HMS Diana - Caldercraft model

Alhoewel het lang duurt en heel veel tijd kost heb ik zeker niet stil gezeten. Het tweede stuurwiel is ook af. En de ringen op de kant waar de spaken in het wiel zijn gelijmd zitten er ook op. Die ringen zijn maar 0,3mm dik, dus dat was best een precisieklusje.
Aan de kant met de ringen is het resultaat zo geworden

01EAB549-90DB-46A9-86EB-91EC835EBAA8.jpeg

de kant zonder ringen is zo geworden. Dat wordt de buitenkant omdat ik deze kant wat mooier vindt
E29506EF-23D4-4D54-BD96-9E646709B454.jpeg

inmiddels ben ik begonnen aan de staander. Één is er af. Nu kijken of ik de tweede een beetje gelijkvormig kan krijgen.
Hier een fotootje van een wiel met staander en daarnaast hoe het exemplaar uit de kit eruit. Zomaar om te laten zien dat het werk allemaal niet voor niets is :-)
4A20544B-5A91-421B-AF3F-8EC7A605AE42.jpeg

Alle onderdelen zijn af. De losse onderdelen heb ik in de osmo olie gezet. Moet nog drogen en dan nog een keer. Nu even geduld dus.

F745FF06-730C-4EFC-B4A4-A51746E837A4.jpeg

Voor het zicht al even de boel in elkaar gezet. Staat nog wat wiebelig want niets is gelijmd, maar het geeft een eerste idee van het eindresultaat
3CF47BAF-84D8-4200-BAAA-170C77E011A0.jpeg

Ik twijfel nog of ik het zo ga doen dat het stuur kan draaien. Dan moet ik de pinnetjes van het tonnetje los in de staanders laten. Of dat stevig genoeg is weet ik niet. Ik kan ze ook nog lijmen.

Potverdorie, het is gelukt. Knap stuurwiel geworden. Leuk is dat scratchen, je zal de smaak te pakken hebben. Als je hem kan laten bewegen zou ik dat doen. Ieder extraatje maakt het nog meer bijzonder.

Haha ja zeg dat… het kostte wat moeite! Maar wel dankzij jouw hulp Stephan (en de rest natuurljk). Maar zonder je tips over de beschrijving en de mooie naaldvijltjes die ik inmiddels veelvuldig heb gebruikt, was het niet gelukt. Veel dank dus aan iedereen voor alle hulp!

Voor de finishing touch nog een koperen vellingband geplaatst. Is denk ik historisch niet correct. Tenminste op de victory en de uss constition zitten ze niet. Iig niet van koper. Maar hij spat er daardoor op het dek net iets meer uit. En het geeft een wat sjiekere uitstraling. Nu kan ik hem eindelijk in elkaar lijmen en met touwen op het dek bevestigen.

6AF19429-721D-4DED-A78E-23F46B9F2B42.jpeg

ondertussen ook begonnen aan de binnacle (kompashuis). Die scratch ik ook weer van notenhout, omdat er niets voor in de kit zit. Nog best een gedoe, want de wanden worden maar 0,7mm dik en sommige spijltjes maar een mm breed. Dat breekt dan weer snel. Nou ja genoeg hout, dus uiteindelijk moet het lukken.

Back