Hk500gt TT met foto's

ik heb de hobbyking eco 8 als opvolger genomen.
let wel op dat hier nog een voeding kabel aanvast zit met male banaan stekker dat wist ik dus niet.
ik zou gewoon met paypal gaan betalen.

De Gyro doet het prima voor gewoon rondvliegen.
Is wel vrij gevoelig voor temperatuur, toerenwisselingen en trillingen wat ik om me heen zie.
Bedenk wel dat een gyro/staart servo vol continu aan het werk is, ongeacht je vliegstijl, ik zou een "merk" servo overwegen.
Zelfde geld voor de swash wat mij betreft.
Bezuinigen op de heli kan..., rekening houdend dat alles waarschijnlijk heel wat sneller slijt dan bij een Protos500 bijv (praktisch onderhoudsvrij voor honderden vluchten).
Over het vervangen van de staart naar Align....Ik zou persoonlijk langer doorsparen en gewoon een volledige Align Trex of MSH 500 gaan halen.
Bezuinigen op de electronica moet je wat mij betreft echt mee uitkijken, komen velen vaak op terug dat het goedkoper was geweest om gelijk goed spul te halen.
Kortom,
Een leuke "budget" setup op papier.
Praktisch in $$$ gezien zet ik er mijn vraagtekens bij.

Met alle respect, maar dit is echt onzin. Die HK401B presteert prima en is gewoon een clone van de zeer beproefde Futaba 401. In combinatie met een goede staartservo vliegt het superstrak, zie ook de vele films op YouTube (onder echt allerlei weersomstandigheden).

Ik heb zelf de combinatie Fusonic D9257 en HK401b gyro en op analoge modus vliegt het super. Dit is ook eigenlijk van zodanige qualiteit dat je niet echt kunt spreken over een onverantwoorde bezuiniging op electronica. Het wordt wat dat betreft echt met de dag beter. Denk ook aan de gyro clones van CopterX zoals de GY240, GY750 etc. Echt goede clones voor veel minder geld dan je aan Align kwijt bent en je levert niets in qua prestaties.

Het per sé willen kopen van een Align Trex is echt een beetje achterhaald. Heli kits zoals CopterX en het neefje daarvan de HK kits zijn echt goed geworden. Als je echt twijfelt aan de qualiteit, dan moet je gaan voor bijv. een KDS in 500 size. Dan zit je momenteel sowieso wel goed, volgens sommigen zelfs beter dan Align.

Laatst bewerkt:
al eens geprobeerd achteruit tevliegen of e tailslide te maken met een GY 401 (originele futaba?)
Die durft er zeker en vast uit te slaan (regelmatig gezien, nooit zelf gehad (kon nog niet zo vliegen))
Dan denk ik persoonlijk niet dat e 401b even goed kan/zal zijn...
mss voldoende vr e 450 heli, mr daz wss de maximale grootte...
met de gp750 v Align houdt de tail super!

al eens geprobeerd achteruit tevliegen of e tailslide te maken met een GY 401 (originele futaba?)
Die durft er zeker en vast uit te slaan (regelmatig gezien, nooit zelf gehad (kon nog niet zo vliegen))
Dan denk ik persoonlijk niet dat e 401b even goed kan/zal zijn...
mss voldoende vr e 450 heli, mr daz wss de maximale grootte...
met de gp750 v Align houdt de tail super!

Ja, dat kan die gyro ook gewoon. De originele Futaba 401 kan dat overigens ook gewoon. Ik raad je aan eens te zoeken naar videos op o.a. YouTube en reviews van ook de originele gyro, want wat je hier zegt klopt niet.

Ook op een 500 of 600 size houdt hij de staart gewoon strak, ook inverted of achteruit en ook in 3D.

Het zijn de typische spookverhalen die je hier noemt. Die gyro is echt wel goed, zeker wanneer je de boel goed afstelt. :rolleyes:

Voor wat betreft het formaat heli geldt zelfs dat je over het algemeen met een grotere heli een minder snelle gyro nodig zult hebben, maar wel een sterkere staartservo. De reactiesnelheid op een 250 size heli moet echt hoger liggen.... maar zelfs dan is die hk401b snel genoeg.

Met alle respect, maar dit is echt onzin. Die HK401B presteert prima en is gewoon een clone van de zeer beproefde Futaba 401. In combinatie met een goede staartservo vliegt het superstrak, zie ook de vele films op YouTube (onder echt allerlei weersomstandigheden).

401 is idd een clone maar een GY 401 is wel een een SMM sensor terwijl de HK 401 een piezo gyro is wel een wereld van verschil, en ga je echt veel van je heli vergen (3D) kom je toch wat te kort met je HK gyro denk ik zelf.

just my 2ct

een goed alternatief voor de HK 401 vind ik de GY48V ook een cheapo china gyro maar erg 3D capabel zoek em maar eens ff op youtube.

En ik ben het ook eens met bovenstaande post welke (goedkope) gyro je ook hebt gebruik je hem met een snelle digitale servo zul je zeker goed uit de voeten kunnen.

Ik heb lang op mijn copterx heli's met de GY48V gevlogen met een Hyperion DS 11 en was erg content!!!! servo maakte echt het verschil

Laatst bewerkt:
Een HK401B een clone van een GY401 van Futaba.....

Schroef ze eens beide open en zeg dan nog eens dat het een kloon is....

Het enige wat hetzelfde lijkt is de 401 op het label verder niks.
Zal best een leuke gyro zijn maar temp drift heeft hij zeker last van.
Een walkera g011 is ook prima....misschien dat als je er 401 op zet dat het dan ook een kloon is?

Straks komt de HK760DS dat is een spartan kloon???

de heli ligt nu bij de douane had vandaag de brief thuis gekregen dus alles ingevuld en morgen op de bus doen.
hier komt dus nog een vervolg op.

Ik zie op de foto dat je ook de TL 242 "loctite" hebt gekocht.
Ik heb deze zelf ook thuis staan en uitgeprobeerd en deze is gewoon TE goed. Hij borgt zo goed dat je kans hebt dat je de inbus kopjes dol draait.
Dus voor heli onderdelen te borgen is deze eigenlijk niet geschikt. Beter kan je gewoon de kleine flesjes van zap gebruiken deze borgen goed maar niet te goed.

Ik zie op de foto dat je ook de TL 242 "loctite" hebt gekocht.
Ik heb deze zelf ook thuis staan en uitgeprobeerd en deze is gewoon TE goed. Hij borgt zo goed dat je kans hebt dat je de inbus kopjes dol draait.
Dus voor heli onderdelen te borgen is deze eigenlijk niet geschikt. Beter kan je gewoon de kleine flesjes van zap gebruiken deze borgen goed maar niet te goed.

Onzin, de Loktite 242 en aanverwante, borgen uitstekend, als je er maar mee om weet te gaan.
Heel simpel: leg een drup (één druppel) borgmiddel op een stukje plastic (bijvoorbeeld een leeg ziplock zakje of zoiets). Je zult zien, dat deze druppel niet uitdroogt, al ben je de hele dag aan het bouwen. Pak het te borgen schroefje
en dip alleen de eerste twee gangen in het borgmiddel. Hou hierbij het boutje niet verticaal, dan blijft er nog minder borgmiddel aan hangen. Er mag geen druppel aan hangen, en alleen de laatste twee gangen moeten "nat" zijn.
Nu gewoon het boutje in draaien. Het resultaat is een perfect geborgd boutje, wat zelfs zonder verwarmen toch weer goed los te krijgen is.
Bijkomend voordeel, je hebt een, hooguit twéé druppels nodig om een 450 size heli volledig te borgen, je kunt de gehele druppel op gebruiken (dus geen vieze resten op je bouwtafel etc), en er zitten geen lelijke randen borgmiddel om de boutkopjes van je model.

De KDS staat bijvoorbeeld bekend om de zwakke imbus kopjes van de originele boutjes. Deze boutjes kun je echter gewoon handmatig losdraaien, maar de boutjes zitten wél goed geborgd (bij het uitdraaien voel je een aantal slagen lag goed weerstand). Ik heb er nog geen één verrot gedraaid, en ik heb ook nog geen boutjes heet hoeven stoken.

Groet, Bert

bedankt brutus,

ik heb hier mijn hk450 ook mee gedaan en ik krijg ze gewoon nog los.

bas,
ik denk dat je het zelf een beetje verkeerd doet.

GRRrrrrrr... ik wil mijn 500 binnen hebben.

gaat die HK401B en de futaba s9257 wel samen dacht dat ik ergen shad gelezen dat het niet goed samen ging?
voor de rest het zelfde alleen ga ik hem op 5S vliegen misschien.
als hij goed vliegt ga ik over op 6S, maar dat gaat snel komen.

gaat die HK401B en de futaba s9257 wel samen dacht dat ik ergen shad gelezen dat het niet goed samen ging?

De xyk-9257 (futaba kloon dacht ik) van Hobbyking werkt goed met de HK401B. Dat zegt nog niet alles, maar het lijkt mij dus geen probleem.

.

gaat prima hoor op een 450.
Maar als je rustig rond wil vliegen heb je aan een mini servo ook genoeg.
De krachtigere midiservos zijn wel goed geschikt als je alles uit de heli wilt halen (3d)
persoonlijk zou ik dan wel weer voor een andere heli kiezen ... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat om de servo/gyro combinatie! :p

maar toch:

[URL="
zou kunnen op een 450:
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back