HMS-victory Deagostini praat forum

Over de latten.

zoals ik al in mijn draatje vermeld had deze moeten nog bij de fabriek besteld worden!
Het kan dus nog even duren.
Je zou als je verder wil bouwen de latten in de modelbouw winkel kunnen kopen.
nu weet ik dat dat eigenlijk niet de bedoeling is maar ik ga echt geen weken wachten.
Ik denk dat de latjes nog geen 3 euro kosten.

groet ron

verf

Hallo,

Ben nieuwkomer op het bouwforum van de Victory en had daar gepost dat de verfset van De Kombuis met bijna € 100 erg duur is. Die post is weer verwijderd :(, daarom hier: De originele Caldercraft Admirality paintset voor de Victory kost in Engeland ca 28,5 eng pond.(ex verz.kosten)
DeAgostini vraagt in Duitsland € 29,99 voor een verfset, dus we mogen aannemen dat die tzt in Nederland niet heel veel duurder wordt. Deagostini levert uit Duitsland niet naar Nederland maar geeft wel als mogelijkheid via iemand te leveren in Duitsland (familie, vriend, collega).
Aangezien er nog niet zo veel te verven valt misschien gewoon wachten op de nederlandse set.

peterb

het draatje werd zo lang over de verf zodat ik even opgeschoont heb.
dit zonder verkeerde bedoeling!

Dit soort discusie's kunnen we beter hier op het praat forum doen!

groet ron

Mannen, deze discussie even verplaatst naar het cafe. Beetje aan de late kant maar niet eerder opgevallen.

Hoi, ik heb een vraagje over het spijkerdruk apparaatje welke ik van deagostini had gekregen. Zijn er betere in de handel als deze, bij mij gaat namelijk bij het spikeren van het onderdek de spijkertjes scheef. Graag advies van jullie. Groetjes willemfred

Hoi, ik heb een vraagje over het spijkerdruk apparaatje welke ik van deagostini had gekregen. Zijn er betere in de handel als deze, bij mij gaat namelijk bij het spikeren van het onderdek de spijkertjes scheef. Graag advies van jullie. Groetjes willemfred

Hallo willemfred, mijn ervaring was dezelfde. Sindsdien gebruik ik een klein tangetje (in mijn geval met gebogen snavel) en druk daarmee het spijkertje erin. Prima te sturen en zonodig nog een paar tikjes met een klein hamertje.
groet peterb

Kijk mensen nu komen hier berichten die je wel op de bouwforum kan plaatsen van

bouwverslag HMS-Victory

Bijvoorbeeld over over spijker drukker en hoe je dit oplost!

Groet ron

Eens met Ron en Timberwolf: Eén draad over de bouw van de Victory zelf en 'n aparte voor de problemen die je daarbij tegen kan komen houdt 't lekker overzichtelijk.

Ook eens met de berichten over die spijkerdrukker: Het lijkt 'n erg handig ding tot je ermee aan het werk gaat. Ten eerste heb je weinig controle over hoe ver je 'n spijker in het hout drukt en schiet hij vrij snel door. Ten tweede (mijn ervaring) wil de centrale pin nogal eens lángs de kop van de spijker schieten en 'm vervolgens mee terugnemen. Zit je ineens naar een lege plank te kijken.

Overigens boor ik de spijkergaten altijd eerst voor met een (electrisch) miniboortje. Minder kans dat 't hout splijt op die manier en 't werkt ook makkelijker dan met het bijgeleverde handboortje (waar je twee handen voor nodig hebt).

Misschien een beetje off-topic, maar ik ben gewoon benieuwd: wat is eigenlijk de motivatie van jullie om met zo'n serie van Deagostini te starten???

Ik heb hier juist het eerste deel liggen (moeder kwam ermee af, had ze ergens gekregen) en ja, het ziet er allemaal erg gelikt uit, mooie foto's, geweldige marketing-praatjes, DVD'tje... maar dan ga je jezelf afvragen: wat kost al dat moois nu?
Deel 1 kost 2,95€ en elk volgend deel kost 6,95€. Volgens de website zijn er 120 delen, da's dus 1 x 2,95 + 119 x 6,95 = 830€ !!!

