Hoe bouw je een schans.

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Ik heb ook een vette jump staan, gewoon gemaakt van een houten plaat en wat houten kisten eronder die ik in de schuur had gevonden, als je de kisten stapelt, dan kun je hele mooie hoge sprongen maken hoor, en als je een dunnere plaat neemt, dan buigt hij door en dan kan hij heel stijl de lucht in gaan ;)

ik spring wel alleen boven zand of gras, anders als je ondersteboven land, kom je wel hard neer en is je kap helemaal kapot ;)
 
Ik heb ook een vette jump staan, gewoon gemaakt van een houten plaat en wat houten kisten eronder die ik in de schuur had gevonden, als je de kisten stapelt, dan kun je hele mooie hoge sprongen maken hoor, en als je een dunnere plaat neemt, dan buigt hij door en dan kan hij heel stijl de lucht in gaan ;)

ik spring wel alleen boven zand of gras, anders als je ondersteboven land, kom je wel hard neer en is je kap helemaal kapot ;)
wow.. en de rustler ( of een ander soortgelijke auto ) kan tegen zo'n stoot?
 
als ik hoge jumps doe, dan zet ik er harde veren onder, en zorg ervoor dat hij recht neerkomt, ik doe de jump nu met mijn tamiya df-02 17turns brushed, mijn front damper brug is al n paar keer gebroken, maar dat is dan meestal van schuin over de jump te rijden(zodat alle kracht op 1 wiel komt), als het nog is breekt vervang ik gewoon alles wat kapot gaat door allu, is veel steviger;)
 
als ik hoge jumps doe, dan zet ik er harde veren onder, en zorg ervoor dat hij recht neerkomt, ik doe de jump nu met mijn tamiya df-02 17turns brushed, mijn front damper brug is al n paar keer gebroken, maar dat is dan meestal van schuin over de jump te rijden(zodat alle kracht op 1 wiel komt), als het nog is breekt vervang ik gewoon alles wat kapot gaat door allu, is veel steviger;)
Oh oke, en dat recht neerkomen is te doen door in de lucht gas bij of gas terug te geven toch?

( geldt dat trouwens voor alleen een 4WD of ook voor een 2WD? )
 
als ik hoge jumps doe, dan zet ik er harde veren onder, en zorg ervoor dat hij recht neerkomt, ik doe de jump nu met mijn tamiya df-02 17turns brushed, mijn front damper brug is al n paar keer gebroken, maar dat is dan meestal van schuin over de jump te rijden(zodat alle kracht op 1 wiel komt), als het nog is breekt vervang ik gewoon alles wat kapot gaat door allu, is veel steviger;)

Alles door alu vervangen is 1 van de "stomste" dingen die je kan doen voor het bashen/springen/jumpen/crashen.
Alu kan misschien wel steviger zijn maar geeft geen krimp mee waardoor de kans groter is dat er andere en wellicht duurdere dingen kunnen breken. En als het een keer buigt komt het niet terug in de oude positie waardoor je dus met kromme onderdelen zit...

Voor de Rustler kun je bijvoorbeeld RPM (armen en voorbumper zijn een must!!) onderdelen krijgen en die zullen het vele malen langer uithouden dan alu versies. Het voordeel is dat alles ook nog lichter en goedkoper is.
Het beste is een goede combinatie te vinden van alu en plastic onderdelen. Bv alu shocktowers en RPM armen etc.

@indigo: kijk het Rustler forum eens door voor filmpjes en je zult zien dat de Rustler tot 1 van de meest bashproof autos behoort.
 
Laatst bewerkt:
2010_07280025.JPG


Mijn HPI RS4 3 EVO (On-road) in contact met een stoeprand.

Nu heb ik 4 sets plastic draagarmen op voorraad :)
 
Haha , heb ik ook al gehad. Alleen iets erger:p

Met mn TRF op topspeed door een bocht willen gaan en had het gras in de bocht geraakt waardoor die begon te spinne en ergens tegenaan knalde. Kon een hele rechtervoorkant vervangen want alles stond krom.:D
 
Haha , heb ik ook al gehad. Alleen iets erger:p

Met mn TRF op topspeed door een bocht willen gaan en had het gras in de bocht geraakt waardoor die begon te spinne en ergens tegenaan knalde. Kon een hele rechtervoorkant vervangen want alles stond krom.:D
oeff, daar wordt je niet blij van :P
 
Voor de Rustler kun je bijvoorbeeld RPM (armen en voorbumper zijn een must!!) onderdelen krijgen en die zullen het vele malen langer uithouden dan alu versies. Het voordeel is dat alles ook nog lichter en goedkoper is.
Het beste is een goede combinatie te vinden van alu en plastic onderdelen. Bv alu shocktowers en RPM armen etc.

.
wat bedoel je met RPM ?
 
RPM is een merknaam dat een soort van plastic onderdelen maakt. Dit is spul is ongelooflijk sterk en is voor velen een must qua upgrades.
 
Alles door alu vervangen is 1 van de "stomste" dingen die je kan doen voor het bashen/springen/jumpen/crashen.
Alu kan misschien wel steviger zijn maar geeft geen krimp mee waardoor de kans groter is dat er andere en wellicht duurdere dingen kunnen breken. En als het een keer buigt komt het niet terug in de oude positie waardoor je dus met kromme onderdelen zit...

Voor de Rustler kun je bijvoorbeeld RPM (armen en voorbumper zijn een must!!) onderdelen krijgen en die zullen het vele malen langer uithouden dan alu versies. Het voordeel is dat alles ook nog lichter en goedkoper is.
Het beste is een goede combinatie te vinden van alu en plastic onderdelen. Bv alu shocktowers en RPM armen etc.

@indigo: kijk het Rustler forum eens door voor filmpjes en je zult zien dat de Rustler tot 1 van de meest bashproof autos behoort.



Ik bedoel ook voral de shock towers vervangen;) want bij mijn tamiya df-02 is de standaard shock tower(vooraan) echt rommel, hij stond na 2 maanden al krom toen ik nog niet eens jumpings deed. En met jumpings breekt hij dan nog al snel, draagarmen etc. blijven wel plastiek hoor,
 
Kun je via pm is een goeie link doorsturen voor onderdelen van rpm te bestellen, ik vind alleen sites voor met paypal te betalen,

ja idd, zou ik ook wel willen :D

Ik meen dat op in het Rustler topic ooit de site rc-central.nl voorbij kwam met scherpe prijzen voor RPM onderdelen.

Het is een aanrader om een paypal account aan te maken want hierdoor ben je niet beperkt om alleen in NL te zoeken en kopen.
 
Ik meen dat op in het Rustler topic ooit de site rc-central.nl voorbij kwam met scherpe prijzen voor RPM onderdelen.

Het is een aanrader om een paypal account aan te maken want hierdoor ben je niet beperkt om alleen in NL te zoeken en kopen.
Oh dankjewel!!, en je weet dat het RPM is als er bij de art.nr: RPM staat toch? En ze zijn inderdaad heel goedkoop! Bijna gelijk aan de normale platic onderdelen
 
Back
Top