machine
Hij zou het moeten kunnen hebben ( kijk maar naar wat youtube laat zien...) maar dat vind ik dus een stap tever gaan
Ben je uit het hooverstadium, kun je rondvliegen dan zou een lage pitch in principe niet nodig zijn
In dat punt ben ik het met je eens..
Ben je goed genoeg om de instructeur aan de kabel dodelijk te vervelen, kan het best zijn dat de eerste vluchten op zichzelf erg spannend zijn
Daarvoor die -6 in normal
Kunnen ze eenmaal iets, is landen het eerste wat er ingeslagen wordt
Ik snap wel waar jouw gedachte vandaan komt..
Ik kan me zo voorstellen dat een schaalheli bij twee goed gericht pitchklappen ergens onderdelen gaat verliezen
Vliegstijl is dan meer vooruitdenkend, heel erg anticiperend vliegen om grote hobbels in het vliegbeeld weg te houden
Bij de pod boom ( zoals ik heb) zit je minder met de factor gewicht, vermogen is in verhouding vele malen groter, constructie staat een wat grovere omgangsvorm toe ( zie vliegstijl anko

)
Repareren is mijn ding totaal niet (1 crash in 3,5 jr door servofalen), alleen bij dergelijke vliegstijlen gaat onderhoud nu eenmaal een factor 2 omhoog, als het niet meer is...