Ja, dat had ik al begrepen... dat is dus de maximaal haalbare kracht van de servo. Uiteraard moet je daar marge bij houden.stall torque is de draaikracht waartegen een servo niets meer kan inbrengen.
Bedankt, hier kan ik flink mee verder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat had ik al begrepen... dat is dus de maximaal haalbare kracht van de servo. Uiteraard moet je daar marge bij houden.stall torque is de draaikracht waartegen een servo niets meer kan inbrengen.
Okee, vind jij dan dat er, naast dit draadje, ook een draadje zou moeten komen over de benodigde kracht? Ik zat met die vraag, zag jouw draadje en besloot dat het wel degelijk verwante problematiek was. Je kan er donder op zeggen dat als ik er een nieuw draadje voor had geopend, er wel mensen waren geweest die hiernaartoe hadden verwezen...Heren, deze berekening gaat over de lengte van een roerhoorntje op een zodanige manier dat bij de gegeven maximale uitslag van een roervlak de maximale weg van een servo wordt gebruikt.
Ik had het dus niet over jouw bijdragen (of die van Dirk of Ariel).
Zou je roerhoorntje korter of langer worden als de voedingsspanning zou zakken of de servo minder sterk zou zijn? Nee dus. Het heeft er niets mee te maken.
Wat moet ik bijvoorbeeld met de opmerking dat de voedingsspanning in een zwever variabel is?...
Tenzij je de stang van geheugenmetaal maakt, dan heb je al aan een 10tal mA's genoeg ;-) en met een beetje "geluk" kan je dan zelfs de servo weglaten ...... Oh ja, de stuurstang kan wel beïnvloed worden door spanning en stroom. Maar dan moet je wel tenminste 220 V en 100 A hebben ... :rolling: ...
met een beetje "geluk" kan je dan zelfs de servo weglaten ...