Hobbyking 1/10th Brushless 4WD Short Course Truck

Nee, ik heb de cellen gewoon op 3s opgeladen.
ik denk dat het is dat de cut-regelaar te hoog is ingesteld ja.
want alle lipo's die ik op rijd tot de auto ermee stopt zijn dan 10.62 of 10.82 volt. hoe kan ik dit instellen dat hij ze leegrijdt tot 2000mAh dat er nog 200mAh ongeveer blijft inzitten?

Laatst bewerkt:
dat kan niet , lipo's mag je niet verder ontladen dan 3,2v per cell , dat kan je checken door een lipo monitor te bestellen bij HK of je cutoff op 3,2v per cell te zetten.

Heb net eventjes gereden met een nieuwe lipo van turnigy ook.
allemaal van turnigy trouwens.

vol was had 12.4 v
leeg was hij 10.65 v
in de gebruiksaanwijzing staat dat hij een lipo cut-off heeft van 3.5V dus dat is goed.

alleen heb ik net dat lipo pakket van 2200 mAh opgeladen en krijgt max. een spanning van 10.8 v ofzo.

1e cel was 3.8V geladen
2e cel was 3.0V geladen
3e cel dus ongeveer 3.8 / 4 V geladen.

hoe kan ik ze allemaal een boost geven of wat moet ik nu doen?
om ze weer allemaal rond de 4.2 V te krijgen geladen?

hopelijk heeft echt iemand een oplossing want het is een nieuw lipo pakket en das dus echt bale.

Mvg, Marthijn.

die heb je dus veelstever ontladen of je lader is gewoon echt niet goed ,
welke lader heb je ?

als je zon multi-lader dinges hebt uit HK die ongeveer 7/10 van alle hobbyisten hebt dan MOET je em op balance charge laden , probeer maar is of dat lukt , lukt dat niet dan kan je kijken of je em zacht op nimh stand kan opladen en daarna balancen als ten slotte dat niet lukt dan is er maar 1 oplossing , de vuilnisbelt of de leukere manier de overcharge (ben ik meer fan van :yes:)

Een goede lader met balance functie zal niet stoppen voordat hij in alle cellen 4,2V meet. Welke lader gebruik jij?

hmm... je hebt nu als recreatierijder echt nog niks aan zon lader , het is spijtig maar voor €25,- had je een lader mee kunnen bestellen met ongeveer dezelfde functies waar ook veel mensen je mee kunnen helpen als er wat mee is (omdat veel mensen die hebben).

maarja , daar hadden we het niet over maar ik kan je ook niet echt helpen , ik ken deze lader niet.

Komt omdat ik deze lader heb gerekregen van een clublid.
anders had ik natuurlijk ook een goedkopere gekocht.

maar hoe komt het, want hij laadt alleen deze batterij niet / niet goed.
want heb er nog meer van 2200 mAh.

maar komt het dan niet gewoon, omdat alle cellen er slecht aan toe zijn.
en 1 cel al dood is? namelijk 3.0 V opgeladen?

ja maar dan moet ik hem eerst weer opsturen en dat duurt dus maanden, voordat ik een nieuwe krijg. maar ik ga eerst dit weekend nog eens proberen om hem met nimh te laden.

naa voor zon goedkope lipo hoeft dat niet , meestal is een fototje al genoeg , dat had een vriend van mij ook of misschien een filmpje maken met je webcam ofzo , ze hebben namelijk een msn.

ja want het is nu echt balen. moet het nu steeds met kleinere lipo pakketen doen. dus dan kan ik maar maximaal 8 min. rijden ofzo.

gaan ze nu allemaal vragen stellen.
of ik hem heb leeggereden en weer geprobeert heb om opnieuw te laden
-.- hebben ze dat ook gevraagd bij je vriend?

Back