Hoe het begonnen is.

Eindelijk is het gelukt om het filmpje te plaatsen om te laten zien dat mijn ontworpen startunit voor de KT66 door een druk op de startknop goed functioneert:
accu: 12vlt. 7 Ah.
stuwdruk: 8 kg.
compressordruk: 1 bar. bij max.
brandstofdruk: 2,5 bar. bij max.
brandstof: kerosine.

Eindelijk is het gelukt om het filmpje te plaatsen om te laten zien dat mijn ontworpen startunit voor de KT66 door een druk op de startknop goed functioneert:
accu: 12vlt. 7 Ah.
stuwdruk: 8 kg.
compressordruk: 1 bar. bij max.
brandstofdruk: 2,5 bar. bij max.
brandstof: kerosine.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het toerental van de zelfgebouwde KT-66 turbine is bij de stuwkracht 80N
120.000 tpm. gemeten met een digitale toerentalmeter.
Misschien in de toekomst uitbreiden met een data terminal, maar momenteel vind ik de stuwdruk in combinatie met de compressordruk de voornaamste gegevens, wel heb ik er een brandstoftoevoer-beveiliging op toegepast, mocht de compressordruk lager komen dan 0,2 bar. het brandstofpompje onmiddellijk stopt. Het ontwerpen en maken van de startunit was wel een leuk werkstukje! Groeten, fanaat Sjef.

full

full
Mooi Fanaat Sjefr... je kan zo aan een stoomloc beginnen.. pracht kraan!
Hier ben ik al eens mee begonnen Verfbrander (zie afbeelding)een 7,1/4"highlander, maar nooit afgewerkt en die is daarna verhuisd naar een handelaar in Manchester. Het kraantje is weer voor een ander project,hiervan heb ik eventueel een tekening....groeten fanaat Sjef.

Jammer fanaat Sjef,

Prachtige ketel zo te zien !!

Ik rij met deze 74 kg, 5 inch freelancer toch regelmatig de nodige kilometers.
(zelf getekend en door inspectie/stoomwezen gekeurd).

p1110301.jpg

p1110713.jpg

Respect Verfbrander om zelf een 5 inch locomotief te ontwerpen en dan te maken!
Het ziet er keurig afgewerkt uit, compleet met injecteur smeertoestel wielremmen etc. en wat ook belangrijk is, een door het stoomwezen goedgekeurde ketel, vermoedelijk heb je die van roodkoper gemaakt.
Zelf ben ik met de 7,1/4 inch gestopt omdat het een veel te lange geschiedenis zou worden en mijn interesse toch meer bij (model) motoren ligt. Groeten fanaat Sjef.

Hoe iets begint en waar het eindigt................

Ach, we hebben allemaal wel eens even wat anders geprobeerd.
En die ervaring(en) draag je levenslang mee.
Als het maar positief blijft, en stimuleert verder te gaan !
Eens modelbouwer, altijd modelbouwer !

full

Is foto van de hangglider gemaakt omstreeks 1965 op de nog ongeopende autoweg
Tilburg-Breda ?
Ben momenteel druk bezig met mijn motoren, dus druk-druk-druk!

Volgens mij snapt Sjef dat ook wel ;), ik vind zijn vraag naar die snelweg wel interessanter, grappig als ze dat destijds als opening stunt gebruikt zouden hebben! :D

A58 Tilburg omstreeks 1960:

Oirschot-14.jpg

Oirschot-15.jpg

Oirschot-11.jpg

Hoe iets begon, klein, groot, groter, grootst.

Is foto van de hangglider gemaakt omstreeks 1965 op de nog ongeopende autoweg
Tilburg-Breda ?
Ben momenteel druk bezig met mijn motoren, dus druk-druk-druk!

Foto dateert van zomer 1971 op de toen nog niet geopende A58 tussen Tilburg en Gilze.
Alles legaal d.w.z. toestemming Rijkswaterstaat (beheerder) en RLD (was z.g.n. kabelvlieger).
Van deze activiteit bestaan meer foto's ................................

De hangglider staat hier klaar voor een testvlucht op de ongeopende A58 met als publiek de hele familie Schoenmakers

full
Foto dateert van zomer 1971 op de toen nog niet geopende A58 tussen Tilburg en Gilze.
Alles legaal d.w.z. toestemming Rijkswaterstaat (beheerder) en RLD (was z.g.n. kabelvlieger).
Van deze activiteit bestaan meer foto's ................................

Back