HMS-victory Deagostini praat forum

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door ron scheepbouwer, 21 mei 2011.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Revell heeft verf op basis van water en verdunbaar met terpentine (enamel verven) en Humbrol in ieder geval enamel. Ik lees veel goede berichten over de "admiraliteits-verf" zou qua kleur erg goed zijn voor dit soort schepen, en goed te verwerken zijn. Niet de goedkoopste optie, maar de Victory is toch een pronkstuk, en dan bezuinigen op de afwerking lijkt me niet verstandig.
     
  2. johnboy

    johnboy

    Lid geworden:
    7 nov 2011
    Berichten:
    109
    Locatie:
    maastricht

    Nee ik wil niet bezuinigen op de verf, wat mij gewoon stoort is dat deagistono. pas na deel 60de verf gaat leveren terwijl je deze eerder nodig hebt. Daaromm kijk ik naar evt alternatieven.

    Gr John
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Die admiraliteits verf is gewoon verkrijgbaar, is niet van d'A.

    Bij de bouwverslagen worden de kleurnummers genoemd.
     
  4. Ronyvon

    Ronyvon

    Lid geworden:
    21 nov 2011
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Wamel
    :worship:Deze boot schilderen vind ik niets, ik ga wel beits gebruiken om hier en daar wat accenten te creëren.
    Ben gisteren begonnen met een tweede laag op de romp aan te brengen om die lelijke spijkergaatjes weg te werken.
    Heb abachi latjes van 0,6x5x100 besteld bij "modelbouw de kombuis".
    Zal wel weer even duren voordat ik met het volgende deel verder kan gaan.

    mvg Ronnie
     
  5. wimjd

    wimjd

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Harmelen, NL
    Hallo,
    Ben begonnen met de dekbeplanking uit deel 45/46. Zie nu dat de 28 latjes uit deel 44 verkeerd geleverd zijn. Ze zijn 2 mm dik in plaats van 1,5 mm. Zijn er meerdere bouwers bij wie dat het geval is? Ga in ieder geval deagostini daarover bellen...
    Groeten Wim
     
  6. Marc

    Marc

    Lid geworden:
    19 jan 2004
    Berichten:
    753
    Locatie:
    W.Vl.
    Tegen dat ze opgeschuurd zijn ga je met geluk nog 1,5 mm over hebben.
    Toch geen probleem volgens mij?
     
  7. wimjd

    wimjd

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Harmelen, NL
    Wel een probleem want ze zijn voor het dek. daar wordt niets aan geschuurd. Heb erover gebeld en deagostini zal ze mij alsnog zenden.
     
  8. Marc

    Marc

    Lid geworden:
    19 jan 2004
    Berichten:
    753
    Locatie:
    W.Vl.
    Niet uw dek schuren???

    Ken jij dan een truuk om het schuren na te kunnen laten?
    Bij mij is dat nog nooit gelukt,niet in de hobby en nog minder vroeger toen ik nog moest werken.
     
  9. wimjd

    wimjd

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Harmelen, NL
    ??
    denk dat we allebei wat anders bedoelen. het gaat in dit geval om een bovendek, waar volgens de handleiding niets aan hoeft te worden geschuurd. Dat verknoeid het dek alleen maar wegens de aangebrachte breeuwen en getekende dekspijkers!
    Denk dat jij het over de rompbeplanking hebt, die uiteraard wel geschuurd is.
     
  10. wimjd

    wimjd

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Harmelen, NL
    De Kombuis heeft een verfset voor de Victory te koop en op voorrad leverbaar. Heb deze daar ook vandaan omdat al in deel 47 een en ander geschilderd moet worden. Ga daar niet op wachten tot deel 60 en een onbepaalde tijd daarna voordat het afgeleverd wordt.
     
  11. johnboy

    johnboy

    Lid geworden:
    7 nov 2011
    Berichten:
    109
    Locatie:
    maastricht

    Hoi wimjd.
    Dat is inderdaad het probleem waar ik ook tegen opgelopen ben, daarvoor ook mijn reactie op deze.

    Gr John
     
  12. Theo Dijk

    Theo Dijk

    Lid geworden:
    26 jan 2012
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Sint Annaparochie
    medebouwers,
    Tot en met deel 40 heb ik mij opgesteld zo van als ik die planken nou eens netjes daar krijg waar ze in de instructies staan, dan doe ik het aardig goed, zeker voor iemand die tot een half jaar geleden nog nooit een plank in een houten model had gezet. Gaandeweg wordt je echter meegenomen door meer ervaren en deskundige bouwers. En bij mij komt nu de tijd dat ik kritisch kijk naar wat er in de bouwinstructies wordt voorgeschreven. Mede dankzij commentaren van Ron Scheepbouwer en Ad Bakker twee mannen waar ik ontzettend veel aan te danken heb nu al, kijk ik op forums, home sites en haal ik oude boeken van zolder. In ieder geval zit ik nu in experimenten betreffende extra sloepen. Ik ben met verf aan het rommelen voor de kleurstelling van de dekken. Maar mijn vraag is eigenlijk waar stop je? Binnenkort gaan we de geschuts takelage maken. In mijn bronnen is de manier van vastbinden een vrije oefening voor creatieve geesten. Wat je waar vastzet is vrij. In ieder geval ontbreekt bij Deagostini de, volgens andere bronnen onmisbare, inhaaltalie. een extra talie achter aan ieder kanon. De manier waarop die talie aan het dek zat komt in conflict met de manier waarop Deagostini kanonskogels opbergt. Overigens is een goot met losliggende kogels niet wat mijn voorkeur zou hebben op het echte schip. Stel je voor dat de kogels deels verbruikt zijn, het schip beweegt en jij mag de volgende kogel pakken. Bij de roosters komen voorgevormde deksteunen die deagostini op een plaats naast het rooster zet. Iedere foto of tekening die ik vind heeft de steunen op de lijsten van de roosters staan en zonder die voorgevormde pilaar vormen (levering deel 59, Engelse bouwsite). Ik geniet onder andere van dit soort Forums, en dit soort discussies. Maar als een bouwer van plastic (doosje onderdelen, verf nummer xx en hoogstens een extra touwtje) vraag ik me nu wel af waar stop ik met zoeken en eventueel wijzigen.
     

Deel Deze Pagina