Hoe bouw ik simpel (en dd. 2013; moeilijk) een goed vliegende planck.

Leuke filmpjes Franck :)
Helaas erg kort waardoor het vlieggedrag zich nog wat te raden laat.
Dat 2e filmpje van Leon...is dat met zo'n fietbel van RCtechnics?
En weet je mischien wat voor een prop+lipo hij gebruikte?..
(ben beetje benieuwd hoe rap zo'n ding gaat met fietsbel,11.1V lipo en een 7x6 proppie :) )

Mwha, je moet van al deze videos toch al een en ander vanaf kunnen leiden. Maar zoals gezegd im laat Keldermuis een instruktievideo maken :) :) Misschien ben ik zelf inmmiddels ook redelijk "verplankt" zeg maar..

Leon vliegt met fietsbel, en hij vloog/vliegt met 3s ele lipo en 8*4 brandstofprop....toen.

Ik heb een filmpje van 40Mb (nu 3) van een van de eerste plankjes proberen te converteren....divx. Ding was uitgerust met mega 16-15-5 en 8 cellen 500 AR.

Voor video's, zie verderop in deze draad

Dat is idd een leuk filmpje ;)
Vliegt erg leuk zeg...en met fietsbel nog sneller???..cool :)

Allemaal geweldig maar het lukt mij niet om de profielen van de wing op papier te krijgen. Klopt het dat dit alleen met een postscript printer gaat? Kan iemand deze scannen en als een jpeg ofzo posten of het mij mailen. Alvast bedankt.

Wat is het heerlijk dat ik nog een pentium 133 heb met een oki 320 printer.
Kan dan mooi tot een koorde van 110 cm printen.
Werkt niet met XP.

Groeten Han.

....'t is ook wel allemaal moeilijk he...???
Dat laat ik me toch niet zeggen.
Zoeken naar z'n progje. Verschillende geprobeert. Hier staan er ook nog wat http://www.mbcweert.nl/software/software.php Daar kun je met center of lift de .DAT wel uitprinten, maar ja de 17 en 27 cm zijn gegeven maar die middelste rib moet je maar een beetje gokken. Nu maar hopen dat Franck over zijn hart strijkt en een JPEGje post, dat zou zijn GEWELDIGE verslag wel helemaal afmaken.(slijm, slijm) :lol:
Morgen de hele dag vrij, kids en vrouw weg.Hoop dat franck de profieltjes als jpeg post kan ik morgen lekker knutselen

Voor degene met autocad, hier een gratis soort van autocad plugin om ASCII coordinaten (DAT of TXT files) te importeren:

http://www.caddzone.com/ascpoint.lsp

Ik heb het geprobeerd en werkt feilloos om de DAT file met coordinaten in te lezen in autocad en er een mooie polyline van te maken

In Autocad:

menu TOOLS> Load Application > browsen naar ASCPOINT.LSP > klik "Load" ... "ascpoint.lsp successfully loaded" > sluit Load application window.

In autocad command line type "ascpoint" <enter>
explorer window popt, zoek/selecteer de gewenste ascii coordinaten file

in commandline specificeer Space of Comma als delimiter (meestal Space) wat tussen de < en> staat is de default waarde.

<enter>

in Commandline specificeer wat er van gemaakt moet worden (meestal Pline) wat tussen de < en > staat is de default waarde.

<enter>

en ascpoint tekent een keurig profiel

Als ascpoint terug komt met een foutmelding, open de coordinatenfile in notepad, en haal alle onzin die geen coordinaten zijn weg (text zoals de profielnaam, lege regels onder en boven, enz) Zet bij decimale fracties er een nul voor..b.v .25 moet zijn 0.25. Coordinaten moeten in kolommen staan, 1 regel per coordinaat.

Ik zal zo de coordinaten die in deze draad staan downloaden en er wat profielen van frutten in autocad, tip 150mm, wortel 270mm..en iets daartussenin..printen als PDF, en deze ergens uploaden.

Marco

Vooruit dan maar :) ALs je deze jpg lokaal opslaat, bestand selecteerd met rechtermuistoets en selecteer afdrukken, dan past het "landscape" op één A4. Langte rib wordt dan oneveer 27cm.

MH60_4rib_planck.jpg

We hebben vanmiddag wat video's geschoten. Niet alles even goed gelukt, het bleek voor de cameraman erg lastig om volgas een van links naar rechts fladderend plankje te moeten volgen. Toch genoeg gelukt, als keldermuis zo vriendelijk is de boel te digitaliseren....:)

Even off-topic:
Dat rode depron in je Avatar is dat graupner 3mm of uit een andere bron?

Dat van graupher..was overigens een bijzonder plaatje depron..beetje bros leek het wel. Was verder goed mee te bouwen. Elke kleur depron heeft toch nét iets andere eigenschappen zo lijkt het.

Ik zie dat de originele JPG planck profielen al zijn gepost :)

Ik heb de eppss6.dat coordinatenfile gebruikt om hem te tekenen in autocad 2004 en vervolgens omgezet in PDF

Op mijn printer wordt de PDF tot op een paar milimeter na volledig geprint. Heel vreemd want in de preview zie ik de tekening wel volledig, het lijkt wel of de marges op mijn printer veels te groot zijn..

Maar goed hier is de file te vinden als PDF, misschien dat ie bij iemand anders wel helemaal goed print.

http://hyperupload.com/download/4ed05313/planckprofielen.pdf.html

Wacht 30 seconden voordat de download link verschijnt, rechts van het grote HYPERupload logo :)

OK vooruit, hier ook de autocad 2004 file

http://hyperupload.com/download/e3090635/planckprofielen.dwg.html

Die print wel helemaal volledig EN veel nauwkeuriger, ook op mijn louzy deskjet printer :D

veel plezier er mee :-)

Marco

Back