hoe esc resetten?

Zou het kunnen dat de balancer in de esc niet (goed) werkt en de esc op fail safe gaat. waarna deze weer detecteerd dat de spanning voldoende is en weer doorgaat.

of dat de accu werkelijk inkakt en de liposafe terrecht ingrijpt?

Dat de lipo het begeeft zou me verwonderen want het is ook een 30 c lipo. En het gebeurt ook wanneer ik zonder motor vlieg en bijna niets doe.. worden de servo's plots een paar seconden gek..
 
Dan lijkt het op signaal storing wat erg lastig is om te vinden de ene kist heeft er wel last van en de andere identieke niet.
probeer toch eens een ontvanger accu te gebruiken desnoods boven op de romp tapen. en rustig vliegen of beter range testen.
 
Gebruik je digitale servo's? De ESC heeft een BEC met en maximale stroomsterkte van 3 Ampère. Kleine digitale servo's staan bekend om hun hoge stroomverbruik. Als meerdere servo's tegelijk bewegen zou dat best wel eens te veel voor de BEC kunnen zijn.

Vooral omdat je aangeeft dat de storing ook bij uitgeschakelde motor optreedt.

Testen met een ontvangeraccu, desnoods buiten het toestel is een goede suggestie.

Loskoppelen van de rode draad in de connector van de ESC naar de ontvanger heeft geen gevolgen voor de Li-Po bewaking. Het schakelt alleen de 5 Volt stroomvoorziening naar ontvanger en servo's uit.
 
Gebruik je digitale servo's? De ESC heeft een BEC met en maximale stroomsterkte van 3 Ampère. Kleine digitale servo's staan bekend om hun hoge stroomverbruik. Als meerdere servo's tegelijk bewegen zou dat best wel eens te veel voor de BEC kunnen zijn.

Vooral omdat je aangeeft dat de storing ook bij uitgeschakelde motor optreedt.

Testen met een ontvangeraccu, desnoods buiten het toestel is een goede suggestie.

Loskoppelen van de rode draad in de connector van de ESC naar de ontvanger heeft geen gevolgen voor de Li-Po bewaking. Het schakelt alleen de 5 Volt stroomvoorziening naar ontvanger en servo's uit.
Ik heb 4 towerpro'tjes zitten.. dus daar zal het probleem niet zitten he :p
 
motor stopt er voor een second of twee mee om dan terug gewoon verder te draaien. Dus dacht ik aan een soort bec probleem?
En soms gaan al men servos alle kanten op ja en dit hoor je vanop de grond aardig goed het zoemende servo geluid kent iedereen als ze vlug over en het weer bewegen..

Dat lijkt mij een "low-voltage cut-off".
Dat kan je in je regelaar programmeren als high, medium of low.
Dit geeft aan hoe vol (leeg) je accu is.

Groet.
 
Ik was daar ook aan , aan het denken.. of de timing van de motor verkeerd ingesteld per ongeluk..of heeft dit niets van invloed?
 
Als je de motor uit hebt staan, dus niet draaiend, wat ik een paar posts naar boven las, en je accu is 'op', dan moet je regelaar je dat toch op een of andere manier laten weten?

Als de beveiliging van een ESC ingrijpt wegens een te lage spanning dan is er in de Li-Po nog genoeg energie aanwezig om de ontvanger en de servo's van stroom te voorzien.

Als om welke reden dan ook de spanning van de Li-Po zo ver gedaald zou zijn dat ook de BEC niet meer werkt, dan is de Li-Po ook meteen aan het eind van zijn leven.

Een verkeerde ingestelde motortiming kan wel invloed hebben op de motor/ESC. Bij voorbeeld warmte-ontwikkeling, maar niet op de BEC. Motoraansturing en BEC zijn verschillende elementen in de ESC.
 
Als de beveiliging van een ESC ingrijpt wegens een te lage spanning dan is er in de Li-Po nog genoeg energie aanwezig om de ontvanger en de servo's van stroom te voorzien.

Als om welke reden dan ook de spanning van de Li-Po zo ver gedaald zou zijn dat ook de BEC niet meer werkt, dan is de Li-Po ook meteen aan het eind van zijn leven.

Een verkeerde ingestelde motortiming kan wel invloed hebben op de motor/ESC. Bij voorbeeld warmte-ontwikkeling, maar niet op de BEC. Motoraansturing en BEC zijn verschillende elementen in de ESC.

Ja eigenlijk kan het de bec niet eens zijn als je weet dat er slechts meestal zo'n 1000mah in de lipo gaat (lipo is 2200mah) dus energie op overschot..Zou graag de timing eens aanpassen echter is dat nogal 'tricky' met de zender een regelaar instellen...
 
Als je met een motormodel vliegt heb je geen storing. Vlieg je met een electromodel dan heb je zelfs met uitgeschakelde motor storing.

Wat is het verschil tussen beide? Simpel. de stroomvoorziening. In het de eerste situatie vanuit een ontvangeraccu en in het tweede geval via een BEC.

Wat moet je dan doen? BEC uitschakelen en een ontvangeraccu plaatsen en zien of het probleem over is.

