Hobao Hyper 10SC-e

banden / velgen

Hoi allemaal,

Ik kan na wat na pluizen op het wereld wijde web. niet echt de banden/velgen maar vinden offset/ hex-maat??

Weet misschien iemand van jullie de maten. Ik zou graag een setje Trenchers of Badlands van Proline willen bestellen.

alvast bedankt

Van de week nog een 22t en 24t pinion besteld. 22t pinion doet het nog erg goed met mijn 1415. 24t is meer om te proberen. Bevestigen is lastig, je kan de motor niet meer monteren, aangezien de pinion voor de motormount inbussen zit.

2

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had afgelopen weken wat last van de wind, en besloot dus de kap maar eens open te maken aan de achterkant.

Vervolgens de boel weer netjes dichtgezet met wat gaas en deze zwart gemaakt.

Ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik hoop dat het helpt.

7129498975_0e03b0b9a7_z.jpg

Na afgelopen weken wat gereden te hebben op vakantie in Spanje weer wat wijzer geworden over de auto. Zoals bij meedere bekend, zijn de voorste CVD Drive Shafts gebroken (itemnr: #11216). Deze had ik echter jammer genoeg niet bij, maar heb ze uiteindelijk zelf kunnen fixen met een stalen spijkertje.
(
140.jpg
)
Het zijn de losse 'palletjes' aan de rechterkant van dit plaatje die door de onderste bolletjes van de arm gaan. Deze waren afgebroken. Dit is een zwak punt. Deze hebben we nu vervangen door een stalen spijkertje wat precies dezelfde diameter had, in het midden wat vlak te slijpen voor de inbus. En vervolgens op de juiste maat in te korten. Deze stalen spijkertjes zijn vervolgens niet meer kapot gegaan, ik vermoed ook dat dit sterker is dan de originele oplossing.

Voor diegene die met een Castle Creations 1415 rijden, is de pinion 22 aan te bevelen. Deze heeft net wat meer topsnelheid zonder echt iets in te hoeven leveren op acceleratie , de 1415 trekt het gewoon goed en wordt niet warm.

Temps die ik laatste gemeten heb (in de zon, buiten temperatuur 25 graden). ESC 46 graden, motor 69 graden.

Verder ook wat nieuwe ervaringen met servo's van Fitec.
http://www.fitecrc.com/category/all-products/standard-servo/standard-digital-servo

FS5513M.jpg

Zowel de: Fitec FS5515M als de Fitec FS5513M hielden het goed. Ik heb ook nog een Fitec FS5519M liggen, maar daar nog geen ervaringen mee.

Specs zijn:
FS5513M
Power 4.8V 6V
Speed 0.14sec/60degree 0.12sec/60degree
Torque 10.5kg.cm/146.7 oz.in 12.5kg.cm/173.6 oz.in
Weight 56g (1.46oz)
Size 40.2*20.0*38.6mm

FS5515M
Power 4.8V 6V
Speed 0.16sec/60degree 0.14sec/60degree
Torque 13.4kg.cm/186.4 oz.in 15.5kg.cm/215.3 oz.in
Weight 56g (1.46oz)
Size 40.2*20.0*38.6mm

FS5519M
Power 4.8V 6V
Speed 0.18sec/60degree 0.15sec/60degree
Torque 15.7kg.cm/ 218.4oz.in 18.5kg.cm/257.4 oz.in
Weight 56g (1.46oz)
Size 40.2*20.0*38.6mm

Verder zag ik dat INTEGY ook hop-ups maakt. Iemand ervaring hiermee en dan met name met de steering knuckle.
T8260SILVER.jpg

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=10281&p_catid=305#.T6D8rOjHXZM

Verder is de lijst behoorlijk lang!
http://www.integy.com/st_main.html?p_catid=305#.T6D87OjHXZO

Helaas verder weinig info in dit topic van anderen rijders en die moeten er wel zijn!

Laatst bewerkt:
En maar weer een update-tje. Gisteren kwamen mijn HPI pinions binnen 22t en 24t. De 22t is goed te doen op 2S met de 1415 2400KV motor.

Maar ik wil ook even proberen of de 24t nog steeds te doen is. Alleen kun je hem niet meer normaal inbouwen, aangezien de motormount inbussen achter het tandwiel zitten. Dus eerst de motormount losmaken, pinion passen, pinion eraf, motormount vastzetten en vervolgens pinion vastzetten.

De 22t pinion is al een echte verademing tov de 20t pinion, waarbij topsnelheid echt wat te laag ligt op een recht stuk off road. 24t pinion wordt even proberen. Ik zal de temps achteraf weleens meten met een tempgun.

