Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hier enkele foto's van mijn eerste begin in de modelturbine's. Veel vuur en heel veel lol met de Kampsturbine gehad.
Uploaded with ImageShack.us
Hoy Uwe,ik hou er wel van als iets erg hard gaat,alleen met dit vliegen sta ik zelf dan nog op de grond,dus van die G krachten merk ik dus zelf niets,en het enige gevaar is,dat de machine in de grond word geboord,en dan mag deze modelbouwer blij zijn dat hij er zelf niet in kon zitten. Bij mijn eerste vluchten zal ik dan ook altijd een paar plastic vuilniszakken meenemen om de restanten van mijn vliegtuig mee terug naar huis te nemen. p.s.Ook krijg je t.z.t.mijn handtekening geschreven met mijn eigen pen!
Groeten van Sjef.
Hoy Uwe,ik hou er wel van als iets erg hard gaat,alleen met dit vliegen sta ik zelf dan nog op de grond,dus van die G krachten merk ik dus zelf niets,en het enige gevaar is,dat de machine in de grond word geboord,en dan mag deze modelbouwer blij zijn dat hij er zelf niet in kon zitten. Bij mijn eerste vluchten zal ik dan ook altijd een paar plastic vuilniszakken meenemen om de restanten van mijn vliegtuig mee terug naar huis te nemen. p.s.Ook krijg je t.z.t.mijn handtekening geschreven met mijn eigen pen!
Groeten van Sjef.
Hey Sjef (dat is mijn vader ;-)) Ik heb nog wel een bouwpakketje liggen bij mij op zolder. Moet helemaal opgebouwd worden uit triplex en 3 mm balsa. Wat zal dat kraken! Past ook niet allemaal in een vuilniszak je hebt er minsten 3 voor nodig mits je het flink aanstampt. In ieder geval na een flink aantal avondjes plakken zou dit het resultaat moeten zijn (VOOR de eerste vlucht)
![]()
En het te verwachten resultaat NA de eerste vlucht;
![]()
Groetjes Zoonlief......................
Micropuller,inderdaad gaat het nog niet helemaal zoals het zou moeten met het plaatsen van mijn foto's,jij weet al meer dan ik waar mijn foto's instaan,die kan "IK" zelfs nog niet terugvinden,maaaaaar de aanhouder wint,geduld geduld !
Voor het lassen van 0,4 mm RVS plaatwerk voor mijn turbines heb ik toen een Tig lasapparaat aangeschaft en hiermee gaan oefenen om dat onder de knie te krijgen. ( dikte van de plaat is 0,4 mm. i.p.v. 0,3 mm.) En het is mij redelijk goed gelukt.
Groeten Sjef.
Hoy Rene,blij om met een deskundige op lasgebied van gedachten te kunnen wisselen!
Gelukkig hoef ik geen lange stukken te lassen,het gaat (ging) vooral om de lasjes van de branderkamers,uitlaatgedeelte etc.voor mijn KT-66 turbines,en om die lengten te lassen heb ik hiervoor diverse roodkoperen klemmen gemaakt. Voor mij viel het niet mee om een glad lasje te maken ondanks dat het materiaal vlak tegen elkaar lag,ook de lasspanning was ong.15 amp. materiaal:RVS TYPE 304 KGW FINISH 2B dikte 0,4 mm.
uiteraard met ARGON gas. Over enige tijd plaats ik wel diverse foto's van de r.k.lasmallen!
Groeten Sjef.
Hoy Rene,binnenkort ga ik weer eens verder met het tiglassen oefenen,dus het gasflesje moet weer gevuld worden,nu dacht ik dat het formeergas alleen als backinggas werd gebruikt,dus heb toen gekozen voor het argon gas om zeker daar niet mee in de fout te gaan,ondanks dat het argon toch vrij prijzig is. Hoe heb jij de 60 x 0,4 mm. 316 ti binnenpijp gelast,ook met een inwendige koperen aandruksteun o.i.d.en heb je daar wel formeergas voor gebruikt? Je ziet wel,ik kies niet voor de gemakkelijkste weg !
Groeten Sjef.