HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou voor dat lichte kleur gaan.
En dat rooster rechts daar van ziet er beter uit dan dat andere twee.

Ps heb je dat snij apparaat nog uit Amerika ontvangen?.

Grt Reinier

De donkere is beter. Die heeft ook rondom latten. De ingelegde latten horen in de lengterichting van het schip te lopen. Is dat hier ook zo?

Henk

Ik heb net nog de film gekeken over dit schip en dan zijn de randen zwart waar de roosters in vallen en de roosters zelf zijn licht van kleur.
Misschien is het zelf ook handig om er eens te kijken want dan krijg je er een beter beeld van.

Grt Reinier

blij met de adviezen, is inderdaad veel fijner en rustiger.

587056B0-7E85-42EE-9290-53978B1864B0.jpeg

Tevens ook wat schilder werkzaamheden gedaan
E40F15E8-A3B7-42BA-B52E-830CB9E1C7AC.jpeg

Zonde dat het patineren niet lukte Henk. Ik heb dat destijds ook even in de vingers moeten krijgen maar daarna is het absoluut mooier dan verven vind ik. Het geeft een meer 'natuurlijke verwering' look.

Maar verder netjes gemonteerd die luiken en roosters

Henk,
Het zijn inderdaad mooie luiken. Maar realiseer je je dat hier in het echt twee trappen zitten? En ik vermoed dat hier dus nooit luiken hebben gezeten.
Het is dus jouw interpretatie van de Victory. Op zich niks mis mee natuurlijk.

Mooi gemaakt die roosters:thumbsup:, ik schilder de kanonnen ook altijd zwart:)

Dank je wel Piet,

Zonde dat het patineren niet lukte Henk. Ik heb dat destijds ook even in de vingers moeten krijgen maar daarna is het absoluut mooier dan verven vind ik. Het geeft een meer 'natuurlijke verwering' look.

Hans ik heb bijna van alles geprobeerd, 1 sec in de Patina en vervolgens herhaling op herhaling wordt bruin ipv zwart ,Op gegeven moment was dat het begon te bladderen en kon het er zo vanaf vegen.

Maar verder netjes gemonteerd die luiken en roosters
Dank je wel voor het compliment

Mooi gemaakt Henk.:thumbsup::thumbsup:
Dank je wel Peter voor het compliment , ik doe mijn best en inderdaad de positieve reacties motiveren als een malle:yes:

Henk,
Het zijn inderdaad mooie luiken. Maar realiseer je je dat hier in het echt twee trappen zitten? En ik vermoed dat hier dus nooit luiken hebben gezeten.
Het is dus jouw interpretatie van de Victory. Op zich niks mis mee natuurlijk.

Jan bedankt voor je compliment, ik weet zeker dat je goed zit wat betreft de luiken.
Ik zag het ook in Anatomy-of -Nelsons-ships maar heb de bouwtekening van Mantua gevolgd:stout: . Maar ik heb de bijl ter hand genomen alles los gehakt;) en aangepast, manschappen kunnen naar beneden.

Hans, hoe werk jij dan met Patina Black ?. Denk dat er wel meer mensen zijn die er mee aan het stoeien zijn.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back