Verder kwam ik deze nog tegen om de balance stekkertjes wat te beschermen. Die stekkertjes zijn natuurlijk niet gemaakt om erin en eruit te doen. Je hebt ze overigens voor 2s/3s en 4s (en misschien ook nog wel hoger).

Verder mbv sleeves ook nog wat kabelmanagement toegepast. Het ziet er al weer een stuk degelijker uit nu. Moet nog een fotootje schieten.

saver2s-19939.jpg

Hierbij nog een fotootje van mijn recente kabelmanagement. Ben nog niet helemaal tevreden, einde van de sleeves moet ik nog even afplakken met zwartplakband.

Verder de motorkabels onder de ESC mount bevestigd.

7141103587_95f034f20b_z.jpg

7141103459_3f9b44dc2b_z.jpg

Wat ook nog een aanrader is, om de antenne te bevestigen aan de achterkant. Je ziet het zwarte buisje daar plat liggen. Het voordeel is dat hij volledig vast zit en niet naar boven steekt. Werkt stukken beter dan antennes recht overeind.

Laatst bewerkt:
Toevallig heb ik ook net 27 meter van die sleeves binnen. Prachtig spul. De uiteinden moet je voordat je het gaat gebruiken heeeel even dichtsmelten met een aansteker. Dan gaan ze minder snel rafelen. Uiteindelijk als het om de kabel zit kun je de uiteinden het mooist afwerken met krimpkous.

Toevallig heb ik ook net 27 meter van die sleeves binnen. Prachtig spul. De uiteinden moet je voordat je het gaat gebruiken heeeel even dichtsmelten met een aansteker. Dan gaan ze minder snel rafelen. Uiteindelijk als het om de kabel zit kun je de uiteinden het mooist afwerken met krimpkous.

27 meter... lol... Ik heb inmiddels ook wat ervaring met sleeving... Ik kom in de buurt van 27 meter.... Volgens mij hadden wij dik over de 100 meter sleeve gekocht...

6921802081_6de307d42c_z.jpg

6775690990_c98ddcc3eb_z.jpg

Het voorlopige resultaat...
7014891957_93473f8249_b.jpg

En de complete build-log..
[CIP] Exo-S - Casemodding - GoT

Overigens krimpkous gaat niet werken. Die krijg ik niet over de stekkers heen, wel geprobeerd. Of ik moet bredere krimpkous pakken, maar krimpt weer niet genoeg..

Krimpkous voorzichtig oprekken met een tangetje of zo, zodat ie er net overheen past, en daarna verwarmen.

dag allen
weet er iemand welke de beste van de 2 sc is: de losi ten-scte 4wd of de hobao 10sc-e. het is om op een parcour te racen.
of zit er niet veel verschil in in de 2 wagen?

De Losi is beter, daar ben ik na een tijdje achter.
Maar uit de doos is er niet echt veel verschil.
Ik heb bij mijn Losi een hele hoop hop-ups moeten kopen voordat ik er echt tevreden mee was!!
Dus volgens mij betaal je voor de Losi een hoop meer (als je em echt goed op de baan wilt hebben) voor een auto die niet eens echt zo heel veel beter is als de Hobao!!
En ik heb met de Hobao veel minder pech gehad, de onderdelen gaan duidelijk langer mee, je moet em wel een beetje "tweaken", er zijn een paar trukjes om em beter te laten sturen etc., maar dan heb je ook wat.

oke ik denk dat ik de hobao ga nemen, ik dacht dat hij ook een stuk lichter is dan de losi of is dat mis.
de hobao is ook goedkoper en ik ga er niet te veel aan hangen, ik heb al wagens genoeg.
ps waar kan ik die trukjes meschien vinden op het internet?

Ofna Hyper 10SC FAQ and ''Tips'' tread - RCShortCourse.com Bulletin Board
Maar je moet ze niet allemaal klakkeloos overnemen.
Sommig tweaks zijn een beetje "te" naar mijn bescheiden mening.
De hobao is inderdaad een stuk lichter.
De orginele kap vind ik er persoonlijk nogal zielig uitzien, ik ging dus al meteen voor een Jconcepts, en toen die kaduk was een Proline, het oog mag ook wat!!
Een 550 motor van rond de 4000kv - 4800kv, of een 4 polige motor in diezelfde range zou het erg goed doen in de hyper!!

dank je voor de link
ik had als motor een turnigy trackstar 2650kv 1/8 motor op het oog
ik weet nie of dat het wat is?
denk dat hij meschien wel iets te licht zal zijn meschien

Mocht je nog meer info willen, ik heb alles wat ik gekocht heb voor deze auto volledig gespecificeerd inclusief prijzen.

Altijd leuk een nieuwe actieve Hobao rijder!

2

Laatst bewerkt door een moderator:
Back