Het model is schaal 1/84... Kijk in even in de plaatselijke modelbouwzaak, dan vind ik oa:
- Mamoli Model HMS Victory 1/90: 450€
- Billing Boats HMS Victory 1/75: 295€
- Corel Models HMS Victory 1/98: 375€
- Mantua HMS Victory 1/78: 356€
- Artesania HMS Victory1/84: 550€

Stuk voor stuk (veel) goedkoper, en bovendien een kant-en-klare doos met alle onderdelen. Kan je bovendien lekker aan je eigen tempo bouwen, want je hoeft niet te wachten op het volgende deel. Je loopt geen risico dat je een zending of deel mist, je loopt geen risico dat men halfweg de reeks beslist om ermee op te houden....

Dus, vertel mij: waarom hebben dergelijke bouw-pakketten-in-reeks zo'n succes???

Dazzler
Dit is is al zovaak voorgelegd dit weten wij al heel lang!

MOTIVATIE

1. er zijn mensen die namelijk niet het geld te hebben om in een keer het bedrag te betalen.
2. Vergelijk geen boot van 500 euro van billingboads van 295 euro
3. voor veel mensen is de ondersteuning van de tijdschriften een belangrijk gegeven!
4. als de kit in een keer koopt weten veelmensen niet waar en hoe ze moeten beginnen.
5. er zijn ook mensen die de tijdschriften met verder info over deze geschidenis erg leuk.
6. Dit is een open gewerkte versie.
7. sparen voor iemand is voor veel mensen soms geen optie.

Laten we ophouden met deze kul.
De deagostini bouwers weten allemaal dat hij duurder is als de kit.

voor de duidelijk heid het is deze kit Artesania HMS Victory1/84: 550€

Hij kost drie honderd meer wat krijg je extera?

1. ondersteuning via duidelijke stap voor stap uitleg
2. leuke weet dingen over die tijd van de victory!
3. hij is als extra opengewerkt
4. extra gezeligheid (als het goed is)

over het stoppen van de serry is beslist niet waar!
zij hebben al menig schip model uitgegeven!

Tassen haakjes ik ben de 796e afnemer van deze boot in nederland.
Dit is mij verteld door deagostini.

groet ron

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds kort heb ik een abonnement bij Deagostini.
Ik heb mijn abonnement laten lopen vanaf nummer 1, nu geven ze nummer 33 ook al uit. Ik heb de nummers 1-4 reeds gekregen doch wil de rest van de serie, dus tot nummer 33 in één keer krijgen. Is er iemand die weet of dit mogelijk is? Zo heb ik een voorsprong en kan ik op mijn eigen tempo bouwen tot ik de serie ingehaald heb.
Ik weet dat je de nummers los kan kopen doch ik wens ze uiteraard geen tweemaal te ontvangen.

Bedankt!

Hallo,

Ben nieuwkomer op het bouwforum van de Victory en had daar gepost dat de verfset van De Kombuis met bijna € 100 erg duur is. Die post is weer verwijderd :(, daarom hier: De originele Caldercraft Admirality paintset voor de Victory kost in Engeland ca 28,5 eng pond.(ex verz.kosten)
DeAgostini vraagt in Duitsland € 29,99 voor een verfset, dus we mogen aannemen dat die tzt in Nederland niet heel veel duurder wordt. Deagostini levert uit Duitsland niet naar Nederland maar geeft wel als mogelijkheid via iemand te leveren in Duitsland (familie, vriend, collega).
Aangezien er nog niet zo veel te verven valt misschien gewoon wachten op de nederlandse set.
hallo ik ben ook nieuw hier
ik ben gestopt met de barkus en de victory totdat de verfkit beschikbaar is
dus maar hopen dat het niet al te lang duurt
groet

juit

Back