ik gebruik of een futaba ontvanger en nu een multiplex ontvanger..
Oeps....had niet goed gelezen en gemist dat het om 35MHz ging

Was gelijk na het zien van "Futaba" in je onderschrift en de beschrijving van de storing in de pen geklommen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik gebruik of een futaba ontvanger en nu een multiplex ontvanger..
Zou het kunnen dat de balancer in de esc niet (goed) werkt en de esc op fail safe gaat. waarna deze weer detecteerd dat de spanning voldoende is en weer doorgaat.
of dat de accu werkelijk inkakt en de liposafe terrecht ingrijpt?
Ik heb 4 towerpro'tjes zitten.. dus daar zal het probleem niet zitten heGebruik je digitale servo's? De ESC heeft een BEC met en maximale stroomsterkte van 3 Ampère. Kleine digitale servo's staan bekend om hun hoge stroomverbruik. Als meerdere servo's tegelijk bewegen zou dat best wel eens te veel voor de BEC kunnen zijn.
Vooral omdat je aangeeft dat de storing ook bij uitgeschakelde motor optreedt.
Testen met een ontvangeraccu, desnoods buiten het toestel is een goede suggestie.
Loskoppelen van de rode draad in de connector van de ESC naar de ontvanger heeft geen gevolgen voor de Li-Po bewaking. Het schakelt alleen de 5 Volt stroomvoorziening naar ontvanger en servo's uit.
motor stopt er voor een second of twee mee om dan terug gewoon verder te draaien. Dus dacht ik aan een soort bec probleem?
En soms gaan al men servos alle kanten op ja en dit hoor je vanop de grond aardig goed het zoemende servo geluid kent iedereen als ze vlug over en het weer bewegen..
Dan stoppen de servo's er toch niet mee!
Als je de motor uit hebt staan, dus niet draaiend, wat ik een paar posts naar boven las, en je accu is 'op', dan moet je regelaar je dat toch op een of andere manier laten weten?
Als de beveiliging van een ESC ingrijpt wegens een te lage spanning dan is er in de Li-Po nog genoeg energie aanwezig om de ontvanger en de servo's van stroom te voorzien.
Als om welke reden dan ook de spanning van de Li-Po zo ver gedaald zou zijn dat ook de BEC niet meer werkt, dan is de Li-Po ook meteen aan het eind van zijn leven.
Een verkeerde ingestelde motortiming kan wel invloed hebben op de motor/ESC. Bij voorbeeld warmte-ontwikkeling, maar niet op de BEC. Motoraansturing en BEC zijn verschillende elementen in de ESC.
Ik wil wel luisteren maar probeer mee te redeneren..Als je met een motormodel vliegt heb je geen storing. Vlieg je met een electromodel dan heb je zelfs met uitgeschakelde motor storing.
Wat is het verschil tussen beide? Simpel. de stroomvoorziening. In het de eerste situatie vanuit een ontvangeraccu en in het tweede geval via een BEC.
Wat moet je dan doen? BEC uitschakelen en een ontvangeraccu plaatsen en zien of het probleem over is.
Heeft dus niets met timing van de motor te maken.
Het is wel heel erg moeilijk om je te overtuigen/tot je door te dringen...
Ga er hier dan ook mee stoppen. Succes met het oplossen van de storing.
Een verlengkabel is niet echt nodig. De rode draad in de connector van de ESC wordt geborgd door een klein lipje. Als je dat met een mesje iets optilt, dan kan je de rode draad met metalen connector uit de behuizing verwijderen. Niet vergeten de connector met een krimpsokje te isoleren.
Ben erg benieuwd naar de resultaten!
Schade is vrij beperkt en makkelijk te repareren..maar durf ik er nog mee vliegen als hij zo onvoorspelbaar is.. Echt wel spijtig! binnenkort nog eens kijken naar de draden, maar deze zouden in goede staat moeten zijn..Ik leef met je mee maar bij een crash denk ik altijd even een nieuw vliegtuig pakken en de elektronica over zetten.
Heb je een reikweidte test gedaan?
Als je problemen met je elektronica hebt dan is het altijd prettig een doodsimpel langzaam vliegend vliegtuig te hebben het liefst van depron van af tekening gebouwd in een paar avonden.
Ik heb dit draadje gelezen en denk dat de oorzaak ergens in de bedrading zit maar vergelijkbare problemen waren bij mij meestal terug te voeren op te lange accu draden antenne te dicht bij andere bedrading of relatief erg veel power in een klein vliegtuig.
het kan een draadbreuk zijn b.v. en dat kan je met 2.4ghz ook overkomen.
Dus er is in de komende maand genoeg te knutselen.
Mijn eigen versie van de Easy star.
depron-trainer-zonder-tekening