Hoe bouw je een schans.

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Geen "curve" in de plank neem ik aan?

Er zit een "curve" in de plank als ik de "middelste poten" er niet onder doe.

Met de "middelste poten" er wel onder dan is er geen curve in.

Moet nu eventjes kijken hoe de wagen het mooist zal springen ( met of zonder de curve dus )

Vermoed "met" een curve, aangezien de auto dan gelijdelijk/vloeiend/evenwichtiger (je snapt wat ik bedoel, kom niet even op het woord) de schans oprijd en je dus , denk ik mooier weg springt en meer in balans, dan dat je schans met een hoek op de weg staat waarop je wagen eerst hard inveerd om de klap op te vangen en kort daarna de schans verlaat.
Hierom lijk het mij dat je dan minder stabiel de sprong maakt..

Mjah het is dat dat ik nog moet uittesten om te kijken wat beter is.

Morgen word het mooi weer dus ga ik het uitproberen op het veld :)

Neem zowel de rustler als de bullet mee om te kijken hoe beide auto's reageren op verschillende instellingen van de schans.

Ja, eigenlijk zoals het er staat. Voordeel van een rubbere lap de breedte van de schans is dat je altijd een rondig opritje hebt op de schans.

Ja, eigenlijk zoals het er staat. Voordeel van een rubbere lap de breedte van de schans is dat je altijd een rondig opritje hebt op de schans.
ooh, maar je bedoeld dus dat je steunen maakt en daar een rubberen mat aan vast maakt? maar dat is dan gewoon een dikkere stuk toch? Dat maakt dan toch geen betere curve?

ooh, maar je bedoeld dus dat je steunen maakt en daar een rubberen mat aan vast maakt? maar dat is dan gewoon een dikkere stuk toch? Dat maakt dan toch geen betere curve?

nee, ik bedoel dat je op het rijgedeelte zelf een dikke rubbere lap kan monteren welke dan half op de "straat" ligt. Die poten moet je er lekker aan houden.

mijn oma heeft een nieuwe 40Liter magnetron dus daar hoort een grote doos bij.
en raad eens wie die doos heeft en wat er met die doos gaat gebeuren....

Whaha, nice, ben benieuwd!
Als je m mooi zwart verft ziet t er nog goed uit ook, in iedergeval geen standaard bruin of magnetoron reclames xD, Als je er tijd en het verf voor hebt natuurlijk :P

hoe wisten jullie wie hem kreeg en wat er mee zou gebeuren?!

ik moet toch nog hem uit snijden en ik kan toch niet rijden als jullie het probleem in de rustler-topic hebben gelezen.
als ik hem ga spuiten doe ik het met action-spuitbussen.

over de doos/schansen/rampen:
-6mm dik karton.
-63cm lang.
-24cm hoog.
-61cm breed.
-bruin met blauwe magnetron-reclame-letters.

Al vorderingen?

hoe wisten jullie wie hem kreeg en wat er mee zou gebeuren?!

ik moet toch nog hem uit snijden en ik kan toch niet rijden als jullie het probleem in de rustler-topic hebben gelezen.
als ik hem ga spuiten doe ik het met action-spuitbussen.

over de doos/schansen/rampen:
-6mm dik karton.
-63cm lang.
-24cm hoog.
-61cm breed.
-bruin met blauwe magnetron-reclame-letters.

maak gewoon van een plank.
doe er lange schroven onder kan je hen ook nog verstellen

Back