paulbo
verslagschrijvers
Dank u heren. Inderdaad, Hans, dat was het woord dat ik zocht.
Nog wat werk aan de voorste verschansing.
Wat kleine veranderingen t.o.v. de bouwbeschrijving:
De "plank sheer" (de plank met de uitsparingen voor de bolders) loopt volgens McKay wat verder door naar de zijkanten. Verder zitten daar aan beide zijkanten 3 ogen op.
Verder hebben 6 van de 8 bolders schijven (blokken). Die zitten er nu ook in. Ook in het snatch blok, op de kop van de verschansing, zit een schijf.
Roundhouse aan stuurboordzijde lijkt wat scheef te zitten, valt mee gelukkig, ligt vooral aan de foto. De bolder aan bakboord zijde is wel iets te lang. Was technisch wat lastig omdat het halfronde tussenstuk van de verschansing gebroken was. Ik ben bang dat het corrigeren hiervan meer kapot maakt dan me lief is...
Nu bezig mer de carronades, waarna het werk aan de boeg kan beginnen.
Gr. Paul
Nog wat werk aan de voorste verschansing.
Wat kleine veranderingen t.o.v. de bouwbeschrijving:
De "plank sheer" (de plank met de uitsparingen voor de bolders) loopt volgens McKay wat verder door naar de zijkanten. Verder zitten daar aan beide zijkanten 3 ogen op.
Verder hebben 6 van de 8 bolders schijven (blokken). Die zitten er nu ook in. Ook in het snatch blok, op de kop van de verschansing, zit een schijf.



Roundhouse aan stuurboordzijde lijkt wat scheef te zitten, valt mee gelukkig, ligt vooral aan de foto. De bolder aan bakboord zijde is wel iets te lang. Was technisch wat lastig omdat het halfronde tussenstuk van de verschansing gebroken was. Ik ben bang dat het corrigeren hiervan meer kapot maakt dan me lief is...
Nu bezig mer de carronades, waarna het werk aan de boeg kan beginnen.
Gr. Paul
Laatst bewerkt: