Hoe bouw ik simpel (en dd. 2013; moeilijk) een goed vliegende planck.

Hmmm, voor mij ja...ben bang dat je een aanvaring met dit 300 watt "heli-tje" (headspeed 3200 rpm) niet overleefd.

Denk dat je " big lift" meer "big stukken" wordt.

Na Tig vluchten en vele "bijna" crashes is mijn planck nog steeds heel. En de lipootjes die ik op ebay heb gekocht doen het ook nog steeds prima!

Camera heeft het begeven, vandaar nog geen fatsoenlijk filmpje kunnen maken.

Overigens zal het modelvliegen wel weer wat minder worden nu het 1:1 zweefvliegseizoen weer is begonnen, en ik een eigen 1:1 zweefvliegtuig heb gekocht!

Mini Nimbus HS7; PH-588

http://www.xs4all.nl/~mnierop/PH588BU.htm

Groeten!

Marco

heb ook tussendoor even een planckje gemaakt..
DSCI0168.JPG

DSCI0169.JPG

vliegt zeer leuk, en kan verbazend goed tegen een stootje :wink:

He Franck, wat is nu de laatste ontwikkeling in aerodynamische vormgeving van FranckPlanken?

Dennis en ik gaan weer een nieuwe bouwen. Die van Dennis is aan puin. En ik ben geestelijk zover dat ik afscheid kan nemen van mijn oude en een nieuwe wil....

Wat ik eigenlijk wil vragen: wat zijn je ervaringen met de twee profielen die ik je had doorgegeven? Zijn die beter als de MH60?

Clubgenoot, zeg dat dan meteen :lol:

IK heb de jou aangegeven profielen gebruik, echter ik heb er geen goede ervaring mee (op basis van één planck) De planck was onstabiels, erg nerveus op up/down.

MH60 werkt tot nu toe perfect, en ik laat het ook maar zo. Maten enzo voor de planck kan je indien nodig vinden in de PDF die hier is gepost.

Cherio !

Franck

Na 1jaar half gebouwd aan de kant gelegen te hebben, heb ik toch maar besloten om ze verder af te bouwen
we hadden er 2,

1tje heb ik verbouwd naar boomer achtig model maar dan van depron he :P
100 gram vliegklaar en een vleugelopp van 14,8dm2
6,76gram/dm2
niet slecht vind ik.
planckzwever25pj9.jpg

En de andere ben ik nog aant bouwen maar die word met 1300kv cdrometje...

wat heb jij leuke posters daar op de achtergrond.
nieuwe modellen om te bouwen?
(ik bedoel natuurlijk die van de airbus. ;) )

lol die andere van P-magazine mag er ook wel zijn ze :lol:

ik ga binnenkort ook een planckie beginnen bouwen,lijkt me wel leuk

grz
rodney

Aloha Franck en alle andere enthousiaste broeders :D

Na het hele draadje op een avondje eens rustig doorgelezen te hebben zelf ook enthousiast geworden en er ook maar eens eentje gebouwd.

Vandaag maiden en Rarara deze broeder is ook bekeerd tot de planckjes gemeenschap.
Mega simpel ontwerp. En vliegt nog superder. :thumbsup:

Ik en een vriend stonden op ons wildvlieg stekkie wat te vliegen met e-zwevers. De planck lag klaar maar had hem gewoon meegegrabbeld nog nooit een batterij in de buurt geweest. Voor de rest lag ie al wel een tijdje vliegklaar.
Er kwam een andere vliegenier langs. Bleef staan praten en wou dat leuke ding wel eens zien vliegen. Door mijn vriend de planck een goede zwaai laten geven. Er was geen andere mogelijkheid om het ding weg te gooien.
Het ding vloog als vanzelf weg in een mooie klim. Een woord Zalig. Er gaan er nog vele gebouwd worden.
De snelheid is wat ondermaats, maar de magneten van de motor zijn ooit al eens mega warm geworden. :oops: Was echter nog net genoeg power.
Nu enkel nog een nieuw klein bommetje voorop en het is helemaal feest. :lol:
Collega "wild"vlieger heeft al naar de nodige info gevraagd. En is doorverwezen. :wink:
De gemeenschap groeit.

Wees gegroet

Broeder

Tim

Klitteband werkt perfect. 8)
img6971smallun2.jpg

Nieuw bommetje en dan gaat ie als een raket. :P
img6979smallyp6.jpg

Lipo was er gewoon opgekwakt met wat tape. Zwaartepunt op het gevoel. Het gevoel is soms toch juist.
img6981smallwr8.jpg

img6988smallud3.jpg

haha gefeliciteerd en welkom tot het planck genootschap.

ik heb er inmiddels ook al 10 versleten en ben er nu 1 uit epp aan het snijden.
kijken hoe dat vliegt.

ik vlieg ze altijd met een "fietsbel" gaat als de brandweer.

Andere motor is geïnstalleerd. Morgen re-maiden.

De statische test zijn al veel belovend. Veel meer vermogen als met de vorige motor. Hij moet volgens mij zelfs niet echt meer gegooid worden.

Greetz

Tim

Mooi mooi mooi man het leven dat is een groot feest tatataadaa :lol:
s0006vk2.jpg

Batterij ook maar "snel" een kapje gegeven aan de onderkant.
s0007aj8.jpg

mr-02 zei:
hij gaat allesinds wel vooruitgaan denk ik 8)

Nu ff niet: wou net vertrekken voor de test vlucht.

Het hele verhaal :oops:
Zender in de rugzak... plankje onder de arm en de fiets op. Ik druk puur toeval tegen een van rolroeren en hoor de servo broemelen... NEE ... ja ja het plankje heeft 16 uutjes op standby gelegen. Gevolg batterij zo goed als plat. Goede fail safe op die Jeti ontvangers. ;-) Vriendin is de hele dag thuis geweest en de ontvanger heeft geen kickje gegeven. (zender stond wel af) Ben de batterij nu maar op 2C aan het volladen (Het doel heiligt de middelen). Kwestie van het mooie weer niet te laten doorwaaien.

Greetz

Back