Stephan Kertész
Forum veteraan
Ik sluit me bij Hans aan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het betreft de middelste , als ik dit ga uitsnijden houdt ik weinig vlees over ben ik bangDe bovenste steng hoort parallel te lopen met de masttop Henk, als je dat bedoelt tenminste.
Misschien moet je de voorzijde van de steng nog even wat uit snijden ter plaatse van de dwarszaling waardoor deze mooi parallel komt.
Als je de schuinte van de complete mast bedoelt dan zal deze bijna recht moeten staan, de hoofdgast en de bezaansmast hellen wel meer achterover.
Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Over welke hoek precies twijfel je Henk?Ik twijfel of de hoek wel goed is
Dank voor de uitleg van de benamingen, weer wat geleerd. Nou weet ik wat je bedoelde met de steng, gevoelsmatig zat ik wel goed.De steng is dat gedeelte van de mast wat boven de mars komt.
Het blok wat jij (volgens mij) bedoelt is het ezelshoofd
Even wat gekliederd op de onderstaande foto:
Bekijk bijlage 425574
Ik hoop dat het nu duidelijker is......
Gr Koos
Henk, kijk nog eens ff goed naar de foto's van mij en Herby (Herman) de steng komt onderin nog door de mars heen, daar zitten uitsparingen voor.Zou het kunnen dat het ezelshoofd niet helemaal klopt?. Als ik hem wel parallel wil krijgen moet onderaan een blokje lijmen van 3mm of voor het oog de mast aan de onderkant van het vierkante gedeelte wat af te vlakken
Net gecontroleerd, maakt niet uit hoe ik het ezelshoofd plaats afstand is en blijft, en is niet zoals het hoort, dus ik ga het gaatje van waar de steng doorheen komt, pas maken dan moet het lukken toch.Henk ik heb alles gelezen en het kan ook zijn dat het ezelshoofd verkeerd om ligt, als je het omdraait zodat de bovenste gaten onder komen dan heb je soms kans dat het probleem is opgelost. Als dat toch niet blijkt te helpen dan moet je wat aan het gat voor de steng bijwerken, passend maken waardoor de steng mooi verticaal komt te staan.
Dank je wel, zal nog eens goed kijken moet toch goed komenHenk, kijk nog eens ff goed naar de foto's van mij en Herby (Herman) de steng komt onderin nog door de mars heen, daar zitten uitsparingen voor.
Als je nu dit allemaal in elkaar steekt en het advies van Piet volgt dan moet het helemaal goed komen in mijn ogen.
Succes