Hobbyking 1/10th Brushless 4WD Short Course Truck

Is dit niet ongeloofelijk?

Heb de ''kapotte" lipo weer eens proberen op te laden.
nu gaat hij ineens wel naar 12.6 volt in totaal.
toen hij klaar was eventjes elke cel nagemeten.
elke cel was bijna precies 4.2V

hoe kan dit nu?

Rij er nu weer eens een tijdje mee en meet ze opnieuw. Als er 1 cel weer zo inzakt tov de andere 2 cellen zou ik hem toch terugsturen of afschrijven.

Nah, heb weer eventjes 10 min gereden zo ongeveer.
de spanning bleef gelijk van alle 3 de cellen. toen ik ermee stopte waren ze 3.8 V allemaal dus had nog even door kunnen rijden want hij stopt automatisch bij 3.5V.

morgen een fpv filmpje maken met de truck en een normaal filmpje.
kunnen jullie eens zien wat je voor zo weinig geld allemaal kunt krijgen.
wat een beest man!

heb ik ook weleens (eigenlijk niet aan gedacht ;)) , dan rij je tijdens de cutoff wss nog te lang door (ja dat kan soms als je cut-off faalt) en dan krijg je gruwelijke onbalans , zo had ik van de week een cell 3,21 en de ander 3,64 ...

Hee, na ongeveer 10 accu's leeg te hebben gereden met deze auto, heb ik een probleempje en ik weet niet waar het aan ligt.

als ik op lage snelheid rijd of op 1 klikje gas zeg maar, dan stottert de auto.

dit stotteren hoor je ook als hij op hogere snelheid is.
heeft iemand een oplossing?
hier een filmpje waar je het kunt zien en horen:
7a9KZj6k7hQ[/media] - ‪short course truck problem‬‏

hopelijk heeft iemand een oplossing

Laatst bewerkt door een moderator:
Controleer je aandrijflijn. Kijk eerst eens of er niets aan de dogbones zit, en haal hem anders open. Waarschijnlijk zit ergens een steentje of vuil tussen.

hee, ik heb nu de achtersye gearbox opengemaakt, maar heb niets ontdekt, waar kan het daan aan liggen? heb nergens grote steentjes ontdenk.. ligt het niet aan de regelaar, omdat als je gas geeft het roie lampje gaat branden en en ik dus een klein beetje gas geef hij knippert.
dat geluid hoor ik overigens ook nog als ik half of vol gas, gas geef.

heb nu allebei de gear boxes open gehad en al het vuil eruitgespoten met de compressor. er zijn nauwelijks vuil in, alleen een paar correltjes zand maar dan ook echt minimaal. het enige waar ik nog niet ben geweest is de central diff. daar kan eigenlijk toch geen vuil in komen? als het daar nergens aan ligt, waar dan aan :O?

kan ook je motortje zijn die kapot is. doe ff de pinion af en luisterd eens of hij nog mooi draait!

heb nu allebei de gear boxes open gehad en al het vuil eruitgespoten met de compressor. er zijn nauwelijks vuil in, alleen een paar correltjes zand maar dan ook echt minimaal. het enige waar ik nog niet ben geweest is de central diff. daar kan eigenlijk toch geen vuil in komen? als het daar nergens aan ligt, waar dan aan :O?

en als hij wel kapot is, zet er een ZWAARDER setje aan. Mij lijkt deze set namelijk veel te licht voor een 4x4!

Back