Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

zaterdag ook het kitje gezien en het rompje beetgehad. Weegt verbazend weinig. Een aanrader voor de beginner!
 
Yep, dat leek ons ook al, hij gaat er dan ook wel komen, zeker met zo'n uitgebreide bouwhandleiding die krijg je er niet vaak bij.
 
Iedereen nog bedankt voor de komplimenten.

In zeumeren was ook veel belangstelling voor de opbouw van de romp .

Binnenkort word er een gefoliet en dan kan hij ook in de lucht en als trainer zijn werk gaan doen .

Mvg Johan
 
Zoals op deze foto al was te zien ,

full


word de neuslijst ook weer geschaaft en/of in vorm geschuurt met de schuurlat zoals bij de bovenkant al beschreven.

We kunnen dan de voorste beplanking gaan oplijmen , de ligger kijk weer net onder de beplanking uit . (1 mm)
Dit weer met gewichten en/of spelden laten drogen.

full


Als het gedroogt is kunnen we de onderste ligger schuin aantekenen .

full


En het makkelijkst met een los metaal zaagbladje afzagen.

full


Hier word straks de schuine kant gemaakt en ingedekt met een stuk balsa van 3mm

Ook is het mogelijk alles na de laatste rib recht af te snijden en er een stuk balsa van 3mm tegenaan te lijmen, je krijgt zo iets minder spanwijdte .

full


Word vervolgt .....

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Johan,

Kun je een foto plaatsen van het model.
Deze is natuurlijk nog niet klaar misschien een verwijzing naar een vergelijkbare foto.
Ik wil graag even zien hoe het model er uit ziet en de afmetingen zien.
Alvast bedankt
Ton
 
Foto zoeken is lastig van een model wat er nog niet is .

Het heeft wel iets van een mix tussen Calmato EP en een Trainer 65 van graupner .

Geprobeert is de voordelen van verschillende modellen te nemen en de nadelen weg te laten .

Mvg Johan
 
Mooi model Johan.
Ik lees dat hij licht gebouwd is.
Kun je een indicatie geven met wat voor wind je deze nog kunt vliegen?

Kun je ook al een tipje van de sluier oplichten wat het volgende model wordt of moeten we echt wachten tot 9 mei?

Ton
 
Kwa wind licht dus helemaal aan de vlieg ervaring.

Zolang het model sneller is als de wind kan je vliegen , je moet meer sturen maar voor mij zou een stevige wind geen hindernis zijn.

Ook kan je altijd op het CG punt een gewicht aanbrengen in vorm van een extra lipo.

De opzet is om met een licht model en een (eigenlijk) te grote motor met kleinere prop en minder S aan lipo wat de motor kan hebben lange vliegtijden te krijgen.

Ik ga nu met een model van 1,6 m en een gewicht onder de 2 kg de lucht in.
En daar komt dan zeker 20 min vliegtijd bij uit.

En op de Pampa komen we met een nieuw model.

Mvg Johan
 
Hoi Johan,

Omdat je volgende projecten geen beginners projecten zijn haak ik nu aan voor de trainer.
Een betere beschrijving kan ik mij niet wensen.
Kan ik mij ook eens verdiepen in de houtbouw.
Dus als je mij de bestel gegevens wil sturen.
Alvast bedankt
Ton
 
Na de beplanking op de voorkant lijmen we nu ook de beplanking op de achterkant.
Tekenen zoals ik het rolroer hoeft nog niet , komt later nog .

full


En kunnen we een stuk tussen deze 2 lijmen over het servoplankje .

full


Als het gedroogd is .

full


kunnen we het gat voor het servo weer open maken.

full


Word vervolgt ..............

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik blijf me verbazen over hoe mooi en degelijk het er uit ziet, heb hem idd in Zeumeren ook even vast gehad en woog bijna niks. Echt mooi om te volgen.
 
Hallo Johan
Ik volgde dit draadje al langer met veel aandacht, heb er veel van geleerd.
En ik wil graag beginnen met houtbouw en dit vliegtuig lijkt me daar goed geschikt.
Is het mogelijk om dit vliegtuig bij jouw te bestellen ?

mvg.

Andreas
 
Johan de trainer is aangekomen.
Keurig verzorgd hoe kan het ook anders.
Bedankt!

P1090765.jpg


What is in the box.

P1090767.jpg


Eerst de Pou Du Ciel afmaken en dan starten aan de bouw van de trainer.

Ton
 
Back
Top