Heeft dus niets met timing van de motor te maken.
 
Laatst bewerkt:
Als je met een motormodel vliegt heb je geen storing. Vlieg je met een electromodel dan heb je zelfs met uitgeschakelde motor storing.

Wat is het verschil tussen beide? Simpel. de stroomvoorziening. In het de eerste situatie vanuit een ontvangeraccu en in het tweede geval via een BEC.

Wat moet je dan doen? BEC uitschakelen en een ontvangeraccu plaatsen en zien of het probleem over is.

Heeft dus niets met timing van de motor te maken.

Het is wel heel erg moeilijk om je te overtuigen/tot je door te dringen...

Ga er hier dan ook mee stoppen. Succes met het oplossen van de storing.
Ik wil wel luisteren maar probeer mee te redeneren..
Tegen volgend weekend eens testen met een ontvangersaccu.
Volstaat het om een verlengkabeltje in de originele esc kabel te steken en daar de Rode draad te doorbreken? en dan gewoon ontvangersaccu aansluiten, ben benieuwd of dit gaat helpen, maar erger als nu kan het niet dus laten we hopen! Alvast bedankt voor de hulp!
 
Een verlengkabel is niet echt nodig. De rode draad in de connector van de ESC wordt geborgd door een klein lipje. Als je dat met een mesje iets optilt, dan kan je de rode draad met metalen connector uit de behuizing verwijderen. Niet vergeten de connector met een krimpsokje te isoleren.

Ben erg benieuwd naar de resultaten!
 
Een verlengkabel is niet echt nodig. De rode draad in de connector van de ESC wordt geborgd door een klein lipje. Als je dat met een mesje iets optilt, dan kan je de rode draad met metalen connector uit de behuizing verwijderen. Niet vergeten de connector met een krimpsokje te isoleren.

Ben erg benieuwd naar de resultaten!

Ok, zal het dit weekend eens uittesten, wie niet waagt niet wint uiteraard!
Bedankt voor je advies en hulp! :thumbsup:
 
In plaats van de rode draad van de ESC naar de ontvanger los te halen kan je ook deze gebruiken:

YGE Brushless Controller

Ik gebruik deze ook in mijn hotliner.
Aansluiten is een fluitje van een cent en je hoeft dus geen rode draad los te halen.

Gr. Jan
 
Juist wezen testen met ontvangersaccu.. Direct men laatste vlucht voor de komende maand met electro.
Ez* ging recht naar beneden.. en reageerde nergens op , dan even wel weer maar alsnog dook hij met de neus de grond in. Ik probeer hem te herstellen maar de moed zakt me echt in de schoenen nu. Voor ik 2.4ghz heb kan ik gewoon niet electro vliegen! toch bedankt voor alle hulp!
 
Ik leef met je mee maar bij een crash denk ik altijd even een nieuw vliegtuig pakken en de elektronica over zetten.
Heb je een reikweidte test gedaan?
Als je problemen met je elektronica hebt dan is het altijd prettig een doodsimpel langzaam vliegend vliegtuig te hebben het liefst van depron van af tekening gebouwd in een paar avonden.
Ik heb dit draadje gelezen en denk dat de oorzaak ergens in de bedrading zit maar vergelijkbare problemen waren bij mij meestal terug te voeren op te lange accu draden antenne te dicht bij andere bedrading of relatief erg veel power in een klein vliegtuig.
Het kan een draadbreuk zijn b.v.of slechte contacten en dat kan je met 2.4ghz ook overkomen.
Dus er is in de komende maand genoeg te knutselen.

Mijn eigen versie van de Easy star.;)

depron-trainer-zonder-tekening
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik leef met je mee maar bij een crash denk ik altijd even een nieuw vliegtuig pakken en de elektronica over zetten.
Heb je een reikweidte test gedaan?
Als je problemen met je elektronica hebt dan is het altijd prettig een doodsimpel langzaam vliegend vliegtuig te hebben het liefst van depron van af tekening gebouwd in een paar avonden.
Ik heb dit draadje gelezen en denk dat de oorzaak ergens in de bedrading zit maar vergelijkbare problemen waren bij mij meestal terug te voeren op te lange accu draden antenne te dicht bij andere bedrading of relatief erg veel power in een klein vliegtuig.
het kan een draadbreuk zijn b.v. en dat kan je met 2.4ghz ook overkomen.
Dus er is in de komende maand genoeg te knutselen.
Mijn eigen versie van de Easy star.;)

depron-trainer-zonder-tekening
Schade is vrij beperkt en makkelijk te repareren..maar durf ik er nog mee vliegen als hij zo onvoorspelbaar is.. Echt wel spijtig! binnenkort nog eens kijken naar de draden, maar deze zouden in goede staat moeten zijn..
Als er bv ergens stukje isolatie kabel af is en de draad ligt bloot, is dat schadelijk? Niet dat dot het geval is..maar weet niet wat ik anders moet zoeken :p en volgende maand toch zien voor een 2.4 ghz zender.. zo is het niet leuk meer uiteraard :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top